تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷  ، 
کد خبر : ۲۷۸۷۶۵
واکنش‌ها به اظهارات‌ هاشمی درباره روستائیان

دولت سازندگی بیشترین آسیب را به روستاها زد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فعالان سیاسی نسبت به اظهار نظر عجیب هاشمی رفسنجانی و اهانت وی به روستائیان واکنش نشان دادند .

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با  فارس با انتقاد از اظهارات اخیر هاشمی‌رفسنجانی که گفته بود «بعضی‌ها تا دیروز در کوچه‌های روستاهای‌شان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی‌ شده‌اند»، اظهار داشت: پاسخ این رفتار غیراخلاقی آقای هاشمی که در برابر یکی از مهمترین اقشار مردم یعنی روستائیان عزیز کشور صورت گرفت را باید خود مردم بدهند.

وی افزود: چنین رفتاری از سوی افرادی که سابقه دیرینه‌ای در انقلاب دارند مخصوصاً اینکه ملبّس به لباس روحانیت هستند، تأسف‌بار است، اظهارات هاشمی‌رفسنجانی کاملاً غیراخلاقی و همراه با بی‌احترامی به شأن و منزلت روستائیان کشور بوده است.

پژمان‌فر خاطر نشان کرد : بهترین راه این است که آقای هاشمی از روستائیان عذرخواهی کند تا شاید بخشی از بار سنگین این موضوع را کاهش دهد.

حجت‌الاسلام محمدرضا امیری نماینده مردم کهنوج در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که گفته است بعضی تا دیروز در کوچه روستا‌ی‌شان می‌گشتند، امروز انقلابی شده‌اند، گفت: بسیاری از انقلابیون از روستا برخاستند.

وی تصریح کرد: واقعاً باید بابت این گونه حرف‌ زدن درباره طبقه بزرگی از ملت تأسف خورد.

پرویز سروری قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اظهارداشت: بسیار جای تعجب است که آقای هاشمی چنین مواضعی را اتخاذ می‌کند و احساس می‌کنیم وی هر روز با گذشته انقلابی‌اش فاصله می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب طبقاتی‌پذیر نبوده و ویژگی‌اش در فراگیر بودن آن است، خاطر نشان کرد: بنده فکر می‌کنم نقش روستائیان، نقش ممتازی است و نمی‌توانیم آن را کمرنگ کنیم.

قائم‌مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین به دوران فتنه 88 اشاره کرد که روستائیان پشت سر رهبر انقلاب ایستادند و همگام با شهرهای کشور حماسه 9 دی را خلق کردند.

روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این اظهارات نشان دهنده روحیه و خوی متکبرانه و مستکبرانه آقای هاشمی است.

وی با بیان اینکه خود آقای هاشمی روستایی است، افزود: روستایی بودن عیبی نیست و بسیاری از انقلابیون و شخصیت‌ها روستا زاده هستند، بنابراین نه روستایی بودن مشکلی دارد و نه اینکه حتماً کسی که انقلابی است باید از شهر باشد.

وی ادامه داد: آقای هاشمی نگاهی به گذشته خود کند که از کجا آمده و در کجا متولد و بزرگ شده است.

بعد از اظهار نظر عجیب هاشمی رفسنجانی و اهانت وی به روستائیان، کمپین های مختلفی در شبکه های اجتماعی و شهرهای مختلف کشور به صورت مردمی راه اندازی شد که طی آن روستازاده ها با انتشار عکس های خود، به این کمپین ها پیوسته و به روستا زاده بودن خود افتخار کردند.

همچنین جبهه جهادی منتظران خورشید ضمن انتقاد از اظهار نظر منتشر شده از هاشمی‌رفسنجانی در رابطه با روستائیان، طی نامه ای خطاب به رئیس دولت سازندگی نوشت: در دولت سرمایه داری جنابعالی که شاهد شکاف‌های فاحش طبقاتی و سوء استفاده و رانت خواری برخی اطرافیانتان بودیم، بیشترین آسیب‌ها به روستائیان و روستاها رسید.

در پایان این نامه خطاب به هاشمی آمده است:  شما را به مطالعه مجدد تاریخ این انقلاب و به ویژه وصیت نامه سیاسی- الهی امام خمینی رحمهًْ‌الله علیه فرا می‌خوانیم که به یاد بیاورید علما و صلحا و شهدای این انقلاب از جماعت آسمانی روستاها بوده و نه اهل قدم زدن که همواره برای استقلال و آزادی این کشور در سایه اسلام ناب، حرکت مجاهدانه داشته‌اند. پیروزی این انقلاب نیز مدیون و مرهون همت کوخ‌نشینان بوده و به کوری چشم منحرفان داخلی و دشمنان خارجی، حکومت موعود مهدوی نیز از آنِ مستضعفین عالم خواهد بود که این وعده تخلف ناپذیر الهی است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات