سیاسی >>  تاریخ معاصر >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱  ، 
کد خبر : ۲۸۵۱۱۲
گفتگو با حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي

9 دي؛ روز اعلام وفاداري به نظام و رهبري است

در روز 9 دي مردم اعلام کردند که با همه وجود وفادار به نظام، اسلام، رهبري، امام و خون مقدس شهدا هستند، اعلام کردند که بر سر مقدسات با هيچ کس شوخي و تعارفي ندارند. ولايت فقيه هم مانند عاشورا و امام حسين(ع) جزء مقدسات مردم است و مردم ايران نشان دادند که هرگز نمي‌گذارند به مقدسات‌شان اسائه ادب شود.
پایگاه بصیرت / گفتگو با حجت الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي

شش سال از شکل‌گيري حماسه نهم دي ماه مي‌گذرد و اين روز در تاريخ ايران زمين به عنوان "روز بصيرت" ثبت گرديده است. در آستانه فرارسيدن اين روز، خبرنگار پايگاه بصيرت گفت وگويي را با آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي عضو هيات رئيسه مجمع تشخيص مصلحت نظام و نماينده ولي فقيه در استان مرکزي ترتيب داده که شما را به خواندن آن دعوت مي‌کنيم.

* حماسه 9دي چگونه شکل گرفت و مردم اينچنين با شکوه به ميدان آمدند؟

در فتنه سال 88 مردم شريف ايران 8 ماه شرايط را تحمل کردند. رهبر معظم انقلاب هم شرح صدر به خرج دادند. بزرگان، علما و مراجع هم صبر کردند. انتظار مي‌رفت افرادي که 8 ماه تبليغات سوء کردند حتي بعضي از آنها با بيگانگان عليه نظام و جمهوري اسلامي ايران هم صدا شدند دست از اين فتنه‌گري بردارند، اما در روز عاشورا برخي ماهيت اصلي خود را نشان دادند. زماني که آن حادثه دلخراش در روز عاشورا و ايام عزاداري سالار شهيدان به وجود آمد کاسه صبر مردم لبريز شد و با عکس‌العمل قاطع خود در روز 9 دي تمام تلاش‌ها و نقشه‌هاي 8 ماهه فتنه‌گران را نقش بر آب کردند. البته روزهاي قبل هم مردم راهپيمايي‌هايي انجام داده بودند، اما کار اصلي را روز 9 دي انجام دادند و آن حماسه عظيم را خلق کردند.

بنده در همان روز عاشورا در مسجد سخنراني کردم و 5 ايراد اساسي فتنه‌گران را مطرح کردم. به کارهاي فتنه‌گران اعتراض کردم، مردم شهر به شهر راهپيمايي مي‌کردند و نسبت به فتنه‌گران اعتراض خود را اعلام مي‌کردند سرانجام در روز 9 دي آن راهپيمايي سراسري انجام شد و مردم بار ديگر به عشق امام حسين(ع)، امام، شهدا و به عشق رهبري و انقلاب به صحنه آمدند و در حقيقت مهر باطل را بر اين طلسم و جادوي شياطين داخلي، خارجي و فريب‌خورده‌ها زدند.

ماندگار شدن حماسه 9 دي نياز به برنامه‌ريزي دارد؛ کلاس‌هاي توجيهي آموزشي راجع به 9 دي، تهيه جزوات و يادداشت‌هاي حکيمانه، برگزاري همايش‌ها، اطلاع رساني خوب، هوشياري در برابر جريانات مسئله‌دار و امثال اين برنامه‌ها مي‌تواند به ماندگار شدن حماسه 9 دي در تاريخ کمک کند، در اين راستا فرهنگ سازي، نهادسازي و داشتن طرح و برنامه جامع و مدون شرايط ماندگار سازي 9 دي را فراهم مي‌کند. هر روز نظام جمهوري اسلامي ايران با شرايط جديدي مواجه مي‌شود، بنابراين هوشياري، آگاهي و برنامه‌ريزي جديد متناسب با شرايط نياز ضروري کشور است، همان طور که دشمنان ما بيکار نمي‌نشينند، ما هم نبايد در برابر خطرات دشمنان بيکار باشيم.

در روز 9 دي مردم اعلام کردند که با همه وجود وفادار به نظام، اسلام، رهبري، امام و خون مقدس شهدا هستند، اعلام کردند که بر سر مقدسات با هيچ کس شوخي و تعارفي ندارند. ولايت فقيه هم مانند عاشورا و امام حسين(ع) جزء مقدسات مردم است و مردم ايران نشان دادند که هرگز نمي‌گذارند به مقدسات‌شان اسائه ادب شود.

* امروز در فضاي سياسي کشور صحبت‌هايي از احياء فتنه و تلاش براي بازگشت به انتخابات پيش‌رو را مطرح مي‌کنند، حماسه آفرينان بابصيرت در مقابل اين تحرکات چه وظيفه‌اي دارند؟

مردم ايران با تجربه‌اند و امتحان خود را به خوبي پس داده‌اند. اساس کار مردم چند کلمه است که اصلي‌ترين آن گوش به فرمان رهبري و ولايت فقيه بودن است، همانطور که امام خميني(ره) فرمودند که تابع ولايت فقيه باشيد تا به کشور آسيبي نرسد، مردم شريف ايران هم اين گونه هستند! بعد از جريانات و حوادث سال 88 حرف مردم اين بود که قول رهبري فصل الخطاب است و همه بايد تابع ولايت فقيه باشند.

متاسفانه بعضي از اول با اصل ولايت فقيه مشکل داشتند! بعضي هم با شخص ولي فقيه مساله داشتند! هر دوي اين‌ها غلط است. اصل ولايت فقيه اصل مسلم اسلامي، قرآني و بر اساس قانون اساسي است و اين اصل خط قرمز همه مردم ايران است. شخص ولي فقيه هم با انتخاب خبرگان برگزيده شده‌اند و با شايستگي‌هاي فراوان ايشان در طول 28 سال گذشته مسلم است که کسي از ايشان شايسته‌تر بر اين امر مهم نيست. قاطعانه مي‌توان گفت که امروز شخصيتي شايسته‌تر، هوشمندتر، آگاه‌تر به مسائل داخلي و بين المللي، شجاع‌تر، داناتر و وارسته‌تر از رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه‌اي(مدظله العالي) در کشور نداريم. بنابراين دغدغه‌ها و شبهه افکني‌هاي بعضي از افراد مغرض آب در هاون کوبيدن و آب به آسياب دشمن ريختن است. ملت ايران با تمام وجود نسبت به اين مسائل آگاه، آشنا و حساس هستند.

* رهبر معظم انقلاب چطور توانستند جلوي بدعت‌ها و ديکتاتوري‌ها را بگيرند و از راي مردم محافظت کنند ؟

اين که حضرت آقا فرمودند راي مردم حق الناس است مسئله بسيار مهمي است. هيئت‌هاي نظارت، هيئت‌هاي اجرايي، منتخبين و انتخاب‌کنندگان، همه اقشار در همه مراحل بايد اين حق الناس را رعايت کنند. کسي حق خيانت کردن به راي مردم را ندارد. وقتي حضرت آقا بحث حق الناس را مطرح مي‌کنند به اين معناست که اين مساله براي همه لازم الاتباع است و رعايت آن حق همه مردم است و کساني که دست‌اندرکار انتخابات هستند ضامن شرعي و قانوني محافظت از راي، انتخاب و آزادي انتخاب مردم هستند. اين مسئله بسيار مهم و حياتي است که رهبر معظم انقلاب هم به آن تاکيد فرمودند.

امير المومنين(ع) در نهج البلاغه راجع به حق الناس مي‌فرمايند: " أَمَّا الظُّلْمُ الَّذِي لَا يُتْرَكُ فَظُلْمُ الْعِبَادِ بَعْضِهِمْ بَعْضاً" آن ظلمي که رها نمي‌شود ظلمي است که حق مردم ضايع شود.

بنابراين همه بايد به دقت اين حق را رعايت کنند. اين که رهبري نظام با قاطعيت مي‌فرمايند حفظ راي مردم حق الناس است، اين کلام به مردم اطمينان و آرامش مي‌دهد و همه افراد از رئيس جمهور گرفته تا دورترين مرزهاي کشور همه بايد رعايت کنند.

* مردم و مسئولان چگونه مي‌توانند حماسه 9 دي را در تاريخ انقلاب ماندگار کنند؟

ماندگار شدن حماسه 9 دي نياز به برنامه‌ريزي دارد؛ کلاس‌هاي توجيهي آموزشي راجع به 9 دي، تهيه جزوات و يادداشت‌هاي حکيمانه، برگزاري همايش‌ها، اطلاع رساني خوب، هوشياري در برابر جريانات مسئله‌دار و امثال اين برنامه‌ها مي‌تواند به ماندگار شدن حماسه 9 دي در تاريخ کمک کند، در اين راستا فرهنگ سازي، نهادسازي و داشتن طرح و برنامه جامع و مدون شرايط ماندگار سازي 9 دي را فراهم مي‌کند.

هر روز نظام جمهوري اسلامي ايران با شرايط جديدي مواجه مي‌شود، بنابراين هوشياري، آگاهي و برنامه‌ريزي جديد متناسب با شرايط نياز ضروري کشور است، همان طور که دشمنان ما بيکار نمي‌نشينند، ما هم نبايد در برابر خطرات دشمنان بيکار باشيم.

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات