تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۵  ، 
کد خبر : ۲۸۴۳۳۸

پياده روي اربعين حسینی نماد قدرت نرم شیعه

پيام اين حماسه فرهنگي و سياسي، به نمايش گذاشتن اسلام ناب محمدي(ص) در برابر اسلام تكفيري _ صهيونيستي است و از این جهت که می تواند خنثی کننده تبلیغات اسلام هراسانه غرب علیه اسلام باشد، نمادی وزین از قدرت نرم شیعه می باشد.
پایگاه بصیرت / سيدحميدرضا متوليان

در نگاه تاريخي، زیارت امام حسين(ع) در روز اربعين از زمان «شیخ انصاری» مرسوم بوده،‌ اما در برهه‌ای به فراموشی سپرده می‌شود و در نهایت، توسط «شیخ میرزا حسین نوری» دوباره احیا می‌شود. به هر حال، با اینکه زیارت سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود زائران، عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند. پیاده روی اربعین در اوايل موضوعی شیعی تلقی مي شد اما با گذشت زمان مي توان گفت حتی یک حادثه فراديني بی نظیر در جهان به شمار مي رود. در گذشتهچنین راهپیمایی عظیمی کهجمعیتي بالغ بر ۲۵ میلیون نفر، پیاده کیلومترها از نجف بلكه دور تر، از شهر بصره به سمت کربلا راهپیمایی کنند، ‌با این وسعت و عظمت سراغ نداریم. اوضاع اکنون متفاوت از گذشته است، به گونه ای که با وجود تهديدهاي گروهک تروريستي داعش، از کشورهای مختلف جهان همچون لبنان، پاكستان، هند، روسیه، کمبوجیه، السالوادور، کلومبیا، فلسطین، آرژانتین، ایرلند و گرجستان و كشوره اي اروپايي و.. راهی شهر مقدس کربلا شده اند و این پدیده نشان از جهانی بودن بيداري اسلامي و جهانی شدن پیام قیام سیدالشهدا(ع) دارد. بي شك این پدیده یک اتفاق بزرگ و حماسه ديني و سياسي در دوران ما به حساب مي آيد.

يك مفهومي كه در حماسه پياده روي در اربعين امام حسين (ع) به چشم مي خورد، مفهوم ایثارگري است. اين ايثارگري خود را در پذیرایی از زائرين اباعبدالله نشان مي دهد که در دنیا مانمونه آن را نداريم. به طور مثال اینکه ميزبانان ولو فقیر التماس می کنند که بياييد طعامي از آنها برداريد يا به منزلشان براي استراحت برويد، مردماني كه همه ي دارايي شان در يك يا چند گوسفند خلاصه مي شود، همان گوسفند را، براي زائران امام حسين(ع) قرباني مي كنند. گويا معادلات عوض شده است؛ زيرا ميزبانان، زائران را از هم مي ربايند براي كمك و طعام دادن، اين در دنيايي اتفاق مي افتد كه همه مي خواهند، چيزي را از ديگري بگيرند. درواقع، در اینجا(مراسم پیاده روی اربعین) مفهوم من و تو تغيير كرده است و خودمحوری جاي خود را به خدامحوري مي دهد. گويا در حكومت حضرت وليعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف زندگي مي كنيم.

نکته پایانی اینکه در شرایطی که گروهکی تروریستی مانند داعش با اقدامات جنایتکارانه خود چهره ای خشن و افراطي از اسلام به مردمان دنيا ارائه مي كنند، پيام اين حماسه فرهنگي و سياسي، به نمايش گذاشتن اسلام ناب محمدي(ص) در برابر اسلام تكفيري _ صهيونيستي است و از این جهت که می تواند خنثی کننده تبلیغات اسلام هراسانه غرب علیه اسلام باشد، نمادی وزین از قدرت نرم شیعه می باشد و اگر نبود چنين چيزي، رسانه هاي غربي متكي به سرمايه هاي يهودي آن را در بايكوت خبري نمي گذاشتند.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
سرباز گمنام
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
0
0
لبیک یا حسین
قشنگ بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
0
0
احمد
United States
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
0
0
اندک اندک جمع مستان میرسد
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات