تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۳  ، 
کد خبر : ۲۸۸۱۰۰

تندور بودن؛ انقلابی‌گری‌ یا ضد انقلابی‌؟!

امروز جوانان مذهبي و حزب اللهي با همه وجود در ميدان هستند و هر گاه زمینه‌ای بوجود آید که دفاع از مرزها حتي در سرزمين همسایه هم لازم باشد، این جوانان تندرو در مسیر انقلاب هستند که در میدان حاضر می‌شوند و در صف اول قرار مي گيرند و هرگز كساني كه نگاه اشرافي گرايانه و غرب‌پرستانه دارند را در اين ميادين مشاهده نتوان كرد. ضربه زدن به این قشر از جامعه، ضربه به حافظان انقلاب و استعدادهای واقعی كشور مي باشد.
پایگاه بصیرت / فرهاد كوچك زاده
يكي از مباحثي كه مقام معظم رهبري در چند ماهه اخير مطرح نموده اند، بحث عدم نسبت دادن صفت تندرو به سياسيون فعال در كشور مي باشد. ايشان در چندين سخنراني جريانات سياسي را از بيان چنين جملاتي نهي كرده اند. لذا در اين نوشتار نويسنده ابتدا نگاه افرادي كه اين ادبيات سياسي را در كشور مطرح مي كنند را تبيين مي دارد و بعد نظر مقام معظم رهبري در خصوص ادبيات فوق را بيان می‌نمايد.
چه كساني لفظ تندروها را به كار برده اند؟
متأسفانه از چندين ماه قبل از انتخابات يك جريان سياسي خاص در كشور به منظور تبليغات در سطح كشور و كسب رأي ملت به صورت مداوم بر موضوع تندرو تأكيد نموده و در اكثر سخنراني هاي خود اكثريت جريان انقلابی را به عنوان تندرو مورد خطاب قرار مي دادند.
اين جريان سياسي، يكي از رمزهاي پيروزي خود در انتخابات را تندرو خواندن جريان مقابل مي دانست و در هر گردهمايي، نشست، خطابه، حتي در روزنامه های كثير الانتشار و سايت‌هاي وابسته از اين ادبيات استفاده می‌نمود كه در ذيل به برخي از اين موارد اشاره مي شود.
1- حجت الاسلام هاشمي رفسنجاني: افراطيون و تندروها با قلم و قدم هر چه بتوانند در توافق هسته اي مانع تراشي مي كنند. ( 15 فروردين 94 )
2- علي يونسي: تندروها حتي بيانات رهبر معظم انقلاب درباره وحدت شيعه و سني را بايكوت مي كنند.(18 خرداد 94 خبرگزاري دانشگاه آزاد)
3- سخنان رهبري تندروها را شرمنده كرد( 5 تير پايگاه خبري تحليلي پويش 1394)
4- اصغر زاده: اگر اين مجلس در اختيار تندروها باشد ، آينده كشور مبهم خواهد بود و ايران بيشتر به سمت انزوا خواهد رفت ، دولت بايد زمينه حضور همه تفكرات سياسي را در انتخابات فراهم كند. ( ايلنا 15/6/94 )
5- خبرگزاري تير پرس روزنامه وطن را مخاطب قرار مي دهد و مي نويسد: استفاده روزنامه هاي تندرو از بيانات مقام معظم رهبري عليه روحاني و هاشمي(9 دي 94)
6- علي يونسي: افراطي ها غايبين اصلي مجلس آينده هستند (26 دي 94 خبرگزاري دانشگاه آزاد)
7- فائزه هاشمي: تندروها مي خواهند با مشاركت اندك مردم پيروز انتخابات شوند. ( 2 اسفند 94 )
8- دكتر صادق زيباكلام: انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي گزينش بين دو خط راديكال و اعتدال است(ايرنا- 2اسفند 94)
9- آقاي جلالي پور عضو شوراي مركزي حزب اتحاد ملت: تندروها با سرپوش گذاشتن روي خطاهايي كه در دوران حاكميت آن‌ها رخ داده است، مي خواهند دولت روحاني يك دوره اي به پايان برسد. ( 4 اسفند 94 )
10- علي نوبخت: گروهي كه منبعث از دولت قبلي بودند چنين وضعيتي را پيش آورده اند ، بعضاً چيزهايي از تندروها در مجلس شنيده مي شود كه از زبان مردم نبوده است. ( 4 اسفند 94 )
11- رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب اسلامي را اتمام حجت خدا در عصر حاضر دانست و با تأكيد بر درستي ساختار نظام ، گفت: شايد عملكرد بعضي ها در برخي نهادها مردم را دلسرد كرده باشد ، اما اميدواريم مردم در هفت اسفند با تندروها اتمام حجت كنند. ( آخرين نيوز 4 اسفند 94 )
نگاه مقام معظم رهبري به مفهوم تندرو بودن:
1- عدم وجود پايه ديني برای اين اظهارات : كساني كه اين تعابير را استفاده مي كنند بايد معارف اسلامي را به دقت مطالعه نمايند زيرا در اسلام چنين تقسيم بندي وجود ندارد، بلكه منحرفين از صراط مستقيم وجود دارد. در مسير مستقيم ممكن است عده اي تندتر و عده اي كند تر حرکت کنند، كه تند رفتن در این مسیر اشكالي ندارد بلکه حسن است.
2- منظور بدخواهان انقلاب از اين اظهارات: از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ، بدخواهان اين تعبير را بكار برده اند و منظور آنها از تندرو كساني است كه نسبت به انقلاب اسلامي و تفكر و اصول امام پايبندتر و مصمم تر هستند و مقصود آن‌ها از ميانه روها كساني هستند كه در مقابل بيگانگان تسليم و سازش پذيرتر هستند
كساني كه بيرون از مرزها تعبير تند رو را بكار مي برند، مقصودشان جريان وفادار به انقلاب و حزب اللهي‌ها هستند بنابراين در داخل بايد مراقبت شود كه با تكرار اين تعابير هدف دشمن تأمين نشود.
3- تاكيد بر عدم تكرار اين اشتباهات: برخي دائماً كلمه تندروها را تكرار مي كنند كه منظور آن‌ها جريان مؤمن و حزب اللهي است. در حالي كه نبايد جوانان مؤمن و حزب اللهي را متهم به تند روي كرد زيرا اين جوانان با اخلاص تمام و با همه ي وجود در ميدان حاضرند و هر گاه كه دفاع از هويت ملي لازم باشد وسط ميدان هستند.
4- هدف داخلي ها: نمي گوييم اين افراد و جريانات اين كار را آگاهانه انجام مي دهند اما با اين اتهامات دانسته يا نادانسته، خاكريز مستحكم بسيج را تضعيف و پروژه خطر ناك نفوذ دشمن را تكميل مي كنند.
5- جايگاه جوانان مذهبي در انقلاب اسلامي: عقل و فهم همين جوانان انقلابي و حزب اللهي و تحليل آنها در مورد برخي مسائل از بزرگترها هم بهتر است و نبايد اين جواناني كه سينه چاك انقلاب و اسلام هستند به بهانه حمله به سفارت عربستان و يا سفارت انگليس كه هر دو به ضرر كشور و اسلام است- بنده هم بدم آمد- تضعيف شوند و مورد تهاجم قرار گيرند.
در نتيجه بايد نوشت افرادي كه خود انقلابي دو آتيشه بوده اند و از ديوار سفارت آمريكا بالا مي رفته اند متأسفانه با گذر زمان دچار دگرديسي فكري سياسي شده اند آنها در حال حاضر شعار مرگ بر آمريكا ، مقابله با فتنه گران سال 88 ، انتقاد از سياست مداران ليبرال ، تظاهرات براي حفظ حجاب و عفاف اسلامي و حتي هر نقدي كه جريان سياسي آن‌ها را زير سوال ببرد را عقب مانده، عصر حجري، بي شناسنامه، كم سواد، كودك، تازه انقلابي شده، تازه به دوران رسيده، تخريب‌گر و حاميان افراط گرايي در خطابه هاي خود به جامعه معرفي مي كنند.
تذکر:
امروز جوانان مذهبي و حزب اللهي با همه وجود در ميدان هستند و هر گاه زمینه‌ای بوجود آید که دفاع از مرزها حتي در سرزمين همسایه هم لازم باشد، این جوانان تندرو در مسیر انقلاب هستند که در میدان حاضر می‌شوند و در صف اول قرار مي گيرند و هرگز كساني كه نگاه اشرافي گرايانه و غرب‌پرستانه دارند را در اين ميادين مشاهده نتوان كرد. ضربه زدن به این قشر از جامعه، ضربه به حافظان انقلاب و استعدادهای واقعی كشور مي باشد.
دوم آنكه نخبگان سياسي اين موضوع را بايد بدانند كه با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري قدرت تحليل اين جوانان در مورد مسائل گاهي اوقات از برخي بزرگترها نیز بهتر است. پس به جای موضع گیری تضادگونه در مقابل این قشر عظیم، باید خواسته‌ها و دغدغه‌های آنان از نو و با نگاه منطقی‌تری بررسی شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات