ایلام >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۱۱

سخنگوی شورای شهر ایلام تاکید کرد لزوم اختصاص اعتبار واقعی به خسارت سیل / ایلام، محروم نیست بلکه مظلوم واقع شده است

سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: ایلام محروم نیست بلکه مظلوم واقع شده است.
مظفر میرزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به سال همدلی و همزبانی ملت و دولت نامیده و مزین شده است برخی از سخنان مسئولان از جمله مدیرکل مدیریت بحران کشور در قبال مردم استان ایلام و وقوع سیل همخوانی ندارد و نوعی بی‌احترامی محسوب می‌شود.

سخنگوی شورای شهر ایلام و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی ایلام گفت: نجار مدیرکل مدیریت بحران پیرامون وقوع سیل در ایلام سخنانی را مطرح کرد مبنی بر این مضمون که درست است که مردم ایلام از سیل دچار خسارت شده‌اند اما سال دیگر این منطقه دارای علوفه‌های فراوانی برای چرای گوسفندان می‌شود که این نوع سخن گفتن در برابر میزان خسارت‌های دردناک سیل به مردم ایلام حرف و سخن سنجیده‌ای نبوده و نیست.

وی ادامه داد: پیشتر هم این نوع سخنان از سوی مقامات دیگر دولت به شیوه‌های مختلفی طرح شده که طرح چنین سخنانی در برابر مردمی که تلاشگر و زحمتکش هستند و بخش عمده‌ای از نیرو و توان خود را صرف تولید می‌کنند مناسب و در شان مردم استان ایلام و مسئولان امر نیست.

این مقام مسئول اضافه کرد: مردم ایلام با افتخار بخش عمده‌ای از تولید گوشت قرمز کشور را بر عهده دارند اما دلیل بر این نیست که دولت تدبیر امید که خودرا یکی از طرفداران آن دانسته و با افتخار از آن حمایت کرده و به آن رای داده‌ است، اینچنین مردمسیل‌زده را به سخره گیرد.

میرزاد تصریح کرد: سخن راندن بی‌تدبیرانه برخی از مدیران در دولت تدبیر و امید قابل پذیرش نبوده و نباید سخن گفتن دولتمردان به شیوه مضحکه و مسخره کردن باشد، شجاعت و دلیری و مرزداری، صبوری و غیرت یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های مردم استان ایلام بوده که همیشه زبانزد خاص و عام بوده و حق مردم ایلام در سیل اخیر بیش از آن است که مورد بی‌حرمتی قرار گیرند.

سخنگوی شورای شهر ایلام گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم در به کارگیری همکارانش در هیئت دولتدقت بیشتری داشته باشد و از افرادی استفاده کنند که حداقل ادبیات و الفبای برخورد با مردم را بدانند.

وی ادامه داد: بارهااین دیاراز سوی مسئولان امر محروم نامیده شده است که به شدت با به کارگیری این کلمه مخالف بوده و هستم؛ بعد از دوران دفاع مقدس بزرگترین خیانتی که به استان ایلام روا شد موضوع بازسازی در کوچک‌ترین زمان جمع‌بندی شد و شهر ایلام بیشترین خسارت‌ها را در این راستا متحمل شد و اجازه نیافت کار بازسازی به طور کامل در این استان محقق شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: در سیل اخیر نیز که خسارت آن از دوران دفاع مقدس نیز بیشتر بودهمشخص است که برخی از مسئولان می‌خواهند با سخنرانی کردن، مردم این استان را فریب داده و کار بازسازی شهر و استان ایلام را با پرداخت کمترین اعتبارات به تعویق اندازند.

میرزاد تصریح کرد: مردم ایلام بسیار هوشیار و زیرک بوده و مطالباتبه حق خود را مسئولان امر پیگیری کرده و در این راستا لحظه‌ای از صیانت از نظام و انقلاب دست برنداشته‌اند.

سخنگوی شورای شهر ایلام با اشاره به به‌کارگیری لفظ محرومیت برای استان ایلامگفت: به شدت با به کارگیری این کلمه مخالفت داشته چون استانی که دارای نیروی انسانی توانمند و تحصیلکرده و متخصص و همچنین ذخایر زیرزمینی غنی و ثروت فوق‌‌العاده باشد محروم نیست بلکه مظلوم واقع شده است.

وی ادامه داد: استان ایلام بیشترین مرز مشترک با کشور عراق داشته و این مرز حدود 420 کیلومتر بوده و بهترین موقعیت برای مراوده با کشور همسایه را دارد که می‌توان از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

این مقام مسئول با اشاره به پیش‌بینی اعتبار برای خسارت‌های سیل ایلام اضافه کرد: مبلغی که برای تامین خسارت‌های سیل به شهر ایلام اختصاص یافته بسیار ناچیز بوده و جوابگوی عمق خسارت‌ها نیست و از سوی دیگر اعتبارات سالانه عمرانی استان نیز بسیار ناچیز است.

میرزاد تصریح کرد: قطعا از سوی مردم ایلام اختصاص اعتبارات ناچیز به جبران خسارت‌های سیل پذیرفته نیست و باید مسئولان امر اعتبار واقعی بر مبنای خسارت‌های سیل به ایلام اختصاص دهند به عنوان مثال تنها مرمتسیل‌بندهای ایلام بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

سخنگوی شورای شهر ایلام و رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی ایلام گفت: بی‌توجهی و فقدان اختصاص اعتبار لازم برای جبران خسارت‌ها و توهین به مردم استان ایلام به هیچ عنوان پذیرفتنی نبوده و در اولین فرصت مسئولان امر باید پاسخگوی این شرایط باشند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات