تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۴  ، 
کد خبر : ۲۷۵۸۰۳

دفاع از ضارب شهید خلیلی در رسانه های معاند؛ احسان شاه‌قاسمی را اعدام نکنید

رادیوفردا: احسان شاه‌قاسمی را اعدام نکنید/رادیوزمانه: هشدار فعالان حقوق بشر درباره اعدام ضارب یک بسیجی/بی بی سی:نگرانی در مورد اعدام ضارب یک بسیجی. رسانه‌های معاند به طور همزمان به دفاع از ضارب شهید خلیلی پرداخته و با انتشار بیانیه سازمان عف بین الملل خواستار توقف حکم اعدام شدند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حدود چهارسال پیش در جریان مزاحمت یک فرد در خیابان برای نوامیس مردم، شهید خلیلی که به […]

رسانه‌های معاند به طور همزمان به دفاع از ضارب شهید خلیلی پرداخته و با انتشار بیانیه سازمان عف بین الملل خواستار توقف حکم اعدام شدند.

 حدود چهارسال پیش در جریان مزاحمت یک فرد در خیابان برای نوامیس مردم، شهید خلیلی که به وی تذکر داده بود از سوی این فرد مورد اصابت چاقو قرار گرفت و در نهایت پس از ۳ سال در اثر شدت ضربات وارده جان خود را از دست داد.

اگرچه در روزهای نخست این اتفاق پس از بروز برخی از آثار بهبودی در شهید خلیلی، خانواده وی رضایت خود را از ضارب شهید اعلام کرده بودند، اما با شهادت شهید خلیلی در ایام نوروز سال گذشته این پرونده دوباره به جریان افتاد.

با دستگیری ضارب شهید خلیلی و تشکیل دادگاه برای او، حکم دادگاه برای ضارب اعدام تشخیص داده شد که این موضوع واکنش‌های زیادی از سوی رسانه‌های معاند به دنبال داشت.

هرچند این رسانه‌ها با ورود به پرونده‌های جنجالی مانند محسن امیر اصلانی، ریحانه جباری و … نتوانستند کاری را از پیش ببرند و تنها موضوع را پیچیده تر و شرایط را برای متهمان وخیم تر کرده است.

در همین راستا رادیو در دفاع از ضارب شهید خلیلی نوشت: عفو بین‌الملل از جمهوری اسلامی خواسته است که احسان شاه‌قاسمی، متهم به قتل یک جوان طلبه و بسیجی را اعدام نکند.

رادیو زمانه هم با انتشار هشدار عفو بین الملل در این خصوص مدعی شد: فشار های زیاد بر روی قوه قضائیه منجر به اعلام حکم اعدام شده، در حالیکه حکم اصلی وی اعدام نبوده است.

بی بی سی هم در ادامه با اعلام نگرانی از اعدام ضارب شهید خلیلی نوشته است: سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه خود گفته است که احسان شاه قاسمی دسترسی به وکیل مورد نظر خود و محاکمه‌ عادلانه نداشته و در اصل یک بار محاکمه شده و مورد عفو قرار گرفته بود.

هرچند پیش از این نیز رسانه های بیگانه و ضد نظام با ورود به پرونده‌هایی از این دست به دنبال پیش بردن اهداف خود از این طریق بودند؛ اما آنچه که روشن است این بوده که دخالت‌های این رسانه‌ها نه تنها کاری را درست نکرده بلکه در نهایت منجر به ایجاد حاشیه و اعدام قطعی متهمان می شود.

در پرونده ریحانه جباری نیز همچنین مشاهده شد که جنجال های این رسانه ها نه تنها نتوانست قفلی از کار این اعدام باز کند،‌ بلکه خانواده مقتول به خاطر از بین رفتن حیثیت خانوادگی شان توسط این رسانه د راجرای حکم قصاص مصمم تر شدند و در نهایت قصاص صورت گرفت.

هرچند در جریان امر به معروف و نهی از منکر که یکی از واجبات دین اسلام است،‌ عده دیگری مصدوم و یا مجروح شده اند، اما نباید مردم جامعه به این نتیجه برسند که قانون از آمران معروف دفاع نمی‌کند.

در واقع این رسانه ها با چسباندن برچسب حقوق بشری به این پرونده‌ها به دنبال قطور کردن پرونده حقوق بشری ایران هستند تا از این طریق به زعم خود به دنیا ثابت کنند که ایران ناقض حقوق بشر است و هرکس با هر جرم کوچک در ایران اعدام می‌شود و از طرف دیگر اسلام را دین خشونت و ظلم نشان بدهند.

هرچند خبرها حاکی از فشارهای زیاد از سوی برخی از افراد معلوم ‌الحال بر روی خانواده شهید خلیلی است تا شاید با اهرم فشار خود بتوانند رضایت این خانواده را جلب و مانع از اجرای حکم اعدام ضارب این شهید بشوند اما عده زیادی معتقدند اجرای این حکم نقش بازدارنده در جامعه خواهد داشت.

 

 

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات