تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۷۸۹۳۹

آيت‌الله ‌هاشمي‌ رفسنجاني: تلاش‌هاي دولت و حمايت‌هاي رهبري جلوي تندروي‌ها را گرفت


رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به تلاش‌هاي دولت روحاني و همچنين حمايت‌هاي رهبري در زمينه توافق ‌هسته‌اي گفت: هم جلوي تندروي‌ها را گرفتند و هم به گونه اي نشد که ديگران بگويند توافق ‌هسته‌اي را با خفقان بر همه گروه‌ها تحميل کردند؛ چرا که همگان مي‌بينند اقليت مخالف مذاکرات ‌هسته‌اي هنوز در نهادهاي رسمي‌اعتراض مي‌کنند و در نشريات خود مي‌نويسند.

به گزارش روابط عمومي‌مجمع تشخيص مصلحت نظام‌، آيت‌الله اکبر‌هاشمي‌رفسنجاني در ديدار اعضاي تيم ملي و مسوولين فدراسيون وزنه برداري، با ابراز خرسندي از حضور در جمع ورزشکاران و پيشکسوتان ورزش کشور، با اشاره به مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان که قرار است چند ماه ديگر در آمريکا برگزار شود، گفت: اين مسابقات اهميت ويژه‌اي دارد و مسؤولان بايد در اين شرايط حمايت‌هاي بيشتري کنند.

وي با اظهار اميدواري از پيروزي تيم ملي وزنه برداري کشور در اين مسابقات، به پيروزي تيم ديپلماسي ‌هسته‌اي ايران در مقابل قدرت‌هاي ديپلماسي 6 کشور دنيا نيز اشاره کرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اميدوارم همانطور که تيم ديپلماسي وزارت خارجه در مقابل قدرت‌هاي بزرگ دنيا ايستادگي کرد و حقانيت ملت ايران را به اثبات رساند، تيم وزنه‌برداري نيز با توکل به خدا، برتري و توانايي‌هاي خود را به دنيا ثابت کند و پرچم پر افتخار ايران را در آمريکا به اهتزاز درآورد.‌ هاشمي‌رفسنجاني در ادامه سخنان خويش با ابراز خرسندي از ارتقاي جايگاه ايران در افکار عمومي، به رضايت مندي صلح‌جويان اشاره کرد و گفت: جز رژيم صهيونيستي که توافق ‌هسته‌اي آمريکا و غرب با ايران را براي حيات سياسي خود خطرناک مي‌داند و مي‌ترسد، هيچ کشوري از اين توافق ناراحت نيست.

وي اضافه کرد: بعضي‌ها که قبلاً اظهار نارضايتي مي‌کردند، کم‌‌کم متوجه شده‌اند که گسترش امنيت حاصل از توافق ‌هسته‌اي در منطقه براي آنان هم مفيد است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با استناد به حرف‌هاي رئيس‌جمهور اسراييل خطاب به نخست وزير و همچنين نامه 80 فرمانده بازنشسته اين رژيم به نتانياهو، گفت: اينکه دشمنان انقلاب حتي در کنست رژيم صهيونيستي و کنگره آمريکا به قدرت تيم ديپلماسي ايران اشاره مي‌کنند و صراحتاً به رقبا مي‌گويند، ايران سرتان کلاه گذاشته است نشان از جايگاه مردم ايران در دنيا دارد. هاشمي‌رفسنجاني تهديدات جمهوري خواهان عليه دموکرات‌ها و همچنين پاسخ دموکرات‌ها به جمهوري خواهان را بسيار مهم دانست، که مي‌گويند اگر مذاکرات شکست بخورد، ايران ظرف دو سال همه نيازهاي بمب ‌هسته‌اي را مهيا مي‌کند و در دو هفته آن را مي‌سازد، که البته اين حرف‌ها خيالات سياسي است و براي مصرف داخلي خودشان مي‌گويند، چون ايران بارها اعلام کرده که ساخت بمب ‌هسته‌اي را حرام مي‌داند.

وي با اشاره به مخالفت‌هايي که يک اقليت محدود در مقابل خواست و اراده اکثريت نشان مي‌دهند، گفت: بايد به ظرفيت‌هاي ايران بينديشيم که جزو سه کشور محدود دنيا با کلکسيوني از همه منابع هست که اگر موانع سياسي و اقتصادي آن برطرف شود، هم شاهد آباداني خواهيم بود و هم نمي‌گذاريم دشمنان نظام اسلامي‌ و مردم با تحريک ديگران به انزواي سياسي ايران بينديشند. هاشمي‌رفسنجاني در ادامه اين ديدار، با تأکيد بر اينکه ورزش يک کار لوکس نيست، بلکه نياز و ضرورت تک تک افراد جامعه اعم از کودک و نوجوان، پير و جوان و زن و مرد مي‌باشد، اظهار داشت: جسم سالم، روح سالم دارد و روح سالم، منشأ خوبي‌ها خواهد بود.

وي با اشاره به آيات و رواياتي که با صراحت بر لزوم و اهميت ورزش تأکيد مي‌کنند، به جايگاه سه ورزش مهم سوارکاري، شنا و تيراندازي در اسلام و تشويق‌هاي پيامبر اسلام و ائمه معصومين استناد کرد.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: بدن سالم مي‌تواند عامل تقويت روحي مردم در جنگ‌ها، به خصوص اين امر در جنگ‌هاي صدر اسلام بسيار مهم بود چرا که ارتش حرفه‌اي وجود نداشت.

هاشمي‌رفسنجاني آيه «إِنَّ اللّهَ اصْطَفَاهُ عَلَيْکُمْ وَزَادَهُ بَسْطَةً فِي الْعِلْمِ وَالْجِسْمِ» را سند بسيار روشني براي اهميت جسم نيرومند در کنار علم و دانش يک ملت خواند و با تشريح و تفسير آيه مذکور و انتخاب شخصي به نام طالوت که مربوط به تقاضاي قوم بني‌اسرائيل جهت مقابله با دشمنان بود، گفت: وقتي مردم به انتخاب او اعتراض کردند که قدرت مالي و علمي‌ندارد، خداوند به توانايي‌هايي جسمي‌اش اشاره مي‌کند که معلوم مي‌شود جسم سالم و نيرومند امتياز دارد.

وي کشتي‌هاي امام حسن و امام‌حسين(ع) و تماشاي پيامبر(ص) را نشانه ديگر از جايگاه ورزش در دين اسلام توصيف کرد و خطاب به ورزشکاران گفت: کارتان جنبه ديني دارد، مي‌تواند با قصد عبادت باشد چون خدا به اين امر توصيه فرموده است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام به رشد علم و دانش مربوط به ورزش در رشته‌هاي متعدد و همچنين گسترش رشته‌هاي ورزشي در دنيا و به خصوص ايران اشاره کرد و گفت: دنيا ورزش را به بخش خصوصي سپرده و تيم‌ها، باشگاه‌ها و افراد مسووليت مي‌پذيرند و جواب هم مي‌دهند. هاشمي‌رفسنجاني به سابقه صد ساله ورزش وزنه برداري در ايران اشاره کرد و با يادآوري فرازوفرودهاي قهرمانان اين رشته ورزشي در مسابقات بين‌المللي، گفت: اين که قوي‌ترين مرد جهان از ايران انتخاب مي‌شود، افتخار و نشانه استعداد ايراني‌هاست. وي عناوين به دست آمده توسط ورزشکاران رشته وزنه‌برداري در دنيا را افتخار ملت ايران دانست و گفت: اين ورزشکاران با عشق به کشورشان و با تحمل همه کمبودها در ميادين بين‌المللي مي‌درخشند و شخصيت يک ملت را با اهتزاز درآوردن پرچم به جهانيان ثابت مي‌کنند.

در آغاز اين ديدار علي مرادي رييس فدراسيون وزنه‌برداري‌، محمد نصيري مشاورعالي فدراسيون و قهرمان المپيک و عظيمي‌ از پيشکسوتان اين رشته ورزشي ضمن ارائه گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت‌هاي فدراسيون وزنه‌برداري به بيان ديدگاه‌ها و مشکلات خويش پيش‌روي ورزشکاران مخصوصاً جهت حضور در مسابقات جهاني وزنه‌برداري آمريکا پرداختند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات