ایلام >>  عمومی >> گزارش
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۸۳۷۷۴

فرمانده مرزبانی ناجا: عراق زوار فاقد گذرنامه و روادید را پذیرش نمی‌کند

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه در حال حاضر مرزهای مهران، چزابه و شلمچه آماده اعزام زوار به عتبات عالیات بوده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد. گفت: عراق زوار فاقد گذرنامه و روادید را پذیرش نمی‌کند.
به گزارش بصیرت به نقل از خبرگزاری فارس از ایلام، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست با فرمانده و مسئولان مرزبانی کشور عراق، اظهار داشت: امروز نشستی با مسئولان مرزبانی کشور عراق در پایانه مرزی مهران برپا شد که این نشست در پی جلسات گذشته و بررسی مسائل مرزبانی بین دو کشور اجرایی شده است.

وی گفت: در حال حاضر مرزهای مهران، چزابه و شلمچه آماده اعزام زوار به عتبات عالیات بوده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: خوشبختانه تدابیر لازم از سوی مرزبانی جمهوری اسلامی و همچنین طرف عراقی برای تسهیل در تردد زوار اندیشیده شده و اکنون تردد زوار در مرزهای ذکر شده در جریان است.

این مسئول اضافه کرد: مرزبانی جمهوری اسلامی با افزایش گیت‌های تردد و همچنین افزایش نیروها و افزایش میزان ساعات ارائه خدمات به زوار در راستای تسهیل در تردد زوار برنامه‌ریزی کرده است.

رضایی تصریح کرد: با عنایت به برنامه‌ریزی‌های قبلی و خواست طرف عراقی، هرگونه تردد زوار بدون گذرنامه و روادید ممنوع بوده و باید زوار برای تردد به کشور عراق به توصیه‌های ذکر شده توجه و عنایت ویژه داشته باشند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی گفت: طرف عراقی به هیچ عنوان اجازه ورود به زوار بدون گذرنامه و روادید به خاک عراق را نمی‌دهد و مراجعه زوار فاقد این مدارک تنها سبب معطلی آنها در مرزهای کشور می‌شود.

*تمهیدات لازم برای پذیرش زوار اندیشیده شده است

فرمانده مرزبانی عراق نیز گفت: تمهیدات لازم برای تردد زوار اربعین در کشور عراق اندیشیده شده و در این راستا مشکلی وجود ندارد.

حامد عبدالله ابراهیم اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، روزانه تا یکصد هزار نفر امکان پذیرش زوار از سوی کشور عراق وجود دارد و در این راستا برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مرزبانان کشور عراق تمام تلاش خود را برای تأمین امنیت زوار به کار گرفته و از زوار درخواست می‌شود بدون مدارک لازم قصد سفر به کشور عراق را نداشته باشند.

فرمانده مرزبانی عراق گفت: گذرنامه و روادید از مهمترین مدارک لازم برای تردد به کشور عراق بوده و زوار فاقد این مدارک امکان سفر به کشور عراق را ندارند.

به گزارش فارس از ایلام، پس از نشست مشترک فرماندهان و مسئولان مرزبانی دو کشور ایران و عراق، مسئولان ذکر شده از قسمت‌ها و بخش‌های مختلف پایانه مرزی مهران بازدید کردند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات