سیاسی >>  تاریخ معاصر >> ویژه ها
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۵۲۲۷
حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي در گفتگو با بصيرت:

9 دي حماسه بزرگ بصيرتي ملت ايران بود

: مردم عزيز ايران در حماسه 9 دي بار ديگر ولايتمداري خود را با شعار اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده به نمايش گذاشتند بنابراين اگر حوادث سال 88 را که از خرداد 88 شروع شد و با حماسه 9 دي خاتمه پيدا کرد مرور کنيم، درمي‌يابيم که 9 دي حماسه بزرگ بصيرتي ملت ايران بود.
پایگاه بصیرت / گفتگو با حجت الاسلام و المسلمين خاتمي

در آستانه فرا رسيدن سالروز حماسه نهم دي، حجت الاسلام و المسلمين سيد احمد خاتمي امام جمعه موقت تهران در گفت و گو با خبرنگار پايگاه بصيرت به تبيين ابعاد اين حماسه پرداخت. وي با شرح اهداف اصلي فتنه‌گران در سال 1388 اظهار داشت: حماسه 9 دي حماسه‌اي بود که نشان از بصيرت مردم ما داشت و فتنه‌گران درصدد ضربه زدن به اصلي‌ترين نهاد سياسي نظام اسلامي يعني ولايت فقيه بودند.

وي افزود: در حدود 8-9 ماه تخريب و اهانت به ولي فقيه انجام شد و نقطه پاياني آن هم حمله به عزاداران سيدالشهدا(ع) و شعار مرگ بر اصل ولايت فقيه بود. فتنه‌گران تا جايي پيش رفتند که به وضوح براي مردم مشخص شد آنان در پي مقابله با ولايت هستند.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: حماسه 9 دي، حماسه پاسداري از انقلاب اسلامي، ولايتمداري، بصيرت و تولي و تبري بود و مردم ما با همان حرارت و شور انقلابي ضمن ابراز تنفر از فتنه‌گران و آشوب‌گران، از مقام معظم رهبري حمايت کردند.

وي گفت: مردم به صحنه آمدند و وفاداري خود را نشان دادند، آن ها ثابت کردند که اهل کوفه نيستند و شعاري که هميشه سر مي‌دادند که ما اهل کوفه نيستيم علي تنها بماند را در صحنه عمل به نمايش گذاشتند.

حجت الاسلام خاتمي مطرح کرد: مردم عزيز ايران در حماسه 9 دي بار ديگر ولايتمداري خود را با شعار اين همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده به نمايش گذاشتند بنابراين اگر حوادث سال 88 را که از خرداد 88 شروع شد و با حماسه 9 دي خاتمه پيدا کرد مرور کنيم، درمي‌يابيم که 9 دي حماسه بزرگ بصيرتي ملت ايران بود.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اين که امروز در فضاي سياسي کشور صحبت‌هايي از تطهير فتنه براي بازگشت به انتخابات پيشرو مطرح مي‌شود، مردم حماسه‌آفرين امروز در مقابل اين تحرکات چه وظيفه‌اي دارند، بيان کرد: وظيفه همان بصيرت است، بصيرت و همراهي با ولايت وظيفه اصلي مردم است.

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري خطاب به فتنه گران تصريح کرد: فتنه‌گران هم بايد بدانند که فتنه همچنان خط قرمز نظام است و چه در انتخابات و چه در غير انتخابات خط قرمز باقي مي‌ماند.

وي خاطر نشان کرد: آنها بايد بدانند که نمي‌توانند با عبور از اين خط به فتنه‌گري هاي‌ خود ادامه دهند، چرا که هم رهبر معظم انقلاب بطور مستمر ناظر به امورند و هم امت وفادار به رهبر معظم انقلاب هميشه در صحنه هستند.

حجت الاسلام و المسلمين خاتمي در پايان تاکيد داشت: راه درست از نگاه مردم ما همان مسير ولايت است و مردم ما دست به دست اشخاص، احزاب و گروه هاي سياسي نخواهند داد و تنها دستشان را در دست ولايت قرار مي دهند.

تهيه و تنظيم: سيد محمد مشکوة الممالک


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات