ایلام >>  عمومی >> خبر ویژه
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۷۳

امام جمعه ایلام: رهبری راه‌های نفوذ فرهنگی نظام سلطه را مسدود کردند/ بدحجابی از راه‌های نفوذ است

امام جمعه ایلام گفت: رهبر معظم انقلاب راه‌های نفود فرهنگی نظام سلطه جهانی را مسدود کرده و امید آنها را به ناامیدی تبدیل کردند.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس از ایلام، آیت‌الله محمدنقی لطفی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار داشت:‌ هشدارهای مکرر رهبر فرزانه انقلاب درباره نفوذ حکایت از یک واقعیت میدانی و انکارناپذیری دارد که مقامات آمریکایی پس از توافق هسته‌ای و اجرای برجام امید فراوان دارند تا رؤیای 37 سال خود مبنی بر نفوذ در مراکز فرهنگی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی را تعبیر کنند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: آمریکا برجام را عاملی مهم برای مهار استراتژیک ایران و تغییر معادله قدرت در داخل ایران و کاستن از نفوذ منطقه‌ای و فرآیند آن قلمداد می‌کند.

وی در بخش دیگر سخنانش ادامه داد:‌ متأسفانه امروز در داخل کشور نیز کسانی با گرایش‌های سیاسی و فرهنگی غرب‌گرایانه برای رسیدن به اهداف شوم خود برجام را فرصت طلایی برای عملیاتی کردن نیات شوم و خیانت‌بارشان می‌دانند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این موضوع از دوران حاکمیت کارگزاران کلید خورد و در دوره حاکمیت اصلاح‌طلبان آشکار شد و اکنون هم این جریان غربگرا که طرفدار روابط ذلت‌بار با آمریکا است درصدد تحقق این تفکر خائنانه است.

لطفی تصریح کرد:‌ اما موضع‌گیری رهبری و هشدارهای مکرر معظم‌له نقشه شوم آنها را نقش بر آب کرد و برنامه‌های تفاهم‌شده در میان برخی طرف‌ها در مرحله بعد از برجام را منتفی اعلام کرد.

نماینده ولی ‌فقیه در استان ایلام با بیان اینکه علت اصلی عصبانیت‌ها را باید در این موضوع جست‌وجو کرد که ضربه خوردن پروژه نفوذ اجرای برجام را بر اساس خواسته‌های دولت آمریکا و جریانات داخلی طرفدار غرب غیرممکن می‌کند گفت: چرا که اصلی‌ترین هدف آمریکایی‌ها برای دوران پس از برجام امنیت‌زدایی از ایران و وادار کردن ایران به فاز ناامنی است که یک برنامه راهبردی و کاملاً روشن مقامات آمریکایی است.

وی ادامه داد: آنچه که امروز رژیم آمریکا و متحدان غربی و عربی خود را به شدت آزار می‌دهد، این است که منطقه خاورمیانه که به شدت دچار بی‌ثباتی و ناامنی است ایران نه فقط امن و با ثبات بوده بلکه امنیت نسبی در کشورهای بحران‌زده سوریه، عراق، لبنان و افغانستان مرهون امنیت مثال‌زدنی همسایه قدرتمند آنها ایران است.

وی با بیان اینکه ایران در دور کردن عوامل اصلی ناامنی از مرزهای خود فوق‌العاده موفق بوده است ادامه داد: تمدید وضعیت اضطراری رابطه با ایران و تمدید تحریم‌ها علیه ایران بار دیگر غیر اعتماد بودن رژیم آمریکا آن هم بعد از توافق هسته‌ای و اجرای برجام را آشکار کرد که ایران هم باید متقابلاً در برابر عهدشکنی مقامات آمریکایی قاطعانه عمل کند.

* تقدیر امام جمعه ایلام از تلاش‌های سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به موضوع بدحجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: بدحجابی به عنوان بزرگ‌ترین منکر باید در دستور کار نیروهای امنیتی به ویژه نیروی انتظامی قرار گیرد زیرا مسلماً رواج بدحجابی و بی‌حجابی در کشور یکی از مصادیق بارز نفوذ فرهنگی نظام سلطه در داخل کشور است.

وی ضمن تشکر از سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: باید همه دستگاه‌های ذیربط و همچنین مردم حزب‌اللهی برای برخورد با هنجارشکنان به ویژه زنان و دختران بدحجاب و بی‌حجاب هماهنگی و همراهی لازم را داشته باشند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد:‌ اگر امروز با این پدیده زشت و ناروا برخورد جدی نشود، قطعاً‌ در آینده غیرقابل کنترل خواهد شد و به عنوان بزرگ‌ترین چالش اخلاقی و امنیتی در کشور بروز خواهد کرد.

* لزوم توسعه علم و دانش و پژوهش در کشور

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 19 آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه اشاره کرد و گفت: اساسی‌‌ترین و مهمترین عامل موفقیت یک کشور توسعه علم و دانش و پژوهش است.

وی ادامه داد: یکی از خیانت‌های بزرگ دولت‌های قاجار و پهلوی به ملت ایران عقب ‌نگه داشتن ملت از فراگیری علم و دانش دنیا بود و اصولاً یکی از سیاست‌های استعماری نظام سلطه در تسلط بر منابع مادی و معنوی ایران اسلامی ایجاد موانع در سر راه جوانان برومند و با استعداد برای حضور در مراکز علمی و پژوهشی است.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: اسارت و وابستگی یک ملت معلول رکود علمی و عقب‌ ماندن از کاروان علم است امروز علت اصلی عصبانیت رژیم آمریکا از ملت ایران پیشرفت‌های بهت‌انگیز و تحسین‌انگیز به ویژه دستاورد بزرگ دانش هسته‌ای توسط دانشمندان جوان است.

وی تصریح کرد: فشارهای فزاینده و تحریم‌ها و تهدیدهای مکرر استکبار جهانی برای متوقف کردن کاروان علمی کشور و جلوگیری از فعالیت‌های بسیار ارزشمند علمی و پژوهشی دانشگاه‌های کشور بر این مبنا است.

* سرانه کتابخوانی در ایران بسیار پایین است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به 24 آبان ماه روز بزرگداشت علامه طباطبایی و روز کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: جایگاه کتاب و کتابخوانی در رشد و تعالی و پیشرفت جامعه در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ممتاز و بی‌بدیل است.

وی ادامه داد: کتابخوانی برای مردم یک فریضه بوده و اگر بخواهیم جامعه ما یک جامعه پویا و پیشرو باشد باید مردم کتابخوانی را یک وظیفه ملی و دینی تلقی کنند متأسفانه طبق آمارهای ارائه شده از نهادهای ذیربط سرانه کتابخوانی در جامعه ایرانی بسیار پایین است.

* تقدیر امام جمعه از اختصاص اعتبارات ویژه هیأت دولت به خسارت‌های سیل در ایلام

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به وقوع سیل در هفته‌های گذشته در ایلام اشاره کرد و گفت:‌ هیأت دولت در نشست هفته گذشته اعتباری برای جبران خسارت‌های سیل در ایلام اختصاص داد که این اقدام قابل تقدیر و تشکر است.

* ایلام آماده میزبانی و پذیرایی از زائران اربعین حسینی است

خطیب جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت:‌ استان ایلام در اربعین حسینی میزبان هزاران زائر خواهد بود و از مردم عاشق ولایت می‌خواهیم همانند سال گذشته که با بهترین نحو از زوار کربلای معلا پذیرایی کردند امسال هم با همت بیشتر و حضور قوی‌تر حماسه دیگری خلق کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی در اظهار نظرهایشان مرز مهران را برای ورود به کشور عراق مناسب ندانسته‌اند که با این اظهار نظر موافق نیستیم چون سال گذشته نیز با وجود فقدان زیرساخت‌ها و امکانات لازم و تنگناهای موجود مردم این استان با کمال اخلاص از 2 میلیون زائر اربعین حسینی پذیرایی کردند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: این نوع اظهار نظرها غیرمسئولانه و جفا به مردم استان ایلام و شهرستان مهران است و مردم این نوع اظهار نظرها را نپسندیده و موافق آن نیستند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات