صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۰۶

اولین شماره «بانوی امروز» منتشر شد

نشریه تخصصی «بانوی امروز» با هدف ارائه پیش درآمدی بر مسیرهای منتهی به طرح الگویی متعالی و کارآمد برای جامعه جهانی زنان منتشر شد.

به گزارش «مجمع زنان فرهیخته انقلاب اسلامی»،‌ در اولین شماره نشریه تخصصی «بانوی امروز»  که با مدیر مسئولی حجت الاسلام رضا غلامی و سردبیری آزاده نیاز، در ۱۳۶ صفحه منتشر شده است، مطالب مختلف و متنوعی در حوزه جامعه، اندیشه، فرهنگ، سیاست، اقتصاد، معرفت، سلامت و معرفی کتاب در حوزه زنان وجود دارد.

در بخشی از یادداشت سردبیر«بانوی امروز»، آزاده نیاز نوشته است: «در این شماره به عنوان اولین گام پایه در ایجاد توافق و توفیق در ارائه الگوی رفتاری اجتماعی و خانوادگی دختر جوان، «بانوی امروز» به بررسی جوانب الگویی حاکم بر مسائل دختران پرداخته و با همراهی اساتید، کارشناسان و پژوهشگران متخصص حوزه زنان و دختران، تدارک مجموعه‌ای را دیده است تا کلیاتی از سرفصل‌هایی را نشان دهد که می‌تواند سرشاخه‌های اصلی پژوهش‌های مهم آتی را فراهم کند.

مطالب این بخش ضمن تاکید بر نقش‌های مستقل دخترانه و نیز توجه به ضرورت آماده‌سازی دختران برای ایجاد نقش‌های موثر و تمدن سازی نوین اسلامی، نوعی رشد و آماده‌سازی دختران برای نقش‌های همسری و مادری در آینده را نیز مورد عنایت قرار می‌دهد.

بررسی وضع بلوغ دختران در جوامع مصرفی، کنکاشی درباره جایگاه و نقش بانوان محدث، نگاهی به فضای مجازی و همدلی‌های دختران از جمله مطالب این نشریه است.»

پرونده ویژه این نشریه در خصوص دختران با عناوینی همچون اکسیر عشق ورزی، پارادایم تکلیف مدار، مهربان مقتدر، انجمن حیا و رسالتی از جنس لطافت است.

سالنامه ۹۴ در حوزه زنان یکی از بخش‌های ویژه‌ی این نشریه است که موضوعات و اتفاقاتی که در رابطه با زنان در حوزه ایران روی داده است را در حوزه‌های محوری نشریه (اجتماع، بهداشت و سلامت، سیاست، فرهنگ و هنر و ورزش) به صورت خلاصه وارد کرده است.

در معرفی کتاب به معرفی کتاب «بنت الهدی، السیده الشهیده آمنه الصدر»، «آنچه یک جوان باید بداند (ویژه دختران)»، «ایران جوان بمان»، «بانوی ملکوت» و «دختر شینا» پرداخته است.

همچنین کتاب «بزرگترین دختر عالم»، «دخترانه (پژوهشی در دنیای دختران)»، «راه حل بحران هویت دختران: تاکتیک قرآنی و روایی و مسائل دختران»، «نیازهای تغذیه‌ای دختران»، «زن و رسانه»، «روایت دختران از زندگی دانشگاهی: تبیین نظریه  بومی "تواناسازی زنان از طریق آموزش عالی”» و «زنان و حلقه‌های رهبری» را نیز در این بخش معرفی کرده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات