تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۷۶۷۰۵

آيت‌الله هاشمي: تهدید افزایش نقدینگی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد


دیروز مدیران و کارکنان شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه به دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام رفتند تا در این مقطع که شرایط اقتصادی کشور از آرامش نسبی برخوردار شده و دولت تلاش زیادی برای رفع گره‌های اقتصادی می‌کند، از رهنمودهای شخصیتی که با تدابیر اقتصادی خود توانست پس از جنگ رونق اقتصادی مطلوبی به کشور دهد استفاده کنند.آیت‌ا... هاشمی در این مراسم مدیریت نقدینگی را در سال‌های گذشته نامناسب دانست و گفت: می‌توان تهدید افزایش نقدینگی‌ها را به فرصتی برای رونق تولید و ایجاد اشتغال تبدیل کرد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: قطره قطره نقدینگی مردم دریایی برای انجام کارهای بزرگ است و باید از آن درست استفاده کرد.

وی به برنامه‌های نظام در تدوین چشم‌انداز 20ساله، سیاست‌های کلی و اصلاح اصل44 اشاره کرد و ادامه داد: به‌رغم تصویب مجمع و تایید و ابلاغ رهبری، در اجرا به مسیری رفت که حتی روند کارها را معکوس و منفی کرد. هاشمی ‌رفسنجانی با ابراز تاسف از استفاده نادرست از درآمدهای فراوان نفتی در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: زیبنده نظام اسلامی و شایسته مردم ایران نیست که شاهد مشکلات اقتصادی مخصوصا بیکاری جوانان باشیم. عضو مجلس خبرگان با یادآوری اهداف تاسیس فروشگاه‌های رفاه گفت: هر کاری که برای رفاه بیشتر مردم انجام دهیم، وظیفه انسانی، اسلامی و مدیریتی ماست و باید در این زمینه‌ها بیشتر تلاش کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به سفر خویش به اروپا و آمریکا در سال‌های پیشین اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای خوب آنان فروشگاه‌های زنجیره‌ای بود که بعد از مسئولیت اجرایی، با توجه به مشکلات توزیع آن روزها، به فکر ایجاد آن بودیم.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به سوابق انتخاب نام «رفاه» برای مراکزی در زمان مبارزه، مخصوصا مدرسه دخترانه رفاه، تاکید کرد: بعد از انقلاب و به ویژه پس از سال‌های جنگ با هدف تامین رفاه مردم، برنامه‌ریزی کرده بودیم که هزار فروشگاه، به تناسب جمعیت در شهرهای مختلف راه‌اندازی کنیم. وی گسترش فروشگاه‌های شهروند را از سوی شهرداری، کاری در ردیف فروشگاه رفاه دانست و ادامه داد: می‌توانید با رقابت سالم در توزیع مناسب، باعث کم کردن زحمت مردم در جهت تهیه نیازها باشید.

هاشمی رفسنجانی با ابراز تاسف از روند معکوسی که در سال‌های گذشته در مسیر گسترش فروشگاه‌های رفاه ایجاد شد، ابراز کرد: خوشحالیم که با روش‌های مدرن، مقدمات رفاه مردم را برای خرید فراهم می‌کنید. وی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را واسطه‌هایی با انصاف بین تولیدگران و مصرف‌کنندگان توصیف کرد و گفت: می‌توانید با تهیه کالاهای لازم از مراکز تولید، به دولت و جامعه کمک کنید تا اجناس مستقیم و ارزان‌تر به دست مردم برسد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حقوق مردم نجیب ایران برای برخورداری از زندگی مناسب گفت: مردم ایران در طول انقلاب نشان دادند که به آرمان‌های امام و شهدا وفادارند و حق آنان است که زندگی مادی و معنوی آن‌ها هم آرمانی باشد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات