صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵  ، 
کد خبر : ۲۸۶۴۶۰

سخنان روحانی پیش از عزیمت به اروپا

رئیس‌جمهور با بیان اینکه گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا از سیاست‌های تهران است، گفت: دو سند نقشه راه همکاری بین تهران با رم و پاریس آماده شده است.
حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان امروز صبح پیش از عزیمت به ایتالیا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گسترش روابط با کشورهای اتحادیه اروپا از سیاست‌های تهران است.

وی تأکید کرد: باید از فضای پسابرجام برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت.

رئیس جمهور بیان کرد: سند نقشه راه میان‌مدت و بلندمدت همکاری‌های تهران با رم و پاریس آماده شده که در جریان این سفر به امضا خواهد رسید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه این سفر در مقطع تاریخی مهمی یعنی در دوران بعد از اجرایی شدن برجام انجام می‌‌گیرد و از همین بابت از اهمیت فراوانی برخوردار است، افزود: گسترش روابط با کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی که از گذشته روابط خوبی با تهران داشتند مورد تأکید ماست.

روحانی با بیان اینکه در جریان این سفرها اسناد مختلفی در بخش‌های اقتصادی به امضای طرفین خواهد رسید، گفت: همچنین در جریان این سفرها با مؤسساتی که بیمه صادراتی ما را تضمین می‌کنند تفاهم‌نامه‌هایی به امضا خواهد رسید و این مسئله برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر گسترش روابط تهران با رم و پاریس ادامه داد: در جریان این سفرها طرفین درباره موضوعاتی همچون نوسازی ناوگان هوایی،‌حمل و نقل، لوکوموتیو و خودرو و ... مذاکره کرده و تصمیمات خود را مورد تفاهم قرار خواهند داد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه ایران آمادگی دارد تا فناوری‌های نوین در عرصه‌های مختلف را جذب کند، تصریح کرد: همکاری در بخش‌های مختلف صنعتی، فرهنگی، گردشگری، کشاورزی و ... از دیگر موضوعاتی است که در جریان این سفرها پیرامون آن به مذاکره خواهیم پرداخت.
منبع: مشرق
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات