ایلام >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۱۶

مدیرکل حمل‌و‌نقل و پایانه‌های استان ایلام خبر داد احداث اردوگاه با ظرفیت 5 هزار زائر در مرز مهران

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: پایانه مرزی مهران آماده تردد زائران اربعین حسینی است.
مهرداد جهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: با توجه به تردد زائران در ایام محرم و بالاخص در اربعین حسینی (ع) در سال 93 و جوابگو نبودن بعضی از زیرساخت‌های موجود در پایانه مرزی مهران در این راستا تمهیدات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و با تخصیصی اعتبارات لازم برای توسعه زیرساخت‌ها و بهبود امر خدمات‌رسانی به زوار در سال 94 اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های شبانه‌روزی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های ایلام اقدامات مؤثری نظیر؛ توسعه گیت‌های خروج و ورود از 18 گیت به 96 گیت، نصب 500 برج روشنایی به طول یازده کیلومتر از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران، نصب 5 دستگاه آب‌سردکن در پایانه مرزی مهران، احداث 144 چشمه سرویس بهداشتی از پل زائر شهر مهران تا پایانه مرزی مهران و ... اجرایی شده است.

این مسئول اضافه کرد: تجهیز و تکمیل مسجد بین‌راهی در محور پل زائر تا پایانه مرزی مهران، اصلاح سیستم آب‌رسانی به پایانه مرزی مهران، روان‌سازی کریدور ورود و خروج زائران به نقطه صفر، تعویض درهای سالن مسافری، بازسازی سرویس‌های بهداشتی موجود در پایانه مرزی مهران و توسعه راه‌ها در محور ایلام به مهران و پایانه مرزی مهران از دیگر فعالیت‌های انجام شده است.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای اسکان زوار در پایانه مرزی مهران انجام شده است که بر این اساس استراحتگاه مسافران در اختیار شهرداری تهران قرار می‌گیرد و با تکمیل کردن آن توسط شهرداری به‌طور شبانه‌روز بیش از 5 هزار نفر زائر در آن استراحت کرده و از آن‌ها پذیرایی می‌شود.

جهانی تصریح کرد: همچنین فراهم کردن بیش از یک‌هزار و 500 دستگاه ناوگان حمل‌ونقل اتوبوسی برای جابجایی زوار از شهر مهران تا پایانه مرزی مهران توسط شهرداری تهران آماده و پارکینگ جهت ساماندهی ناوگان حمل و نقل اتوبوسی برون‌شهری در داخل پایانه مرزی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل پایانه و حمل و نقل استان ایلام گفت: برای رفاه حال زائران در پایانه مرزی اردوگاهی توسط سپاه پاسداران با گنجایش 5 هزار نفر ایجاد خواهد شد.

 وی ادامه داد: نزدیکی، امنیت و راحت‌ترین راه عبور برای زائرین عتبات عالیات به شهرهای کربلا و نجف پایانه مرزی مهران است و همین امر باعث شده تا زائران این مسیر را برای سفر به عتبات عالیات در کشور عراق انتخاب کنند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات