حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰  ، 
کد خبر : ۲۸۷۶۵۱
همزمان با ایام شهادت حضرت‌ زهرا(س)

چهارمین یادواره شهدا یگان صابرین و رونمایی از کتاب راه ستاره‌ها برگزار شد/سردار پاکپور: حضور یگان صابرین در سوریه برجسته است

فرمانده نیروی زمینی سپاه: در سال 89 که بحث امنیت پایدار در مرزها به نیروی زمینی سپاه واگذار شد؛ وضعیت تا به امروز به کلی تغییر کرده است و ما امروز بالای سر گروهک‌های تروریستی هستم و اگر خطا کنند آنها را مستقیما نابود می‌کنیم.
پایگاه بصیرت / مهدی سلطانی
حماسه و جهاد / در چهارمین یادواره شهدا یگان صابرین و رونمایی از کتاب راه ستاره‌ها که به همت این یگان و با حضور جمع کثیری از خانواده‌ها و هم‌رزمان شهدای یگان صابرین و نیز جمعی  از فرماندهان عالی‌رتبه سپاه برگزار شد؛ سرهنگ ابراهیمی آتانی فرمانده یگان ویژه صابرین سپاه ضمن خوشامدگویی به خانواده شهدا صابرین و سایر مسئولین و فرماندهان رده‌های سپاه گفت: امروز حضور پرصلابت فرزندان شما در سپاه و یگان‌ صابرین از بلندی‌های منطقه قندیل در سردشت تا دفاع از حریم اهل بیت(ع) در سوریه این پیام را در بر دارد که هر کجا که نیاز به حضور و دفاع از مرزهای انقلاب اسلامی باشد؛ آنان حضور خواهند یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر یاد و نام شهدای امنیت پایدار در گوشه و کنار مرزهای جمهوری اسلامی یادآور شد: هدف نهایی ما پیروزی انقلاب اسلامی بر مستکبرین جهان و نابودی رژیم صهیونیستی است و همانگونه که امام خامنه‌ای به درستی فرمودند این رژیم 25 سال آینده را نخواهد دید و ما امیدواریم که این مهم هر چه زودتر به دست فرزندان شما در مجموعه‌های مختلف سپاه رقم بخورد.

پس از صحبت‌های سرهنگ آتانی حاج حسین سازور از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت دقایقی فضای معنوی سالن همایش را با ذکر مصایب اهل بیت(ع) و شهدای گرانقدر مدافعان حرم از یگان ویژه صابرین پرشورتر کرد.

در ادامه مراسم، سرهنگ ساجدی از مسئولین معاونت فرهنگی نیروی زمینی سپاه در معرفی اقدامات این معاونت در معرفی و پایداشت شهدای مدافع حرم و یگان صابرین گفت: از سال 90 با اقداماتی که صورت گرفت توانستیم کتاب زندگی‌نامه و خاطرات دوستان و خانواده‌های برخی از شهدای یگان ویژه صابرین را با نام " راه ستاره‌ها " به چاپ برسانیم که امروز مراسم رونمایی از این کتب را به انجام خواهیم رساند.

وی افزود: کتاب راه‌ ستاره‌ها در نوزده عنوان و شماره که به زندگی شهدای یگان صابرین از جمله شهیدان: بابایی زداه، منتظرقائم، حسین پور، جعفرخانی، محرابی پناه، صفری تبار، طباطبایی مهر، موسوی، فدایی نژاد، عاصمی، رضایی، بدیهی، احمدی پناه، امید پور، غفاری، جان نثاری، عبدالله پور و شهید کریم بهرامی می‌پردازد و این کتاب‌ها به صورت روایت‌گونه از زوایای مختلفی به زندگی این شهدای ارجمند یگان صابرین می‌پردازد و در همین زمینه برای اولین بار نرم‌افزار زندگی‌نامه و تصاویر شهدای صابرین را به صورت مالتی مدیا معرفی می‌گردد.

در بخش دیگری از این مراسم معنوی؛ سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه با حضور در پشت تریبون گفت: ما امروز در وضعیتی در منطقه حضور داریم که اوضاع منطقه بسیار آشفته است به گونه‌ای که لااقل در بیش از 60 درصد مرزهایمان با کشورهای همسایه هیچ کنترلی از جانب کشورهای همسایه صورت نمی‌گیرد.

وی افزود: این به این معناست که کنترل مرزهای کشورهای همسایه ما به جای آنکه در دست خود آن کشورها باشد عمدتا در اختیار عناصر تروریست می‌باشد.

پاکپور با یادآوری رشادت‌های نیروهای سپاه در برقراری امنیت پایدار در مرزها تاکید کرد: امروز در مرزهای شمالغرب کشور از ارتفاعات دالانی تا آن طرف سردشت عناصر پلید پ ک ک حضور دارند و ما توانسته‌ایم این گروهک تروریستی را به خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بیرون برانیم.

وی در همین زمینه یادآور شد: متأسفانه وضعیت طوری است که باید بگویم در مرزهایی که ما مثلا با کشور عراق داریم هیچ گونه کنترلی در برخی از جاها صورت نمی‌گیرد و از جانب همسایه ما نه خبری از پاسگاه است و نه خبری از سرباز مرزی!

فرمانده نیروی زمینی با اشاره به حضور مقتدر سپاه در ایجا امنیت پایدار در کشور تصریح کرد: امروز ما در تمام نقاط مرزی خودمان به همسایگان حضور داریم و باید بگویم که این حضور از سومار تا دهانه فاو و تا شلمچه و سایر مرزها را شامل می‌گردد و این در حالی است که در شرق کشور از منطقه چابهار تا سپیده مرزی پاکستان مأمن حضور تروریست‌ها است.

وی با مقایسه امنیت مرزها با 8 سال گذشته گفت: در سال 86 در 300 کیلومتری منطقه دارزین با گروه‌های سازمان یافته تروریستی در حال نبرد بودیم و برای مثال در جاده ایران‌شهر به چابهار از راه اتوبوس‌ها را می‌بستند و مسافران آنها را به گروگان می‌گرفتند!

پاکپور افزود: در جنوب شرق کشور نیز قرارگاه قدس با همت مثال زدنی شهید شوشتری برقرار شد و بعد ازیک ماه که برای سرکشی به منطقه رفتم شهید شوشتری برای جلوگیری از نفوذ تروریست‌ها پیشنهاد ایجاد موانع در اطراف مرزهای زاهدان را ارایه کرد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به نبردهایی که سپاه با گروهک‌های تروریستی در ایجاد امنیت پایدار در جنوب شرق و شمال غرب کشور داشت، تصیرح کرد: وضعیت به گونه‌ای بود که ما اگر می‌خواستیم عقبه این گروه‌ها را بزنیم باید با توپ دور برد 220 این کار را می‌کردیم اما در سال 89 که بر حسب فرامین رهبر معظم انقلاب بحث امنیت پایدار در مرزها به نیروی زمینی سپاه واگذار شد؛ وضعیت تا به امروز به کلی تغییر کرده است و ما امروز بالای سر گروهک‌های تروریستی هستم و اگر خطا کنند آنها را مستقیما نابود می‌کنیم.

وی با اشاره به عملیات‌های سپاه در مناطق ذوعارضه و خشن جغرافیایی در مناطق مرزی تاکید کرد: عملیات‌هایی که فرزندان انقلاب و شهدای جان‌برکف یگان‌ صابرین در مناطق صعب العبوری مانند جاسوسان و حاج ابراهیم انجام دادند واقعا مثال زدنی بود. برای نمونه اگر بخواهم مثالی در این زمینه بزنم باید بگویم که تمام عملیات‌های ما در ارتفاعات بالای 3000 متر بوده است. در برخی از این مناطق، جاده‌های کوهستانی فقط به مدت 5 ماه از سال قابل عبور هستند و کولاک و برف شدید مانع هر گونه اقدامی می‌گردد اما فرزندان شما در یگان صابرین ثابت کردند که حتی از عهده سخت‌ترین عملیات‌ها نیز بر می‌آیند.

پاکپور با ذکر اینکه خونی که در ارتفاعات جاسوسان از شهدای ما ریخته شد موجب تثبیت امنیت پایدار در این مرزها شد؛ گفت: امروز دشمن در آن سوی مرزها با ما درگیر است و مجاهدت‌های یگان‌های عمل کننده در امنیت پایدار مانند لشگر 17 و لشگر 16 ، تیپ المهدی و نیز یگان صابرین باعث تثبیت امنیت پایدار در این مناطق گردید.

وی با اشاره به حضور ارزشمند نیروهای یگان ویژه صابرین در مناطقی از سوریه، تاکید کرد: حضور یگانی مانند صابرین در سوریه ناشی از دو نگرش و دو موضوع بوده است؛ یکی اینکه به باورهای اعتقادی ما تعرض شده بود و دیگر اینکه ما منطقه نبرد با تروریست‌های تکفیری را به خارج از مرزهای خودمان انتقال داده‌ایم و اگر ما با این گروه‌های ضدبشری و ضد اسلامی در سوریه نجنگیم مجبور خواهیم شد که در مرزهای سرزیمنی خودمان با آنها درگیر شویم.

پاکپور در پایان با بیان اینکه امروز دشمن درصدد نفوذ به مرزهای اعتقادی ما است؛‌ گفت: امیدوارم که بتوانیم قدردان زحمات خانواده‌های این شهدای گرانقدر و عزیز باشیم و توفیق داشته باشیم که پاسداران حقیقی خون این شهدا محسوب شویم.

در ادامه مراسم، پس از صحبت‌های سردار پاکپور، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه در سخنانی با بیان اینکه باید سال‌های سال بگذرد تا دنیا از تحیری که در نتیجه رشادت‌های فرزندان شما برای پیروزی انقلاب اسلامی فراهم شده است؛ خارج شود؛ گفت: انقلاب اسلامی هزینه بسیار بالایی را برای گفتمان ارزشمند و پرصلابت امام و انقلاب داده است و دنیای استکبار و امپریالیسم رسانه‌ای آنان با شروع جنگ تحمیلی این پیام را مخابره می‌کردند که کار انقلاب اسلامی یک‌ سره شده است اما خود آنها و ژنرال‌های پرستاره اما بی‌خاصیت رژیم بعث دیدند که این انقلاب همچنان به راه خود ادامه می‌دهد اما دیگر اثری از رژیم بعث و حامیان منطقه‌ای آنان نیست.

وی با اشاره به درگیری‌های سوریه افزود: قریب به 3 ماه از درگیری‌های خونین سرزمین سوریه گذشته بود که دشمنان خارجی و برخی از خودفروخته‌های داخلی می‌گفتند که نظام سوریه بالاخره سقوط خواهد کرد اما همگان دیدند که در برابر لنز دوربین صدها شبکه خبری داخلی و خارجی در 14 خرداد همان سال، مقام معظم رهبری در مرقد مطهر امام راحل فرمودند ملت و ارتش دولت سوریه در خط مقاومت باقی خواهند ماند و دشمنان آنان کاری از پیش نخواهند برد.

وی خاطرنشان ساخت: یگان ویژه صابرین جزء با تجربه‌ترین و پرصلابت‌ترین یگان‌های رزمی در سپاه است که توانسته است با حضور به موقع و تاثیرگذار خود در سوریه تمام سرمایه چنیدین ساله آل سعود و حامیان استکبار در سوریه را بر باد دهد.

سردار شریف در پایان با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات 7 اسفند تاکید کرد: امیدوارم که در صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مسیر انقلاب اسلامی را با هوشمندی و دقت وسواس گونه‌ای که مورد رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی است، ادامه دهیم و هر برگ رأی ما مقوم آرمان‌هایی باشد که شهدا به خاطر آن شهید شدند.

در پایان مراسم با اهدای لوح یادبود به خانواده و همسران و فرزندان شهدای یگان ویژه صابرین، یاد و نام شهدای گرانقدر امنیت پایدار زنده نگهداشته شد و نیز از مجموعه‌ کتاب‌های راه ستاره‌ها رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات