صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۴  ، 
کد خبر : ۲۸۸۳۵۰

افکار عمومی را با حرف‌های قشنگ از مسائل مهم اقتصادی منحرف می‌کنند

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: علیرغم حرف‌های قشنگی که مسئولان دولت می‌زنند، هر چه زمان می‌گذرد سقف بیکاری افزایش پیدا می‌کند و عده بیشتری احساس می‌کنند که دچار کمبود شده‌اند.

دکتر ابراهیم رزاقی کارشناس مسائل اقتصادی در مصاحبه با «دانا» گفت: حمایت از تولید داخلی، جلوگیری از خالی شدن روستاها، جلوگیری از خام‌فروشی، برقراری عدالت با دریافت مالیات از ثروتمندان و ایجاد شرایطی که اصل 43 می‌گوید دغدغه دولت‌ها نبوده است.

این اقتصاددان با اشاره به اینکه هر کدام از دولت‌ها به نحوی اقتصاد لیبرالی را در کشور پیاده کرده‌اند گفت: نمایندگان مجلس باید با استیضاح از ادامه اقتصاد لیبرالی که از زمان هاشمی رفسنجانی آغاز شده جلوگیری کنند.

رزاقی با بیان اینکه عملکرد اقتصادی دولت موجب شد تا کاندیداهای حامی دولت کمترین میزان رأی را در سراسر کشور به خود اختصاص دهند عنوان کرد: علیرغم حرف‌های قشنگی که مسئولان دولت می‌زنند، هر چه زمان می‌گذرد سقف بیکاری افزایش پیدا می‌کند و عده بیشتری احساس می‌کنند که دچار کمبود شده‌اند.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهور گفت: محاسبه رشد اقتصادی توسط دولت مثل تورم حساب کردنشان است، بر فرض اینکه رشد اقتصادی مثبت باشد، چه اتفاقی افتاده است؟ رشد اقتصادی را می‌توان طوری حساب کرد که ربطی به تولید نداشته باشد؟

رزاقی تصریح کرد: مثلاً ما نفت می‌فروشیم و آن را تزریق می‌کنیم به اقتصاد و اسم آن را می‌گذاریم رشد اقتصادی. در شرایطی که اکثر صنایع کشور در رکود به سر می‌برند و مردم همچنان تورم را در زندگی‌شان احساس می‌کنند، دولت می‌گوید تورم کاهش پیدا کرده و کمتر از این هم خواهد شد و باید گفت که آمار ارائه دادن دولت در خصوص رشد اقتصادی هم مثل همین آمارهایی است که برای رکود و تورم ارائه دادند.

کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه دولت نحوه محاسبه آمارهایش را برای کارشناسان هم توضیح نمی‌دهد و اعتبار این آمارها در بین کارشناسان از بین رفته است گفت: این مسائل دولت همه حرف است و به قول معروف با حلوا حلوا دهان شیرین نمی‌شود و دولت می‌خواهد با حلوا حلوا گفتن مردم را قانع کند.

رزاقی ادامه داد: یکی از شگردهای دولت آقای روحانی، ‌منحرف کردن افکار عمومی نسبت به مسائل اصلی کشور است، یک روز با خرید هواپیما این کار را می‌کنند و یک روز با وام خودرو و در اینجا باید بپرسیم که آیا مشکل و نیاز اصلی امروز کشور اینها است؟

وی تصریح کرد: بهتر بود که دولت به جای آنکه انبار خودروسازان را خالی کند، و خودروهای تک‌سرنشین را در سطح کشور افزایش دهد، این پول‌ها را حداقل هزینه بهبود وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی می‌‌کرد یا در بخش‌های تولیدی اثرگذار تزریق می‌کرد.

رزاقی در عین حال خبر داد که در سال گذشته مبلغ 7/5 میلیارد دلار از سوی افراد مرفه هزینه تفریح در خارج از کشور شده است. به گفته وی این مبلغ از سوی 6 میلیون نفر هزینه شده است.


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات