صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹  ، 
کد خبر : ۲۸۳۸۱۳

هادی سیاسی سپاه به همرزمان شهیدش پیوست

پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید 'محمد منتظری' با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل ماموریت ها و فراگیری آموزش های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه ) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید 'مصطفی چمران' در جبهه میانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (استان ایلام ) مشغول نبر جانانه با متجاوزان بعثی گردید.
پایگاه بصیرت / ولی احدی
"صارم طهماسبی" از یادگاران هشت سال دفاع مقدس آسمانی شد.
آزاده و جانباز سرافراز اسلام"صارم طهماسبی" از یادگاران هشت سال دفاع مقدس همرزمان شهید چمران و هم بندی سید آزادگان ابوترابی به ندای حق لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.
صارم طهماسبی سال 1333 در روستای سرابباغ شهرستان آبدانان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود، دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان روستا به پایان رساند و برای گذراندن مقطع متوسطه راهی آبدانان ، دهلران و شهرستان اسدآباد استان همدان شد. سال 49 پس از آشنایی با شهیدان 'محمد منتظری' و 'علی اندرزگو' وارد مبارزات سیاسی بر علیه رژیم ستمشاهی شده و توسط ساواک ایلام شناسایی و دستگیر شد.   
وی سال 1350 همراه با چند نفر از همراهان و مبارزان انقلابی به لبنان سفر کرد و به مدت پنج سال، ضمن فراگیری فنون و آموزش های رزمی و پارتیزانی و زندگی در شرایط بسیار سخت، در کنار مجاهدان و مبارزان 'جنبش امل' لبنان بر علیه رژیم غاصب اسراییل در سرزمین های اشغالی جنگید و توسط ماموران ارتش اسراییل به شدت مجروح شد که آثار بجای مانده از جراحات آن زمان در پای چپ این مجاهد نستوه همچنان باقی است.                                      
طهماسبی در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی وارد ایران شد و در یک مرکز چریکی به صورت مخفیانه به ساخت بمب های دستی و آموزش و هدایت تظاهرکنندگان ضد حکومت شاه پرداخت و آنها را تجهیز و تسلیح می کرد.پس از سرنگونی رژیم پهلوی و برپایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دستور و همراه شهید 'محمد منتظری' با یک فروند هواپیمایی نظامی برای تکمیل ماموریت ها و فراگیری آموزش های پیشرفته دوباره راهی لبنان و شهرهای (سور، صیدا، نبتیه و جرج البراجنه ) شد و پس از گذشت یک سال و نیم به کشور بازگشت و با هماهنگی و دستور شهید 'مصطفی چمران' در جبهه میانی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (استان ایلام ) مشغول نبر جانانه با متجاوزان بعثی گردید.  
در این مدت همزمان با آموزش نیروهای مردمی و هدایت و تدارک جبهه های جنگ، گزارش های لازم را به سپاه مرکز منتقل می کرد. 
سردار طهماسبی در مسوولیت های مختلف عملیاتی ، شناسایی ، رزمی و فرماندهی یگان های پیاده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان ایلام خدمات شایانی به اسلام و انقلاب ارائه کرد و در سیزدهم آبان ماه سال 1363 هنگام ماموریت شناسایی در منطقه 'سرخر' مهران از سوی گروه معروف به 'گوش برها' به اسارت درآمد و پس از 50 ماه اسارت به آغوش ایران اسلامی بازگشت. 
این آزاده و جانباز سرافراز میادین نبرد حق علیه باطل دارای شش فرزند است که همگی جزء نخبگان علمی بوده و در مدارج مختلف تحصیلی مشغول ارائه خدمت به جامعه هستند. 
حاج صارم طهماسبی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد علوم سیاسی و هادی سیاسی و هدایتگری با بصیرت بود و سوابق درخشانی در تدریس و تفسیر قرآن و نهج البلاغه دارد. 
وی سرانجام صبح (جمعه 15 آبان ماه)  با بدنی رنجور و عزمی همچنان راسخ در بستر بیماری ناشی از آسیب های جنگ تحمیلی با 70 درصد جانبازی و 50 ماه اسارت،دعوت حق را لبیک گفت .
حاج صارم که بود؟
سردار الله "نورالهی" از یادگاران ۸ سال دفاع مقدس در مراسم تشییع و تدفین سردار بزرگ اسلام شهید حاج صارم طهماسبی با اشاره به ابعاد شخصیت این شهید عزیز، اظهار کرد:از سید آزادگان حجت الاسلام والمسلمین مرحوم ابوترابی سوال پرسیدم ،صارم را چگونه برایمان توصیف می کنید؟،تعریف حجت الاسلام ابوترابی از صارم این جمله بود که؛ صارم یعنی دلیر، یعنی شیر برنده ،و من صارم را بعنوان یک مالک اشتر می شناسم.
  فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام اظهار کرد:  در عملیات محرم به گواهی ،سردار موسی بیگی  فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) و ایثارگر جانباز آقای ولی رشنواد ، حاج صارم طهماسبی ۱۸۰ ترکش خورده بود.
وی اظهار کرد: سال ۷۷ که فرمانده تیپ امیرالمومنین(ع) ایلام بودم ،حاج صارم یک جراحی کرده بود، وقتی از او پرسیدم چه شده است ،در جواب گفت:یک مشت از ترکش ها را خارج کرده ام ، گفت: حدود ۲۵ ترکش از ناحیه ران به پایین خارج کرده ام.


  سردار نورالهی بیان کرد: سال ۶۱ حاج صارم مجروح شده بود و ۳۳ سال است که بسیاری از ترکش ها مهمان بدن نحیف وی بودند.
  این یادگار ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد: وقتی صارم در عملیات والفجر ۵ وارد شد ،مأموریت ویژه ای بر عهده ایشان قرار گرفت و آن دفاع از ارتفاعات ۲۳۰ بود،غروب روز عملیات شرایط برای ما بسیار تنگ شد، گروهان حاج صارم پی در پی شهید می داد ،تا جایی که در آنجا و ارتفاعات ۲۳۰ فقط حاج صارم ماند ، با شجاعت و دلاوری حاج صارم ارتفاعات ۲۳۰ حفظ شد.
  فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) ادامه داد: اگر ارتفاعات ۲۳۰ حفظ نمی شد ،همه دسترنج رزمندگان اسلام و حاصل عملیات والفجر ۵ برباد می رفت، حاج صارم آنجا مثل همیشه مردانه جنگید ،ایستاد و پیروز شد.
  وی بیان کرد: حاج منوچهر آبسالان همسنگر حاج صارم طهماسبی در اسارت می گفت؛یک سال که در کنار حاج صارم در بند زندانهای رژیم بعث بودم ،ایشان روزها را روزه بود و شب ها نماز شبش قضا نمی شد  و مردانه وظیفه ای که برای خودش تعریف کرده بود ،یعنی شستن لباس اسرای پیر و ناتوان را انجام می داد.
  سردار نورالهی اظهار کرد: بی جهت نیست چنین افرادی قله قلوب مردم را فتح می کنند.
  این یادگار ۸ سال دفاع مقدس اظهار کرد:یکی از همسنگران حاج صارم می گوید به او گفتم ،به خودت فشار نیاور و بعضی روز ها را روزه نگیر، صارم در جواب گفت؛ اسرای خردسال مقاومت این تغذیه اندک را ندارند،وی غذای خودش را بین اسرای خردسال تقسیم می کرد وخودش روزه می گرفت.
 فرمانده سابق سپاه امیرالمومنین(ع) و همسنگر حاج صارم گفت: وصیت حاج صارم دو نکته بود ، یکی اینکه فریب دنیا را نخورید و مغرور  نشوید و دوم اینکه ولایتمدار و ولایت پذیر باشید.
  وی بیان کرد: در حقیقت وصیت صارم طهماسبی این است که،از ولی جلو نیفتید که از دین خارج می شوید و از ولی عقب نمانید که تلاشتان بی سود است ،ولی را ملازمت و یاری کنید تا سربلند باشید.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات