تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۷۵۴۲۲

آیت‌الله هاشمی: «روحانی» مخلص انقلاب، کشور و مردم است


نقش آیت‌الله هاشمی در برنامه‌ریزی جنگ تحمیلی 8 ساله با عراق بر هیچ‌کس پوشیده نیست و او خویشان خود را هم به جبهه فرستاد تا وجبی از خاک کشور در اختیار بیگانگان قرار نگیرد. او با رزمندگان دمخور بود و لحظه‌ای آنها را فراموش نمی‌کرد و پس از دفاع مقدس هم بر خود لازم دانست از خانواده شهدا حمایت کند چون به خوبی به یاد داشت فرزندان آنها چگونه از جان خود برای حفظ کشور گذشتند. روز گذشته هم در دیدار رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، با تاکید بر ضرورت پیگیری مطالبات و نیازهای خانواده‌های شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و جاویدالاثرها از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: این خانواده‌های مظلوم نباید هیچ مشکلی داشته باشند؛ چراکه آنها همواره در سخت‌ترین شرایط با تقدیم بزرگ‌ترین سرمایه‌های خود از انقلاب و کشور حمایت کرده‌اند. آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار شهدا و خانواده‌هایشان در شکل‌گیری و انسجام انقلاب اسلامی، گفت: اگر شهدا خون پاک و مقدس خود را تقدیم انقلاب اسلامی نمی‌کردند، قطعاً امروز ما در چنین آرامش و امنیتی به سر نمی‌بردیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت، اقتدار و استقلال ایران را مرهون زحمات و جانفشانی‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاویدالاثرها دانست و افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و از همه مهم‌تر، پاسداری از ارزش‌ها و آرمان‌های آنها وظیفه تک تک ماست. وی از خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و جاویدالاثرها به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این خانواده‌ها، بهترین و عزیزترین افراد زندگی خود را تقدیم انقلاب کردند که باید مورد تکریم و احترام همگان قرار بگیرند. هاشمی در ادامه با بیان اینکه «در همه انسان‌ها نوعی حُب نفس و خودخواهی وجود دارد»، افزود: اگر خودخواهی با تقدس همراه شود، سازنده می‌شود و بهترین راه اقناع روحیه خودخواهی، نزدیکی به خداوند است. وی خطاب به رئیس و معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: آقای روحانی و کابینه‌اش حقیقتاً مخلص انقلاب، کشور و مردم هستند و از این جهت فضای خوبی در اختیار شما قرار گرفته است که باید از این فرصت در اصلاح وضع بنیاد و رسیدگی به مشکلات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان عزیز بهره ببرید.

 کم کردن بیکاری باعث ارتقای علمی می‌شود

همچنین آیت‌الله هاشمی دیروز در دیدار جمعی از نخبگان جوان گفت: با این همه ظرفیت‌ها، منابع طبیعی، موقعیت‌ جغرافیایی و مردم نجیب زیبنده جمهوری اسلامی نیست که جمعی از تحصیلکرده‌های ما بیکار باشند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تبریک پیروزی تیم ملی کشتی آزاد جمهوری اسلامی ایران به مردم، جوانان و به‌ویژه خانواده‌های این ورزشکاران افزود: امیدواریم شاهد تداوم قهرمانی‌های تیم‌های ملی کشور در مسابقات بین‌المللی ورزش‌های فردی و تیمی باشیم. رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد، مبتکرین و مخترعین جوان را سرمایه‌های ارزشمند و گنج‌های واقعی کشور خواند و با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت این باشگاه، اظهار کرد: استعدادهای درخشان که مثل شمع می‌سوزند تا جامعه‌ آن‌ها در تاریکی جهل و عقب‌ماندگی علمی و فنی نماند، پایه‌های کشور را محکم می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طرح تأسیس «شهر دانایی» را از طرح‌های خوب توصیف و خاطرنشان کرد: باید از امکانات گسترده دانشگاه آزاد اسلامی و آزمایشگاه‌های پیشرفته آن در اقصی نقاط کشور استفاده و امکانات خوب را دراختیار پژوهشگران جوان قرار داد. رئیس هیأت مؤسس و هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری گردش مالی دانشگاه، به قراردادها با بانک‌ها اشاره کرد و گفت: باید از این منبع درجهت احداث، تقویت و گسترش کارهای دانش بنیان استفاده کرد. هاشمی‌رفسنجانی همچنین با تأکید بر اینکه انتظار داشتیم طرح احداث شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به نیازهای جامعه هر چه سریعتر در کشور آغاز شود، از تأخیر پیش‌ آمده در این راه ابراز نارضایتی کرد و افزود: 10 هزار اختراع و ابتکار ثبت شده در اختیار باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان است که اگر 10درصد آن‌ها به مرحله تجاری‌سازی برسند، علاوه بر کم کردن مشکل بیکاری و افزایش تولید و توسعه، باعث ارتقای علمی کشور می‌شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر خارج کردن کشور از وابستگی به نفت و توجه‌کردن به شاخص‌ها و بایدها و نبایدهای اقتصاد مقاومتی گفت: زیبنده جمهوری اسلامی با این همه ظرفیت‌ها، منابع طبیعی، موقعیت‌ جغرافیایی و مردم نجیب نیست که جمعی از تحصیلکرده‌های ما بیکار باشند. هاشمی‌رفسنجانی با مقایسه نگاه‌های بعضی از مسئولان امروز با مسئولان سال‌های اول پیروزی انقلاب که سرمایه‌داری را بد می‌دانستند، اظهار کرد: امروز همه، حتی رهبری نظام بر این نکته تاکید می کنند که کارآفرینی نه‌تنها بد نیست بلکه افتخار است. وی پس از شنیدن گزارش دو نفر از دانشجویانی که از عدم چاپ مقاله‌های علمی‌شان در نشریات بین‌المللی به خاطر تحریم گله می‌کردند، خاطرنشان کرد: این نهایت ظلم به فرزندان یک ملت آزاده است که حتی از چاپ مقاله که می‌تواند موجب اعتبار علمی نشریات آنان شود، جلوگیری می‌کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به ظرفیت بخش خصوصی در کشور، گفت: مدیریت کشور نباید دست مردم را ببندد و باید افتخار کند که مردم می‌خواهند به کمک دولت و مسئولان بیایند و کشور خود را بسازند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه «هیچ‌وقت این قدر ظرفیت حرکت بر بنیان دانش در کشور فراهم نبود»، خاطرنشان کرد: مسئولان بخش‌ها باید خوشحال باشند که بودجه‌های مربوط به پیشرفت‌های علمی را عملیاتی می‌کنند و بدانند که سختگیری در این زمینه، جلوگیری ناخودآگاه از حرکت علمی کشور است. 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات