صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۷  ، 
کد خبر : ۲۸۵۹۷۷

اخبار ویژه روزنامه‌های 23 دی ماه

روزنامه کیهان **

فاصله‌گذاری اصلاح‌طلبان با موسوی و کروبی /پس خاتمی چه می‌شود؟!

عضو فراری حلقه کیان می‌گوید اصلاح‌طلبان بدون سر و صدا در حال فاصله‌گیری از موسوی و کروبی هستند در حالی که خاتمی هم با آنها در جنبش (فتنه) سبز همراهی کرده است.

مجید محمدی در بحبوحه فتنه سبز تصریح کرده بود جنبش سبز فراتر از بحث‌های انتخاباتی یا حتی مخالفت با رهبری و نظام، دنبال معارضه با اسلام است تا جایی که بتوان شرابخواری و کشف حجاب کرد و مشکل اصلی سر راه جنبش خود اسلام است.

وی اخیراً ضمن مقاله‌ای در وبسایت رادیو فردا نوشت: نیروهای اصلاح‌طلب از اعتماد پایین به خود رنج می‌برند و همین آنها را در موضع شکست قرار می‌دهد.

وی درباره «فاصله‌گیری اصلاح‌طلبان از موسوی و کروبی» نوشت: حکومت در رام کردن اصلاح‌طلبان و پایین آوردن انتظارات آنها از خود و انتظارات جامعه از آنها بسیار موفق عمل کرده است. علی تاجرنیا عضو مجلس ششم در مصاحبه با ایسنا و درباره اعتراضات سال 88 می‌گوید: «واقعیت مطلب این است که باید بین اصلاح‌طلبان و کاندیدای اصلاح‌طلب تفکیک قائل شد؛ در واقع کاندیدای اصلاح‌طلبان در سال 88 برای حضور در انتخابات خاتمی بود.» (ایسنا، 3 بهمن 1393) تاجرنیا در فاصله‌گیری از موسوی و کروبی و رهنورد و جایگزین کردن آنها با خاتمی متوجه نیست که خاتمی نیز از سران فتنه به حساب آمده و علاوه بر ممنوع‌الخروج بودن، صدا و تصویر و گزارش از وی در رسانه ها ممنوع است. عضو فراری حلقه کیان همچنین درباره «جدایی عاطفی از روحانی» نوشت: سعید حجاریان مشاور خاتمی و عضو شورای شهر اول برای جداکردن حساب اصلاح‌طلبان از روحانی بالاخص در آستانه انتخابات مجلس می‌گوید: «روحانی چند ماه دیگر گرفتاری‌های عجیب و غریبی خواهد داشت؛ بی‌پولی، پروژه‌های عمرانی، اخراج کارگران، ناتوانی در پرداخت یارانه و حتی بخشی از حقوق دیگران... ما چاره‌ای جز دفاع از روحانی نداریم... شکست روحانی شکست ما نیست. او اصلاح‌طلب نبوده است.» (اعتماد، 24 اسفند 1393)

وی خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان از یک سو می‌دانند که نمی‌توانند به طور مستقل و بدون نسبتی با بخشی از حکومت به صحنه انتخابات حتی پا بگذارند، چه برسد به این که موفق شوند. اما از سوی دیگر متوجه‌اند که دولت روحانی کارنامه قابل توجهی در حوزه اقتصاد و جامعه و سیاست و فرهنگ نداشته و نمی‌توان با اتکا به آن به صحنه آمد. به همین دلیل است که حجاریان می‌خواهد حساب اصلاح طلبان را از دولت روحانی جدا کند در عین آن که حاضر نیست از آن جدا شود (طلاق عاطفی).

مأمور لانه جاسوسی آمریکا اولین چراغ تحریم انتخابات را روشن کرد

رئیس جمهور فراری و همکار گروهک تروریستی منافقین خواستار تحریم انتخابات شد.

ابوالحسن بنی‌صدر ضمن مقاله‌ای که در رسانه‌های ضد انقلاب منتشر شد، تصریح کرد، چون رأی دادن در حقیقت تصدیق حاکمیت است، نباید در انتخابات شرکت کرد و باید به تحریم انتخابات پرداخت. وی می‌نویسد: فرض بگیریم که «انتخابات» به طور کامل «آزاد» باشد؛ به این معنی که هم آزادی نامزد شدن وجود داشته باشد و هم آزادی بیان و آزادی اجتماع و آزادی وسایل ارتباط جمعی و آزادی نامزد گزینی به یمن برخورداری از حق اطلاع و شفافیت انتخابات؛ با وجود همه این‌ها، آیا رأی دادن در چنین سیستمی جز تسلیم شدن به قدرت سالب حق حاکمیت و برگزیدن کارگزار برای «رهبر» معنی دیگری می‌دهد؟

وی ادعا کرد: انتخابات در ایران آزاد نیست چون تحت نظارت شورای نگهبان قرار دارد.

یادآور می‌شود ابوالحسن بنی صدر با اسم رمز SDLURE در استخدام رسمی لانه جاسوسی آمریکا قرار داشت که با تسخیر لانه جاسوسی بخشی از اسناد خیانت و وطن‌فروشی وی لو رفت. وی پس از ریاست جمهوری ارتباطات وسیعی با گروهک تروریستی منافقین برقرار کرد و حتی دختر خود را به عقد مسعود رجوی سرکرده این گروهک درآورد اما در پی سلب اعتماد نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و رأی به عدم کفایت وی، بنی‌صدر با پوشش و ظاهر زنانه از کشور گریخت.

وقتی افراطیون اصلاح‌طلب مدعی آرامش و رونق اقتصادی می‌شوند

شعار انتخاباتی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی، توهین به شعور افکار عمومی است.

اصلاح‌طلبان شعار «امید و آرامش- رونق اقتصادی» را به عنوان شعار انتخاباتی برگزیده‌اند و این در حالی است که پرونده و کارنامه دو دهه اخیر آنان انباشته از سیاه‌نمایی، و تزریق ناامیدی و بی‌ثباتی به جامعه بوده و به اعتبار سیاست‌بازی و ترویج آنارشیسم و بی‌قانونی، یکی از عوامل مهم نابسامانی‌های اقتصادی بوده‌اند.

احمد شیرزاد از افراطیون فراکسیون مشارکت در مصاحبه با آریا مدعی شد: شعار انتخاباتی اصلاح‌طلبان گمشده دهه گذشته است و اتفاقات یک دهه گذشته باعث شد در زندگی‌های امروزی چیزی به اسم امید و آرامش وجود نداشته باشد.

همچنین محمود میرلوحی دیگر عضو حزب منحله مشارکت در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: وقتی دوستان درباره شعار انتخاباتی بحث می‌کردند، متوجه شدیم که آنقدر شعارهای متعدد در کشور تکرار شده که به سمت هر کدام برویم می‌بینیم که از صدر تا ذیل و از ازل تا ابد همه را گفته‌ایم. شعارهایی که وعده تحقق آنها را داده بودیم. متأسفانه فضای جامعه شاهد بوده که همه گفته‌اند اقتصاد را متحول می‌کنیم؛ ژاپن اسلامی درست می‌کنیم؛ همه چیز ارزان می‌شود؛ قیمت‌ها تثبیت می‌شود و دنیا و آخرت را آباد می‌کنیم. لذا وقتی دوستان می‌خواستند شعار انتخاباتی را برگزینند به شدت این دغدغه وجود داشت که شعاری تکراری و روتین نباشد. حتی مسئله بر سر این بود که اساساً شعار انتخاب کنیم یا خیر. اصلاح‌طلبان به این جمع‌بندی رسیدند که به هر صورت باید شعاری انتخاب شود. لذا با توجه به نگاه جریان اصلاح‌طلبی این شعار برگزیده شد.

وی همچنین گفته است: انتخابات بار دیگر می‌خواهد به مردم بگوید که می‌خواهد زندگی مردم بچرخد؛ خواستار رفاه و رونق اقتصادی است؛ به دنبال درمان رکود است؛ مسائل ازدواج جوانان و درمان ناهنجاری‌های اجتماعی همه در گروی رونق اقتصادی است. لذا جریان اصلاحات این شعار را انتخاب کرد. موضوعات زیادی مطرح بود ولی تصمیم نهایی بر این سه پیام بود.

اصرار افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی بر ادامه سیاست شعاردهی و در باغ سبز نمایی در حالی است که پس از 2 سال و نیم هیاهو، دعاوی این طیف باید به ثمر می‌نشست و مردم ثمر رونق اقتصادی- و نه رکود اقتصادی تشدید شده به شهادت آمار و ارقام دولتی- را مشاهده می‌کردند.

اخیراً حسین راغفر از اقتصاددانان اصلاح‌طلب در مصاحبه با روزنامه اطلاعات تصریح کرد: «نتیجه سیاست‌های اقتصادی دولت، تشدید فقر و نابرابری است. سیاست خروج از رکود کاملاً بی‌خودی است... بانک‌ها، پتروشیمی‌ها و بنگاه‌های بزرگ، سیاست‌های اقتصادی را به دولت دیکته می‌کنند؛ گرچه اسم این سیاست، خروج از رکود است اما اینها عملاً باعث می‌شود که جامعه فراتر از مرزهای نگرانی برود. اخیراً بحث خصوصی‌سازی آموزش و پرورش و بهداشت مطرح شده که نتیجه این خصوصی‌سازی چه می‌تواند باشد جز بدتر شدن وضعیت جامعه».

وی با تأکید بر اینکه بازار اقتصاد، از دستفروشان تا پتروشیمی را دربر می‌گیرد، افزود: متأسفانه امروز فقط پتروشیمی را می‌بینیم و نامه چهار وزیر به رئیس جمهوری نیز در راستای حمایت از این پتروشیمی‌ها بود نه چیز دیگر؛ در حالی که برای حمایت از پتروشیمی‌ها، گازوئیل کشاورز چند 10 برابر شده و کسی به آن اشاره نمی‌کند.

وی همچنین گفته است متأسفانه در طرح‌های اقتصادی، اصلاً مردم دیده نمی‌شوند.

غرب می‌خواهد به نحوی انتقاد کند که پوسته تخم مرغ آل‌سعود نشکند!

موضع کج‌دار و مریز کشورهای غربی در قبال نقض حقوق بشر از سوی عربستان، قابل تداوم نیست.

فیلیپ گوردون (مشاور سابق اوباما و هماهنگ‌کننده سابق سیاست‌های خاورمیانه) ضمن سخنانی در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا خاطرنشان کرد: بنابر برخی اخبار نخست‌وزیر انگلیس سفر خود به عربستان سعودی را احتمالاً لغو می‌کند که برای تشویق فروش هواپیماهای جنگی به این کشور بود. آلمان نیز در برنامه‌های فروش تسلیحات خود به عربستان سعودی تجدیدنظر می‌کند. در این خصوص باید بگویم فکر نمی‌کنم فروش تسلیحات به عربستان سعودی به علت اتفاق‌های اخیر مربوط به این کشور لغو شود. آنچه موضع‌گیری‌های کشورهای عربی در این خصوص نشان می‌دهد این است که دولت‌های غربی با نوعی دو راهی در روابطشان با عربستان سعودی مواجه هستند. کشورهای غربی با وجود همه اختلاف‌هایی که با عربستان سعودی درباره این اعدام اخیر (شیخ النمر) در این کشور دارند و معتقدند این اعدام اقدامی ناخوشایند و نادرست بوده است، باز هم علاقه‌مند هستند روابط خود را با عربستان سعودی حفظ کنند.

مشاور سابق اوباما می‌افزاید: دولت‌های غربی نه تنها می‌خواهند به عربستان سعودی سلاح بفروشند یا از این کشور نفت خریداری کنند بلکه باید توجه داشت که عربستان سعودی با وجود همه کاستی‌ها و مشکلاتی که دارد، همچنان شریک و همراه غرب در حوزه جمع‌آوری اطلاعات علیه گروه‌های افراطی است. در نتیجه، بروز بی‌ثباتی در پادشاهی سعودی یا بدتر از آن، سقوط آل سعود اصلاً به نفع منافع غرب نیست. بنابراین می‌بینیم که ایالات متحده و شرکای اروپایی آن درباره مسئله عربستان سعودی در وضع بسیار بغرنجی قرار دارند بطوری که از یک سو می‌خواهند بر عربستان سعودی به خاطر نقض حقوق بشر فشار وارد کنند. اما در عین حال به رابطه با عربستان سعودی نیاز دارند و می‌خواهند این رابطه حفظ شود. به همین علت است که می‌بینیم نوعی ابهام در موضع‌گیری‌های دولتهای غربی برای انتقاد جدی از عربستان سعودی وجود دارد زیرا غربی‌ها نمی‌خواهند اوضاع از این هم بدتر شود. آنها می‌خواهند همکاری با عربستان سعودی حفظ شود. اما در عین حال، دولت‌های غربی نمی‌خواهند حامی برخی از اقدامات عربستان سعودی باشند. به همین علت است که نوعی اکراه در کشورهای غربی برای موضع‌گیری‌های تند ضد عربستان سعودی وجود دارد زیرا دولت‌های غربی نمی‌خواهند با این کار و انتقادهای تند خود، آتش را شعله‌ورتر کنند. اما این موضع‌گیری غربی‌ها درباره عربستان سعودی همانند آن است که بخواهیم روی پوست تخم مرغ راه برویم و پوست تخم مرغ‌ها را نشکنیم!»

لایحه برنامه ششم توسعه به خاطر ناهماهنگی در دولت لنگ می‌زند

یک روزنامه اصلاح‌طلب به خاطر ناهماهنگی در میان دستگاه‌های دولتی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، خواستار تجدیدنظر در لایحه برنامه ششم توسعه شد. این در حالی است که تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه و همزمان شدن ارائه لایحه بودجه 95 و لایحه برنامه ششم توسعه به مجلس با اعتراض نمایندگان و کارشناسان مواجه است.

روزنامه شرق با تردید در رعایت ویژگی‌های علمی و مدیریتی در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه نوشت: چندی پیش وزیر نیرو مخالفت خود را با ادغام شدن با وزارت نفت و ایجاد وزارت انرژی اعلام کرد و پس از آن وزیر کشاورزی درباره جدا کردن بخش بازرگانی کشاورزی و پیوند آن با وزارت اقتصاد و دارایی نیز انتقاد کرد، به قول مولوی، آفتاب آمد دلیل آفتاب، این دو دستگاه از محتوای برنامه بی‌خبر بوده‌اند! همین مقدار گویای آن است که برنامه، مشارکت‌های لازم را نداشته و به دور از پشتوانه مطالعاتی بوده است. چه اصراری است که برنامه‌ای با کلی‌گویی و بدون اسناد ثبت شده و مشارکت گروه‌های مرتبط، تهیه شود؟

شرق می‌افزاید: از همه مهم‌تر هماهنگی لازم میان دستگاه‌های اقتصادی به ویژه میان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه انجام شود تا سیاست انبساطی بانک مرکزی (وام‌های ضد رکود اخیر) با سیاست انقباضی وزارت دارایی (افزایش درآمد مالیاتی) خنثی نشود!

این روزنامه خاطرنشان کرد: در مرحله نخست باید نظام فکری واحدی در اداره اقتصاد باشد. بانک مرکزی نمی‌تواند از یک آبشخور فکری سود جوید و سازمان برنامه از جریانی دیگر و دارایی نیز فارغ از آنها باشد؛ نحله فکری و نظام عقیدتی مشخصی باید راننده اقتصاد کلان کشور باشد. پس از این مرحله، سازمان برنامه متولی تهیه و تنظیم برنامه شود و دستگاه‌های دولتی هر یک براساس شاخه فعالیت خود با بخش خصوصی وارد تصدی‌گری برنامه شوند و حوزه‌های استراتژیک را تعریف کنند.

*********************************

روزنامه جمهوری اسلامی **

دادگاه کیفری کویت یک ایرانی متهم در پرونده موسوم به گروهک عبدلی را به اعدام محکوم کرد. به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی دادگاه کیفری کویت برای دونفر از متهمان پرونده موسوم به «گروهک عبدلی» حکم اعدام صادر کرد که یکی از آنها ایرانی است. کویت ادعا کرده، اعضاء گروهکی موسوم به عبدلی که تلاش داشتند اقدامات تروریستی در این کشور انجام دهند بازداشت شده‌اند که با ایران و حزب‌الله ارتباط داشتند.

* دبیر کل سازمان ملل برنامه اقدام خود برای جلوگیری از افراطی گری خشونت آمیز را جهت بررسی جلسه غیر رسمی روز جمعه 25 دی ماه جاری به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مقر این سازمان در نیویورک ارائه خواهد داد. بان کی مون در این طرح رویکردی فراگیررا فرا می‌خواند که نه تنها براقدامات اساسی مبتنی برامنیت جهت مبارزه با تروریسم، بلکه بر برداشتن گام‌های نظام‌مند پیشگیرانه برای حل شرایط بنیادی احاطه دارد که موجب می‌شود اشخاص به سوی افراطی گری و پیوستن به گروه‌های خشن افراطی تمایل پیدا کنند. مرکز اطلاعات سازمان ملل در تهران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: این طرح خواستار اقدام قاطع جامعه جهانی است و بیش از 70 توصیه به کشورهای عضو و نظام ملل متحد برای جلوگیری از گسترش هرچه بیشترافراط گرایی خشونت آمیزارائه می‌دهد. کارنامه سازمان ملل نشان می‌دهد این سازمان هیچگونه ضمانت اجرائی برای طرح‌ها و حتی قطع‌نامه‌های خود ندارد و در برابر اراده دولت‌های استعماری همواره عقب‌نشینی و در مواردی نیز با آنها همراهی می‌کند.

* تحلیل‌گران شبکه خبری فاکس نیوز، اشک ریختن رئیس‌جمهور آمریکا به خاطر کودکان قربانی ترور را به تمسخر گرفتند. یکی از تحلیلگران سیاسی محافظه‌کار شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا، باراک اوباما را به گریه دروغین در زمان اعلام قوانین جنجالی کنترل سخت‌تر مقررات حمل سلاح در آمریکا متهم کرد. باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا دو روز پیش هنگام اعلام قانون افزایش مقررات حمل سلاح و در هنگام یاد کردن از قربانیان حمله مسلحانه به مدرسه ابتدایی سندی هوک، در سال 1391 که جان بیش از 20 کودک را گرفت، به گریه افتاد و سخنان خود را در حالی ادامه داد که قطراتی اشک می‌ریخت. با این حال سخنان وی متوقف نشد و وی با پاک کردن اشک‌هایش به سخن گفتن ادامه داد. اما آندرآ تانتاروس، مفسر سیاسی شبکه آمریکایی فاکس نیوز در برنامه‌ای با اشاره به سخنرانی اوباما گفت ابراز احساسات رهبر آمریکا «غیر قابل باور» بوده است. وی افزود: اگر من بودم پادیوم را می‌گشتم شاید پیاز خام آنجا بوده باشد! منظورم این است که گریه او غیر قابل باور بود. ملیسا فرانسیس، یکی دیگر از تحلیلگران فاکس نیوز نیز ابراز احساسات اوباما را «یک تئاتر سیاسی بد» توصیف کرد. وی گفت: من حس بدی نسبت به آن کودکان ایالات کنتیکت دارم اما مساله این است که او (اوباما) هیچ وقت پیش از آن نسبت به حملات تروریستی اینگونه نشده بود. اوباما در زمان اعلام قانون جدید حمل سلاح گفت: «هر زمان که به این کودکان فکر می‌کنم، دیوانه می‌شوم. ضمنا این اتفاقات هر روز در خیابان‌های شیکاگو رخ می‌دهد.»

*********************************

روزنامه خراسان**

خبرآنلاین نوشت:

حمیدرضا عارف فرزند معاون اول دولت اصلاحات که از حوزه یزد و اشکذر برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده بود دیروز با حضور در فرمانداری یزد از کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم انصراف داد.

فردا نوشت :

ژوزه پیسیرو پرتغالی سرمربی الاهلی مصر که قبلا دستیار کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی کشورمان در رئال‌مادرید بود، دیروز در مراسم عزاداری یکی از اسطوره‌های باشگاه الزمالک مصر حاضر شد در این مراسم یکی از قاریان مصری شروع به تلاوت قرآن کرد که توجه پیسیرو را جلب کرد.دستیار سابق کی‌روش به مترجم خود گفت: من این کلام را متوجه نمی‌شوم ولی صدای تلاوت قرآن دلم را پاک می‌کند و نوعی آرامش به من منتقل می‌کند.

جماران مدعی شد :

برخی شنیده‌ها از محافل سیاسی قم حکایت از آن دارد که شاید جامعه مدرسین حوزه علمیه، در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه استان قم، لیست انتخاباتی ندهد؛ و تنها علی لاریجانی با حمایتی که از برخی مراجع تقلید می‌گیرد، در انتخابات اسفندماه حضور پیدا خواهد کرد.

تابناک نوشت :

نماینده مردم اردکان در مجلس از نگارش کتابی از سوی روح ا... حسینیان درباره مرحوم آیت ا... سید روح ا...خاتمی پدر رئیس دولت اصلاحات خبر داد.

تابناک مدعی شد :

در حالی‌که حضور کاندیداهای انتخاباتی در صدا و سیما به دلایل تبلیغاتی ممنوع است، اما شبکه سه سیما مسابقه‌ای را پخش کرد که یکی از کاندیداهای زن از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین در آن حضور داشت.به گزارش سبلانه، مسابقه تلویزیونی 103 که از شبکه سه سیما در روزهای یک شنبه و جمعه پخش می شود، روز گذشته میزبان 103 نفر از جامعه کارگری بود.اما نکته جالب در پخش این برنامه ضبط شده از سوی صدا و سیما، حضور یکی از بانوان کاندیدا در انتخابات مجلس دهم از حوزه اردبیل، نیر، نمین و سرعین بود.

*********************************

روزنامه ایران**

وزیر خارجه آلمان به ایران می‌آید

یک منبع آگاه در برلین در گفت‌وگو با «ایرنا»، احتمال سفر «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان به ایران در راستای تلاش برای تنش‌زدایی بین تهران و ریاض را قوی دانست. این منبع با اشاره به سفر «اشتاین مایر» در ماه فوریه آینده (بهمن- اسفند) به عربستان سعودی افزود: «برخی رایزنی‌ها در رابطه با سفر وزیر خارجه آلمان به ایران نیز صورت گرفته است.»

پیام توئیتری ظریف به «ریاض»

پس از یادداشت جنجالی محمدجواد ظریف با روزنامه «نیویورک تایمز»، وزیر خارجه در پیام توئیتری از انتخاب دشوار عربستان یاد کرد. وی در این یادداشت از افراط‌گرایی خطرناک عربستان یاد کرد. در ادامه این جریان محمدجواد ظریف با انتشار عکسی از سخنان خود با روزنامه نیویورک تایمز در یک پست توئیتری نوشت: «وقت آن است که عربستان تصمیم حساس خود را بگیرد، یا حامی افراط‌گرایان باشد یا گزینه ایفای یک نقش سازنده برای ثبات در منطقه را در پیش گیرد.»

انتقاد توکلی از مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز

یک نماینده مجلس نهم با انتقاد از ۱۱۹ چک برگشتی که توسط مدیر مؤسسه ثامن‌الحجج صادر شده است، اظهار داشت: «10 روز پیش شعبه جدید ثامن‌الحجج تأسیس شد.» به گزارش «ایلنا» احمد توکلی در نشست خبری روز گذشته خود با اشاره به تخلف مؤسسه‌های مالی و اعتباری اظهار داشت: هنگامی که شرکت «پدیده شاندیز» در صدا و سیما به صورت گسترده تبلیغ می‌شود یا شرکت «پردیسبان» که حتی به اندازه «پدیده» دارایی واقعی و ملک و املاک هم نداشته و صرفاً یک شرکت کاغذی است، در شبکه‌های ملی تلویزیونی و رادیویی آگهی پخش می‌کند یا به عنوان مثال مؤسسه «میزان» از آرم قوه‌ قضائیه روی سردر خود استفاده می‌کند و مؤسسه «ثامن‌الحجج» نیز از عنوان بانک مرکزی بهره می‌برد، در واقع سوء‌استفاده از سرمایه‌های ملی انجام شده است.»

ارسال پرونده فساد 100 میلیارد تومانی به دادسرا

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با آخرین وضعیت فردی که 100 میلیارد تومان از وزارت نفت دولت سابق گرفته و اکنون به کانادا پناهنده شده است، اظهار کرد: «پرونده این فرد به دادسرا ارسال شده است و در مرحله تحقیق قضایی قرار دارد.» به گزارش «میزان»، وی چندی قبل از کشف یک فساد 100 میلیارد تومانی که عامل آن به کانادا فرار کرده خبر داده بود.

ادعای تصرف 2 هزار میلیارد تومان از اموال زنجانی

وکیل بابک زنجانی از تصرف 2 هزار میلیارد تومانی اموال بابک زنجانی توسط شریک ترک تبارش خبر داد. به گزارش «مهر»، رسول کوهپایه‌زاده گفت: «بابک زنجانی به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران بود مجبور شد برخی از اموال خود را در تاجیکستان و مالزی و ترکیه به نام شرکایش که تبعه آن کشور بودند ثبت کند. حالا مطلع شدیم که شریک ترک موکلم «ق. ت» که مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان از اموال زنجانی را به نام خود دارد با وکلای موکلم ارتباط برقرار نکرده و به نوعی اموال را بالا کشیده و تصرف کرده است.» وی افزود: البته از طریق پلیس «اینترپل» و طرح شکایت، پیگیر این موضوع هستیم اما این اقدام زمانبر است.

حکم اعدام دو متهم به جاسوسی برای ایران در کویت

دادگاه کویت برای 2 متهم مرتبط با گروه «العبدلی» که یکی از آنها تبعه ایران بوده، حکم اعدام صادر کرد. به گزارش «میزان» به نقل از «اسکای نیوز»، دادگاه کویت این دو را به جاسوسی برای ایران و «حزب‌الله» متهم کرده است.

*********************************

روزنامه وطن امروز **

انتقال علی النمر به زندان دمام

محمدالنمر، برادر شیخ نمر روحانی سرشناس شیعه عربستانی [که اخیرا به وسیله حکومت این کشور اعدام شد] در صفحه توئیتر خود از انتقال علی محمدالنمر، پسرش و داوود المرهون، یک فعال جوان شیعه به زندان دمام خبر داد. محمدالنمر نوشت علی‌النمر و داوود المرهون که به اعدام محکوم شده‌اند از زندان «حایر» در ریاض به زندان دمام در منطقه الشرقیه منتقل شده‌اند. پیش‌تر محمدالنمر در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، اعلام کرده بود در یکی از تماس‌های علی‌النمر با خانواده‌اش به آنها گفته با 30 نفر دیگر که منتظر اجرای حکم اعدام هستند، زندانی شده است.

روسیه حزب‌الله را مجهز می‌کند

روزنامه دیلی بیست در گزارش خود مدعی شد، فرماندهان حزب‌الله لبنان که در سوریه مبارزه می‌کنند به این روزنامه گفته‌اند که آنها تسلیحات سنگین را بدون هیچ محدودیتی مستقیما از روسیه دریافت می‌کنند و میان دولت دمشق، ایران و روسیه همکاری و هماهنگی وجود دارد. به ادعای این روزنامه، حزب‌الله موشک‌های تاکتیکی دوربرد، موشک‌های مجهز به سیستم‌ هدایت لیزری و تسلیحات ضد تانک را مستقیما از روسیه دریافت می‌کند.

تعویق نشست صلح یمن

سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد زمان اعلامی 14 ژانویه برای برگزاری دور جدید مذاکرات صلح یمن، دیگر واقعی نیست و این نشست به تعویق افتاده است. در حالی که پیش از این قرار بر برگزاری نشست به میزبانی این سازمان درباره حل بحران یمن در روز

۱۴ ژانویه(۲۴ دی) بوده، حالا سخنگوی این نهاد از تعویق نشست خبر داده است. سخنگوی بان‌کی‌مون همچنین تاکید کرد اسماعیل ولد الشیخ نماینده ویژه سازمان ملل درباره یمن، اکنون در تلاش برای تعیین زمانی پس از ۲۰ ژانویه(۳۰ دی) برای برگزاری نشست صلح است.

حمله مسلحانه به مرکز دینی شیعیان بحرین

دوشنبه افراد مسلح به یک مرکز دینی شیعیان در یکی از روستاهای شهر منامه، پایتخت بحرین حمله و به سمت آن تیزانداری کردند. در این حمله، خسارت‌های سنگینی به این مرکز وارد شد. همزمان، وزارت کشور بحرین با اعتراف به تیراندازی نیروهایش به حسینیه شیعیان در جزیره «ستره»، متعهد شد که خسارت‌های وارده را بپردازد. شاهدان عینی و فعالان بحرینی تاکید کردند که یکی از اعضای خانواده حاکم در بحرین اقدام به تیراندازی به سوی این حسینیه کرده است.

سازماندهی مجدد ساختار ارتش چین

رسانه‌های دولتی چین اعلام کردند، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری این کشور دستور داد تا 4 ساختار اداری ارتش مربوط به امور کارکنان، سیاست‌ها، تدارکات و تسلیحات، برچیده و 15 آژانس جدید تحت کنترل و اختیارات مستقیم کمیسیون نظامی مرکزی حزب حاکم کمونیست جایگزین آنها شود. این اقدام بخشی از تلاش‌ها برای اثبات مجدد اختیار و قدرت تمام کمیسیون‌ نظامی مرکزی حزب حاکم کمونیست به رهبری شی جین‌پینگ و به‌روزرسانی ساختار سازمانی ارتش است. ارتش چین پس از آمریکا، دومین ارتش بزرگ جهان محسوب می‌شود.

استعفای یک مدیر اطلاعاتی ارتش رژیم صهیونیستی

سرتیپ ایلی بن مئیر، رئیس بخش تحقیقات در سازمان اطلاعات نظامی اسرائیل (امان) استعفای خود را به صورت غیرمنتظره و یک سال پس از تصدی این پست به گابه آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل تقدیم کرد. روزنامه هاآرتص نوشت: علت اصلی استعفای بن مئیر اختلافات ادامه‌دار با سرلشکر هرتسی هلیوی، رئیس سازمان اطلاعات نظامی بود. این استعفای غیرمنتظره از سوی مسؤول ارشد در سازمان اطلاعات اسرائیل حکایت از عدم همکاری میان مسؤولان نهادها بویژه بخش تحقیقات ذی‌ربط در تحلیل داده‌هایی که به دست این اداره می‌رسد، دارد.

***************************************

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات