صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۴۷

تابلوی سیاسی دوشنبه 5 بهمن شماره 312

تابلوی سیاسی دوشنبه 5 بهمن شماره 312 - word

تابلوی سیاسی دوشنبه 5 بهمن شماره 312 - pdf

اقدام شما شجاعانه و بهنگام بود
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با پاسداران جوان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که با شجاعت در مقابل ورود نظامیان آمریکایی به آبهای جمهوری اسلامی ایران اقدام و متجاوزان را بازداشت کرده بودند، دیدار کردند و آنان را از نزدیک مورد تفقد قرار دادند.حضرت آیت الله خامنه ای همچنین در سخنان کوتاهی، این اقدام ستایش برانگیز نیروی دریایی سپاهپاسداران را شجاعانه و همراه با ایمان خواندند و خاطرنشان کردند: کار شما بسیارعالی، جالب و بهنگام بود و در واقع باید این حادثه را کار خدا دانست که آمریکاییها را به آبهای ما کشاند تا با اقدام بهنگام شما، آنگونه با دستهایی که برسر گذاشته بودند، بازداشت شوند.

روزنامه وطن امروز/ 8 کارتن پرونده کرسنت
اگرچه پیشتر حکم برخی افراد دخیل در این فساد بی سابقه گازی صادر شده است اما حجت الاسلام اژه ای سخنگوی قوه قضائیه گفته است دادگاه در حال رسیدگی فوق العاده به این پرونده فساد بزرگ است. آنگونه که حجت الاسلام اژه ای دیروز در نشست خبری خبر داده است؛ اسناد این پرونده بسیار زیاد است وشامل 8 - 7 کارتن میشود. خبرنگار فارس خطاب به محسنی اژه ای گفت: درموضوع قرارداد کرسنت پروندهای که درباره وزیر فعلی نفت تشکیل شده به کجارسیده و آیا پیگیری میشود و آیا حکم صادر شده برای پرونده اول کرسنت نهایی و ابلاغ شده است یا خیر که اژه ای در پاسخ گفت: اینکه 4 پرونده تشکیل شده اطلاعی ندارم، پرونده کرسنت یکی از پرونده هایی است که سالها طول کشید و در نهایت منجر به صدور حکم شد. وی افزود: در این حکم افرادی دردادگاه بدوی محکومیت گرفتند اما اعتراض شد و حکم به دیوانعالی کشور رفت،دیوان براساس زمان وقوع آن جرم تا زمانی که تبدیل به این حکم شود اعلام کردمشمول مرور زمان شده و بر این اساس گفت اصلاً قابل رسیدگی نیست و درنتیجه پرونده را بست.اژهای تصریح کرد: نسبت به این حکم از طرفمدعیالعموم اعتراض شد و گفته شد مشمول مرور زمان نیست و مدعی العموم درخواست اعمال ماده 477 ( 18 سابق) را کرد؛ این اعتراض مدعی العموم توسطهیأتی که به اعمال ماده 18 رسیدگی میکرد پذیرفته شد و رأی شعبه 2۰دیوانعالی کشور که گفته بود مشمول مرور زمان است نقض شد و حکم محکومیت دادگاه به قوت خود باقی است.سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه مجدداً این حکم از طرف برخی محکومان مورد اعتراض قرار گرفته و درخواستاعمال ماده 18 شده، گفت: در حال حاضر پرونده در حال بررسی است، پرونده کرسنت بسیار قطور است و امروز که به یک مناسبت از سر میزی میگذشتم پرونده را دیدم آن را نشمردم اما حدود 7 تا 8 کارتن میشد و خدا به خیر کندبرای قاضی ای که میخواهد اینها را بخواند.

هفته نامه صبح صادق/ درخواست روحانیون سوریه از حضرت آقا
 سردار شهید حاج‌حسین همدانی چندی پیش از شهادتش در نشستی به تشریح تحولات سوریه پرداخته بود که اکنون بخش‌هایی از این سخنرانی منتشر شده است. وی در این نشست به تدابیر حضرت آقا درباره سوریه اشاره کرده و گفته بود: وقتی که حافظ اسد فوت کرد، دبیرکل حزب‌الله لبنان محضر رهبر معظم انقلاب رسیدند و اظهار نگرانی ‌کردند. آقا فرمودند هیچ نگران نباشید، مشکلی پیش نخواهد آمد و حتی بشار بهتر از پدرش خواهد بود. سوریه امروز نسبت به دوران حافظ اسد، تفاوت زیادی دارد و مشکلاتی که آن روز داشتیم، امروز نداریم. آقای بشار حمایت‌های همه‌جانبه از حزب‌الله دارد و از منافعی که ما در فلسطین و جاهای دیگر داریم، پشتیبانی کامل می‌کند. سردارهمدانی در ادامه گفته بود: روحانیون سوریه بیش از صد نامه دسته‌جمعی برای حضرت آقا نوشته‌اند و اعلام وفاداری کرده‌اند. یکی از روحانیان سوریه که استاد دانشگاه هم بود، به ما می‌گفت ما دو مشکل داریم، اگر اینها را برطرف کنید، از شیعیان لبنان برای شما بهتر می‌شویم. اول اینکه روحانی برای ما تربیت کنید و دوم اینکه مسجد بسازید. ما سال گذشته یک دوره 45 روزه تربیت مبلّغ توسط روحانی شیعه ـ که البته آنجا لباس روحانیت به تن ندارد ـ برای برادران اهل تسنن برگزار کردیم. وقتی این دوره به پایان رسید، مانند شب عملیات همه گریه و زاری می‌کردند.

روزنامه جوان/ بيم يكدست كردن دولت و مجلس با فرمان انتخاباتي روحاني
 ۲۱ نماينده مجلس شوراي اسلامي در نامه‌اي به شوراي نگهبان با اشاره به اظهارات اخير رئيس‌جمهور تأكيد كردند: دولت يازدهم به‌دنبال ايجاد مجلس دولت‌ساخته است. در نامه اين نمايندگان آمده است: اظهارات اخير رئيس‌جمهور محترم در جمع استانداران و فرمانداران مبني بر تمايل ايشان براي ورود يك جريان سياسي (معتدلين) به مجلس دهم، موجي از نگراني و حيرت را بين نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و نيز كانديداهاي اميدوار به بي‌طرفي مجري انتخابات، برانگيخته است. اين نامه مي‌افزايد: شايد براي اولين بار است كه رئيس جمهور (به‌عنوان عالي‌ترين مقام دستگاه اجرايي انتخابات) با اين صراحت، از تمايل خويش براي ورود جريان سياسي حامي خود به مجلس، سخن به ميان مي‌آورد و جالب اينكه اين تمايل را در جمع مجريان انتخابات بيان مي‌دارد. بيم آن مي‌رود كه دولت يازدهم با اين فرمان انتخاباتي آقاي روحاني، به‌دنبال يك‌دست كردن دو قوه مجريه و مقننه و تلاش براي ايجاد مجلسي دولت‌ساخته و مطيع برآيد كه با اصل تفكيك قواي مصرح در قانون اساسي و نيز بيانات روشن مقام معظم رهبري مبني بر عدم ‌دخالت دولت در انتخابات مغايرت دارد. ما برخي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي  از شوراي محترم نگهبان به‌عنوان نهاد پيش‌بيني شده در قانون اساسي براي نظارت بر انتخابات مجلس، استدعا داريم در برابر اين عزم خلاف قانون مجري انتخابات، واكنش مناسب نشان داده، دولت و كارگزاران دولتي را ملزم به رعايت بي‌طرفي در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نمايد چرا كه در غيراين صورت، برگزاري انتخابات توسط دولتي كه رئيس آن پيشاپيش با صراحت اعلام كرده است مي‌خواهد جريان سياسي طرفدار خود را در انتخابات پيروز ببيند، معنايي نخواهد داشت.

تابناک/ کرد ميهن کيست؟
هرچند سخنگوی وزارت کشور سرنخی از آمر حمله به سفارت عربستان داد و از فردی گفت که در شهر کرج زندگی می‌کرده است اما هیچ مرجع رسمی نامی از کسی که دستور حمله را صادر کرده بود، نداد تا پیگیری ایلنا به نام «حسن کردمیهن» برسد؛ فردی که برای خود برو و بیایی دارد و مغز متفکر حمله به سفارت عربستان خود او بوده است؛ همان کسی که بنا به گفته مقام‌های امنیتی کشور، مدتی در ایران نبوده و بعد از ورود به ایران بازداشت شده است.حسن کردمیهن تا چند سال پیش در کرج مشهور بود. هیات‌الرضا محفل انصار حزب‌الله کرج هست که حسن کردمیهن این هیات را سازماندهی می‌کند.این خطیب مشهور، با حمایت مالی برخی سازمان‌ها و نهاد‌ها، فعالیت‌های فرهنگی گسترده‌ای دارد. در کنار هیات‌های مذهبی، برنامه‌های متعدد دیگری نیز در دستور کار قرار داده تا جوانان بیشتری را جذب تفکرهای منحصر به فرد خود کند. ماجرای شش دانش‌آموز کرجی غرق‌شده در دریا که نام یکی از موسسه‌های نزدیک به کردمیهن در آن آورده می‌شد، نام او را بیشتر به رسانه‌ها کشاند. در آن زمان نایب رئیس فدراسیون نجات غریق کشور گفته بود که وقتی مربی این بچه‌ها و کسی که مسئولیت را برعهده داشته، دقت نداشته و مسئولیت‌پذیر نبوده، قطعا این حادثه تلخ پیش می‌آمده چون می‌دانسته که پرچم سیاه نصب شده و نجات غریق هم نبوده است.

فارس/ عبور 6 کشور از آبهای ایران مضر است
دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر یک»، با اشاره به موضوع دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس  و نیز  با فرمانده معظم کل قوا، اظهار داشت: دیدار امروز با رهبری موجب خوشحالی همه پاسداران دریایی شد. وی با بیان اینکه سالهاست مسئولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با ندسا است، گفت: ما تسلط 24 ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم. فدوی با بیان اینکه ما شناورهای امریکا و انگلیس و کانادا و فرانسه و نیوزیلند را خصوصا در این منطقه به دقت رصد می‌کنیم، تصریح کرد: در ماجرای اخیر، بلافاصله پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص برخی تحرکات در اطراف جزیره فارسی، 2 شناور سپاه بلافاصله اعزام شدند. وی در عین حال گفت: ما عبور شناورهای 6 کشور (امریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا) از آبهای ایران را بی‌ضرر نمی‌دانیم. فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای امریکایی می‌خواستند به جزیره عربی که متعلق به عربستان است بروند ولی به سمت جزیره فارسی متمایل شده بودند. قاعدتا نباید با سیستم های ناوبری این اشتباه را می‌کردند ولی به هر حال خواست خدا بود و آنها هم می گفتند ما قصد ورود به آبهای شما را نداریم و فکر می‌کردیم جزیره فارسی جزیره عربی است.

جام جم/ نیویورک تایمز:سیا با پشتیبانی مالی عربستان، سوریه را به آتش کشید
 روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی به افشای حمایت مالی عربستان از طرح محرمانه آمریکا طی سال‌های اخیر برای حمایت از شورشیان سوری پرداخت و نوشت: از زمان دستور باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تسلیح شورشیان سوری، این سازمان به همراه عربستان طرحی غیرعادی را برای پیشبرد ماموریت آموزش شورشیان سوری اجرا کرده‌است که آمریکایی‌ها اسم رمز «الوار چنار» را روی آن گذاشتند. به گزارش ایسنا، براساس این طرح آن‌گونه که مقام‌های سابق و فعلی دولت آمریکا گفته‌اند عربستانی‌ها به تامین سلاح و صرف مبالغ گزاف برای این برنامه پرداخته‌اند و سازمان سیا رهبری را در آموزش شورشیان برای کار با مسلسل و موشک‌های ضدتانک به‌عهده گرفته است. با آن‌که عربستانی‌ها به‌طور علنی از کمک به گروه‌های شورشی در سوریه سخن گفته‌اند، اما ابعاد شراکت آنها با سازمان سیا در این کمپین محرمانه بود و پشتیبانی مالی مستقیم آنها فاش نشده بود. حال جزئیات این طرح از طریق مصاحبه‌هایی آشکار شده که با چند مقام سابق و فعلی آمریکایی و با منابعی در چند کشور حوزه خلیج‌فارس انجام شده است. بیشتر این مقام‌ها نام خود را فاش نکردند، اما اعلام کردند از زمانی که عملیات محرمانه سازمان سیا آغاز شد، عربستان با ثروت‌های باد آورده خود از آن پشتیبانی کرد. از سوی دیگر در ادامه درگیری‌های سوریه، یک منبع آگاه نظامی سوریه دیروز اعلام کرد: نیروهای ارتش سوریه موفق شدند شهر راهبردی ربیعه در مرز ترکیه را آزاد کنند. به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از تلویزیون رسمی سوریه، یگان‌های ارتش با پشتیبانی نیروهای مقاومت مردمی توانستند کنترل شهر راهبردی ربیعه را در حومه لاذقیه شمالی در مرزهای ترکیه به‌دست گیرند. این شهر راهبردی دومین پایگاه تروریست‌ها در حومه لاذقیه محسوب می‌شد.

کیهان/ مرتجعین عرب به میزباني آل خلیفه همایش حقوق بشر برگزار کردند!
پس از اینکه خبر رسید حامیان داعش و قاتلان مردم مظلوم یمن، در بحرین همایش حقوق بشری برگزار کرده‌اند، شبکه تلویزیونی لوءلوء متعلق به انقلابیون بحرین اعلام کرد آل‌خلیفه با این اقدام نمایش کمدی به دنبال فریب افکار عمومی است. این شبکه خبری به نقل  از «براین دولی» مدیر سازمان حقوق بشر اروپایی- بحرینی اعلام کرد به رغم میلیون‌ها دلاری که بحرین برای فریب افکار عمومی هزینه‌ می‌کند نقض حقوق بشر در این کشور برای همگان شناخته شده است و همچنان از سوی مسئولان دولتی ادامه دارد.به گزارش ایرنا، وی برگزاری این همایش را «خطای تبلیغاتی دولت بحرین» توصیف کرد و گفت: این همایش از سوی سازمان حقوق بشر اتحادیه عرب برگزار می‌شود که خود یکی از مشوقان سازمان‌های محلی و منطقه‌ای در نقض حقوق بشر و اعمال شکنجه و سرکوب است.این همایش اولین نمایش کمدی رژیم آل‌خلیفه در سال جدید میلادی است.

تسنیم/ترکیه مرزهایش را در حومه شمالی «لاذقیه» مسدود کرد
بعد از اینکه ارتش سوریه موفق شد شهرک «ربیعه» آخرین پایگاه مهم تروریست‌ها در حومه شمالی لاذقیه را به کنترل خود درآورد، ترکیه برای جلوگیری از ورود تروریست ها به داخل خاک خود مرزهایش را در امتداد حومه شمالی لاذقیه مسدود کرد.به نقل از شبکه خبری المیادین، ارتش سوریه و همپیمانان آن شهرک ربیعه واقع در حومه شمالی لاذقیه که آخرین پایگاه اصلی تروریست ها در این منطقه به حساب می آید را به کنترل خود درآوردند. بر اساس این گزارش افراد مسلح به داخل خاک ترکیه گریخته‌اند و برخی از اخبار نیز از این حکایت دارد که ترکیه مرزهای خود در طول مرزهای حومه لاذقیه را برای جلوگیری از ورود افراد مسلح بسته است. ارتش سوریه بعد از کنترل بر این شهرک مواضع خود را در آن مستحکم کرد.

نسیم/ بازداشت یک نماینده و یک وزیر سابق حماس
نظامیان رژیم صهیونیستی امروز شش فلسطینی را در الخلیل در کرانه باختری بازداشت کردند که در میان آن‌ها یک نماینده و یک وزیر سابق حماس نیز وجود داشتند.  بر اساس گزارش "عربی ۲۱"، صهیونیست‌ها "حاتم قفیشه" نماینده مجلس قانونگذاری فلسطین "وابسته به حماس" و "عیسی جعبری" که در سال ۲۰۰۶ وزارت امور اسرا را پس از پیروزی در انتخابات سال ۲۰۰۶ بر عهده گرفت، بازداشت کردند.  پیش از بازداشت، خودروی قفیشه به دست افراد نا‌شناس سوزانده شده بود.

ایران/ تصویب مفاد تازه طرح جرم سیاسي
مجلس در بررسی «طرح جرم سیاسی» امتیازهای مشمولان این قانون را تصویب کرد که شامل مواردی مانند ممنوعیت حبس انفرادی بیش از 15 روز، مجزا بودن محل نگهداری در مدت بازداشت و حبس از مجرمان عادی و نیز حق ملاقات و مکاتبه با بستگان ردیف اول در طول مدت حبس است.تصویب «جزئیات» طرح جرم سیاسی دیروز در «بهارستان» تلاشی است برای شفاف‌سازی اصل 168 قانون اساسی که از ابتدای انقلاب تاکنون به دلیل نبود قانون اجرایی بلاتکلیف و مغفول مانده است.  براساس این اصل قانون اساسی، «رسیدگی به جرایم سیاسی و مطبوعاتی علنی است و با حضور هیأت منصفه در محاکم دادگستری صورت می‌گیرد.بر اساس ماده یک این طرح، هر یک از جرایم مصرح در ماده 2 این قانون مانند توهین و افترا به رؤسای سه قوه، رئیس مجمع تشخیص، وزرا، رئیس‌جمهوری، معاونان رئیس‌جمهوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای شورای نگهبان چنانچه با انگیزه اصلاح امور کشور علیه مدیریت و نهادهای سیاسی یا سیاست‌های داخلی یا خارجی کشور ارتکاب یابد، بدون آنکه مرتکب قصد ضربه زدن به اصل نظام را داشته باشد، جرم سیاسی محسوب می‌شود.

مهر/ خودکشی ۱۳ دانش‌آموز؛ هشداری که جدی گرفته نمی‌شود
روز سوم بهمن ۱۳۹۴ سیزدهمین خودکشیِ دانش آموزان طی سال جاری به وقوع پیوست؛ این بار در سرویس بهداشتی مدرسه ای در کرمانشاه، باز هم دانش آموزی خود را حلق آویز کرد. دانش آموز پایه هشتم، قبل از آغاز زنگ تفریح اول از معلم برای استفاده از سرویس بهداشتی اجازه می‌گیرد و قبل از ورود سایر دانش آموزان به محوطه حیاط مدرسه خود را در سرویس بهداشتی حلق آویز می‌کند. اکنون پنجمین ماه از سال تحصیلی ۹۴-۹۵ را می گذرانیم، سالی که برای نظام تعلیم و تربیت کشور بیش از هر چیز به یک تراژدی شباهت دارد. البته کمی هم به فیلم‌های هالیوودی می‌ماند. اگر  از تیر ماه تابستان ۹۴ هم حساب کنیم، خودکشی دانش آموزان به ۱۳ نفر می‌رسد. ۹ نفر خود را حلق‌آویز کرده‌اند، سه نفر از ساختمان خانه و پل عابرپیاده به پایین پریده‌اند و یک نفر با سلاح گرم جان خود را گرفته است. این آمار اخبار رسمی اعلام شده از سوی نیروی انتظامی در مناطق مختلف کشور است.

رسالت/ بدهي 3/5 میلیارد دلاری اماراتي ها چه شد ؟
اکبر سهيلي‌پور رئيس سازمان حسابرسي گفته است: بدهي 5/3 ميليارد دلاري نفتي شرکت اماراتي به نام «اينوک» در دفاتر دولتي به ثبت رسيده است و مديران اين شرکت مي‌گويند که به دليل تحريم‌ها نمي‌توانند بدهي ايران را پرداخت کنند.حال بايد ديد آيا بدهي5/3 ميليارد دلاري شرکت اينوک امارات متحده عربي با لغو رسمي تحريم‌ها وصول خواهد شد و يا پرونده پرداخت اين شرکت نفتي که در رسانه‌ها، به«بابک زنجاني دوم» شهرت يافته، کماکان در بلاتکليفي به سر خواهد برد.از سوي ديگر بانک مرکزي و وزارت نفت تاکنون آمار دقيق و رسمي از حجم مطالبات نفتي ايران از پالايشگاه‌هاي مختلف جهان ارائه نکرده‌اند. با اين وجود، بررسي اظهارنظرهاي برخي مسئولان دولتي از افزايش حجم بدهي‌هاي نفتي ايران به بيش از 17 ميليارد دلار حکايت دارد.در اين بين به نظر مي‌رسد فعلا بدهکاران دانه درشت نفتي ايران هيچ برنامه‌اي براي پرداخت بدهي‌هاي نفتي شرکت ملي نفت ايران ندارنداميرحسين زماني نيا معاون امور بين‌الملل وزير نفت پيشتر (قبل از اجراي برجام) حجم بدهي‌هاي نفتي پالايشگاه‌هاي يوناني به ايران را ٩٠٠ ميليون يورو (معادل بيش از يک ميليارد دلار) اعلام کرده و گفته است: کارگروهي به منظور وصول اين طلب نفتي تشکيل شده است.

جهان نیوز/ ترفند واردکنندگان لوازم خانگی برای دور زدن قانون در پسابرجام!
حمیدرضا غزنوی در یک نشست خبری اظهار داشت: با افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی به صورت CBU امیدوار بودیم که تولید داخل جایگزین بخشی از واردات شود، اما در حال حاضر واردکنندگان بخشی از قانون معروف به قاعده 2 الف را دور می‌زنند و با واردات قطعات منفصله از تعرفه پایین‌تری برخوردار می‌شوند. وی توضیح داد: واردکنندگان به جای اینکه لوازم خانگی را به صورت ساخته شده با تعرفه بیش از 70 درصدی وارد کنند، نسبت به واردات قطعات منفصله از طریق افراد مختلف و گمرکات متفاوت اقدام می‌کنند اما در نهایت، این قطعات مونتاژ و به کالای کامل تبدیل می‌شوند.
نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات