تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹  ، 
کد خبر : ۲۷۷۹۹۸

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی: دنیا به نتیجه گفت‌وگو با ایران رسیده است


گروه سیاسی: آیت‌الله از توافقی می‌گوید که از نگاه او غربی‌ها بیشتر از ما به آن احتیاج دارند. با این همه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در مورد همین مذاکرات از یک نقطه مغفول مانده در بحث مذاکرات هسته‌ای هم صحبت می‌کند و از نتیجه‌ای که دنیا حالا به آن رسیده است سخن می‌گوید. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همین نگاه اشاره می‌کند و می‌گوید: «دنیا به این واقعیت مهم رسید که عاقلانه‌ترین راه‌حل در برخورد با ایران در همه موارد به خصوص مسائل هسته‌ای، مذاکره، احترام و گفت‌وگو است. »به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در نشست هماهنگی و پایش امور دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت روز قدس در بین مسلمانان گفت: مردم فلسطین مظلوم‌ترین مردمان تاریخ هستند که چند نسل در اردوگاه‌ها زندگی کرده‌اند و سال‌هاست که آرامش و آسایش را تجربه نکرده‌اند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حضورپرشور مردم در راهپیمایی روز قدس همچون سال‌های گذشته اظهار داشت: ما باید یک‌بار دیگر علاقه‌مندی خود به مردم فلسطین و همچنین انزجار از اسراییل و از همه مهم‌تر ظلم و ستم در دنیا را به نمایش بگذاریم. وی به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و با بیان اینکه غربی‌ها خیلی بیشتر از ایران به توافق هسته‌ای نیازمند و امیدوار هستند، گفت: آنها به دنبال جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هستند، این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در فتوای خود ساخت و تولید بمب هسته‌ای را حرام اعلام کرده‌اند. هاشمی‌رفسنجانی درخصوص خدمات دانشگاه آزاد اسلامی به چگونگی و چرایی تاسیس آن در اوایل انقلاب و همچنین شرایط دانشگاه‌های کشور در آن زمان اشاره کرد و گفت: الحمدلله رشد کمی و کیفی دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای است که همه منتقدان به آن اعتراف می‌کنند.

وی با تشریح اهداف کلمات «آزاد» و «اسلامی» گفت: اخیرا به این نتیجه رسیدیم که یک پژوهشگاه بزرگ اسلامی نیز در سراسر کشور ایجاد کنیم تا پاسخگوی نیازهای پژوهشی جوانان ایران در اقصی نقاط کشور باشیم. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وجود ابتکارات، اختراعات و طرح‌های بسیار مهم دانشجویان و استادان دانشگاه‌های دولتی و آزاد کشور بر ضرورت تجاری‌سازی این گونه طرح‌ها اشاره کرد و با بیان این نکته که کشور نیازمند این گونه پژوهش‌های علمی، فنی و تکنولوژیکی است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی می‌تواند و این ظرفیت را دارد که در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان به این گونه پژوهش‌ها سروسامان دهد.

هاشمی‌رفسنجانی حل مشکل آب و همچنین مشکل محیط زیست از جمله زباله در ایران اسلامی را از ضرورت‌های علمی دانشمندان و دانشگاهیان خواند و با اشاره به قراردادی که اخیرا دانشگاه آزاد اسلامی با شهرداری یکی از شهرهای استان مازندران منعقد کرده است، گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور باید آماده باشند تا اگر این طرح جواب داده است، از زباله‌هایی که تهدید زندگی و محیط زیست است، به عنوان فرصتی برای تولید انرژی برق استفاده کنیم. وی با توجه به طرح تجمیع و صرفه‌جویی دانشگاه آزاد اسلامی و اعتراضات اولیه در خصوص این طرح گفت: الحمدلله پس از دیدن آثار اولیه این طرح، همگان موافق شدند و باید با رعایت همه اصول به گسترش و اتمام آن طرح پرداخت.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات