تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۷۸۱۰۳
صادق خرازی عضو شورای مرکزی ندای ایرانیان مطرح کرد:

از نظر ما اصلاح‌طلب یعنی شهید باهنر، حاج قاسم سلیمانی


ندای ایرانیان از جمله احزاب تازه تاسیس است که تاکنون مباحث حاشیه ای فراوانی درست کرده است. به احتمال قوی این سخنان تازه صادق خرازی موجی از انتقادات را از طرف فعالان سیاسی اصلاح طلب در پی خواهد داشت. خصوصا این که بسیاری از اصلاح طلبان خرازی و حزبش را نه تنها اصلاح طلب نمی دانند که مشی آن را در مخالفت با جریان اصلی اطلاع طلبان تحلیل می کنند. حال خرازی خود را در جایگاهی دیده است که برای اصلاح طلبی تعریف جدیدی ارائه دهد.

"صادق خرازی" در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان اظهار کرد: مخالفت زیادی با تشکیل حزب ندای ایرانیان شد و بی مهری های زیادی از هر دو جناح نسبت به خود دیدیم، اما پایداری، استقامت و آن اهمیتی که دوستان برای فکر خود قائل بودند، موجب شکل گیری حزب ندای ایرانیان در کشور شد. اگرچه اصلاحات و اصلاح طلبی دقیقا قابل هضم نیست، اما ما اصلاح طلبی را در وجود نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و در تبار تاریخی و حرکت ائمه و صلحای بزرگ تاریخ شیعه می دانیم.

خــرازی با بیان اینکه اصلاح طلبی را در وجود امام و رهبری می دانیم و معتقدیم اصلاحات امری غیرقابل اجتناب است بیان کرد: باید واقعیت اصلاحات را با باورها، ریشه های انقلاب و مجاهدت های مردم گره بزنیم و قیامی که در نفی استبداد و قطع استعمار از کشور در چند دهه اخیر تاریخ معاصر ایران داشتند.

وی با بیان اینکه تحولات سیاسی ایران در دو دوره ی دولت نهم و دهم یک انشقاقی در کشور ایجاد کرد که این انشقاق در نهایت باعث متضرر شدن همه ی ارکان نظام و کشور شد اظهار کرد: کسانی که ادعای رضایت و تبعیت از روحانیت داشتند و ادعای پیروی از ارزش‌ها را داشتند با سرعت 500 کیلومتر از روحانیت عبور کردند و گه گاه همان موقع هم می گفتیم اما فضا و جو به گونه ای بود که ظاهرا باید این تجربه ی تاریخی شکل می گرفت.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه اصلاح طلبی که وابسته به اجانب باشد مورد تایید هیچ کس نیست، گفت: در حال حاضر جوانان کشور فعال شده و در سراسر ایران پدیده فرخنده ای به نام حزب ندای ایرانیان را راه اندازی می کنند که در واقع مفهوم آن فصل جدید و نسل جدیدی از اصلاحات است که می خواهد آنگونه که مورد رضای امام عصر(عج) و مقام معظم رهبری است، در فضای سیاسی اجتماعی ایران گام بردارند.

وی افزود: به هرچه بخواهد ما را از مسیر اصلی جدا کند، معتقد نیستیم زیرا تمام زندگی و تلاش خود را برای انقلابی گذاشته ایم که با خون بهترین و بافضلیت ترین علمداران مکتب شکل گرفت. از نظر ما اصلاح طلب یعنی شهید باهنر، حاج قاسم سلیمانی و کسانی که از استقلال ملت و نفی سلطه بیگانگان با همه وجودشان دفاع کرده اند و این تفکر ماست.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: ما چهار اصل داریم و سر این اصول با هیچ کس معامله و مذاکره نمی کنیم و معتقدیم رمز استقلال و پایداری مردم ایران در دوره مواجه با بیگانگان همین اصول بوده و خون شهدای ما براساس این مبانی بوده است.

وی با بیان اینکه این 4 اصل جزو محکمات و مسلمات حزب است گفت: برای این 4 اصل نه اهل مذاکره و نه اهل معامله هستیم و این ندای بلند و تابلوی ماست که پشت سرمان است و معتقدیم رمز استقرار و پایداری مردم ایران در دوره ی مواجهه با بیگانگان همین 4 اصل می‌باشد و خون شهدا را نیز بر پایه همین 4 اصل می‌دانیم و اگر کسی بخواهد چیزهای دیگر را جزو محکمات بگذارد قبول نداریم و بقیه مباحث را قابل خدشه و نقد و بحث می‌دانیم.

باید در حیات اجتماعی سیاسی ایران فعال بود و به دولت و نظام سیاسی ایران کمک کرد و باید با این کمک نشاط جدی ایجاد کرد و این نشاط در بستر کار خود می تواند آغاز بسیاری از فضیلت های ناگفته و نانوشته ای شود که آرمان بزرگان تاریخ کشور است. قریب به 3 هزار نفر در سراسر کشور به حزب ما پیوسته اند که اکثر آنها جوانان هستند و با انگیزه و ایمـــان و عـــزم جزم هدف و مبانی خود را در این چارچوب می خواهند بیان کنند.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: اساسنامه و مرامنامه حزب نوشته شده است و در انتخابات مجلس فعال هستیم و اصول و مبانی در این زمینه داریم و از افرادی که در چارچوبی که بشود با آنها کار کرد، حمایت می کنیم. متاسفانه در اصلاحات اشتباهات و انحرافاتی بود و برخی سخنانی می گفتند که شایسته اصلاحات نبود.

رییس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان بیان کرد: یکی از آفت های بزرگ امروز کشور ما، این است که جهان بینی های ما دچار نقصان است یا وابسته به ماتریالیزم بوده یا برحسب ترجمه ای است که بیگانگان ارائه می کنند در حالی که جهان بینی ما، تشخیص سره از ناسره است و این بحث های آموزشی را با دوستانمان خواهیم داشت و مباحث اندیشه سیاسی و تاریخ تحول فقه سیاسی را دنبال می کنیم.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات