تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵  ، 
کد خبر : ۲۷۹۴۵۰

دفاع مقدس ضامن بقای انقلاب اسلامی/ قربان امینی

در شرایط حاضر، انقلاب اسلامی به حیات و نشر و گسترش ارزشهای دفاع مقدس بستگی دارد و این دو در واقع لازم و ملزوم یکدیگرند. بنابراین حفظ ارزشهای دفاع مقدس، همان حفظ ارزشهای انقلاب است.

پایگاه بصیرت، گروه حماسه و جهاد/ بزرگداشت هفته دفاع مقدس نه به عنوان یک بزرگداشت صرف یادآوری خاطرات مربوط به دو دهه پیش، بلکه محملی برای بارور ساختن جریان و مرامی است که حالا دیگر به شالوده اساسی نظام کشور تبدیل شده است.

بزرگداشت هفته دفاع مقدس، یادآوری و مرور مداوم و مستمر آن غنای فرهنگی است که در یک دوره سخت هشت ساله برای کشور ما به دست آمد و می تواند پشتوانه علمی و نظری استواری برای آینده این ملت باشد؛ پشتوانه ای آکنده از شهامت، ایثار و حماسه و ایمان.  

هرگونه هزینه مادی و معنوی برای بزرگداشت این هفته، یک سرمایه گذاری مطمئن برای آینده این کشور است و نمایشگر این است که ما ملتی هستیم که چنین تجربه بی نظیر و استثنایی در طول تاریخ بشریت را فراموش نمی کنیم و از آن دریای بی کران، می توانیم تا سالیان سال، نهال های تشنه و جوان کشور را آبیاری کنیم.

هیچ ملتی در جهان، سلحشوری های خود را برای حفظ و صیانت از هویت و شرف خود فراموش نمی کند. امروز ملت بزرگ ایران اسلامی به واسطه پایبندی به ارزشهای  مقدس اسلامی توانسته هویت و عزت خود را در ژرفای تاریخ بشریت و ملت ها به ساحل برساند و فرهنگ انسانی ـ اسلامی خود را در کوران انواع تهاجمات فرهنگی، ضد فرهنگی، نظامی و ... حفظ کند.

همه می دانند دفاع مقدس یک برخورد نظامی نبود بلکه برخورد آرمان های ملت ایران اسلامی با دشمنان بود که شکل گرفت. دفاع مقدس دفاع از ارزشهای اسلامی و جهاد مقدس علیه کفر و الحاد بود.

آیا می شود تصورکرد که ما گوشه ای از تاریخ اسلام را نادیده گرفته و دور بریزیم؟ آن هم برهه ای از تاریخ آن که سراسر حماسه و افتخار برای رزمندگان اسلام است و پاسداشت ارزشهای دفاع مقدس، پاسداری از آرمانهای ایران اسلامی است و این امری ضروری و واجب است.

وقتی که سخن از ضرورت و پاسداشت ارزش های دفاع مقدس است، دو مقوله متفاوت توأمان مطرح می ش��د: انزجار و بیزاری از جنگ طلبی و تجاوز دشمن.

نسل های آینده ما حق دارند دشمنان خود را بشناسند و در ضمیر تاریخی خود احساس تنفر نسبت به دشمنان و تمام کسانی داشته باشند که در سخت ترین شرایط می خواستند با ناجوانمردانه ترین شکل ممکن موجودیت ملت مسلمان و تاریخی اسلام را به مخاطره اندازند.  

سوی دوم قضیه بحث دفاع است. همه ملت ها برای ایجاد انگیزه و برانگیختن حس شجاعت و هویت بخشی به جوانان و تداوم هنجارهای اجتماعی نیازمند دمیدن روح شجاعت و شهامت در نسل های آینده خود هستند و خوشبختانه تاریخ سراسر افتخار هشت سال دفاع مقدس سفره ای رنگین از باورها و ارزشهای والای انسانی است که هر کدام به تنهایی برای به حرکت در آوردن عزم ملی کفایت می کند.

نکته اساسی این است که جنگ تمام شده است و لیکن دفاع همچنان باقی است و ما در تمام زمان ها و اعصار باید آمادگی کامل دفاعی داشته باشیم.

حس قدرشناسی و وظیفه اخلاقی حکم می کند که قدرشناس تمام کسانی باشیم که به خاطر امنیت و حفاظت و حفظ استقلال و آزادی میهن اسلامی عزیزترین سرمایه وجود خود را فدا کردند. تک تک شهدای دفاع مقدس، بزرگوارانی هستند که به خاطر دفاع از کیان و شرف ملت عزیز ایران اسلامی از جان خود گذشتند.

هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی است تا بتوانیم گوشه ای از سلحشوری ها و شهادت طلبی بهترین جوانان این مرز و بوم را برای نسل حاضر معرفی کنیم. قدردان بسیار اندکی از جانبازی های آن بزرگان رفته و جانبازان حاضر در صحنه داشته باشیم.

در نهایت اینکه تاریخ دفاع مقدس در عادی ترین شرایط، بخشی افتخار آفرین از تاریخ طولانی ملت ماست اما دشمنان سعی دارند این بخش ارزشمند را سیاه و منفی جلوه دهند. اگر خدای ناکرده با همه ویژگی های برجسته آن نتوانیم پاسدار حریم و ارزشهایش باشیم تسلیم دشمنانی خواهیم شد که سعی خواهند کرد به سیاه نمایی پرداخته و حتی الامکان این مقطع پر افتخار را از ذهن و قلب ملت محو کنند و با ایجاد گسست فرهنگی و تاریخی، نسلهای جوان و سرزنده کشور ما را به بی هویتی سوق دهند.

در شرایط حاضر، انقلاب اسلامی به حیات و نشر و گسترش ارزشهای دفاع مقدس بستگی دارد و این دو در واقع لازم و ملزوم یکدیگرند. بنابراین حفظ ارزشهای دفاع مقدس، همان حفظ ارزشهای انقلاب است.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات