تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۸۸۶۵۲

ضرورت و اهمیت اردوهای راهیان نور

اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی می تواند باشد.
پایگاه بصیرت / محمد امین سواری
هر فکر و هر مکتبی برای آنکه بتواند استمرار داشته باشد نیاز به توجه به آرمان هایش و ترویج  و زنده نگه داشتن آنها دارد، قطعا شهادت در گفتمان انقلاب و اسلام  به عنوان یکی از آرمان های اساسی و مهم مطرح است، لذا باید شهادت به عنوان عامل دعوت کننده و عنصر بقای انقلاب و اسلام معرفی شود.
اردوهای راهیان نور ضروری است چرا که احیاکننده فرهنگ شهادت، مقاومت و به شکل کلی احیاگر گفتمان انقلاب اسلامی می تواند باشد.
امروز که در تمام اطراف جمهوری اسلامی جنگ و ناامنی بیداد می کند، اردوهای راهیان نور می تواند مسبب شکر این نعمت مجهول، یعنی امنیت موجود در نظام جمهوری اسلامی را بجا آورده و از آن پاسداری کند.
آری در کشوری که خود هدف صهیونیسم، استکبار، داعش و غیره است ، بحمدا... امنیت به شکلی مثال زدنی حاکم است و این را ما مرهون خون شهدا و ایثارگری های آن ها هستیم. در حقیقت خون شهدا اطفا کننده آتش ناامنی ها بود و امروز یاد شهدا حافظ امنیت کشور است. همین اردوهای راهیان نور می تواند باعث ترویج این فکر مقدس برای ایجاد امنیت در منطقه بشود.
راهیان نور مهم است و این اهمیت را در چند بعد می شود بیان کرد.
راهیان نور، رژه ای اسلامی
وقتی دشمن سیل مردم و ملت را از جای جای کشور به سمت مناطق جنگی می بیند در وجودش دلهره درگیر شدن با چنین مردمی قش می بندد. در حقیقت راهیان نورهمچون رژه جنگی و مایه قدرت نمایی نظام اسلامی در برابر جهان سلطه است.
راهیان نور، حافظ امنیت کشور
راهیان نور حافظ امنیت داخلی و منطقه ای نیز هست، وقتی بدخواهان داخلی و یا خارجی، ملت را دارای روحیه شهادت، ضد فساد و ضد نفاق ببیند، قطعاً باعث می شود دشمن در دشمنی خود تغییر جدی بدهد و این یعنی عدم رسیدن دشمن به هدفش، یعنی حفظ امنیت کشور.
راهیان نور،بسیج مردمی
یکی از مهمترین نیازهای یک نظام، انسجام نیروهای همفکر از لحاظ عده و عده است، این امر به خوبی در مناطق سرزمین نور قابل مشاهده است. در حقیقت این جمع مردم که به برکت شهدا در مناطق عملیاتی حضور می یابند، بسیج مردمی با هدفی مشترک تشکیل می دهند.
راهیان نور، همدلی و همزبانی
راهیان نورخود امری برای رسیدن به همدلی و همزبانی است، هنگامی که مردم با اختلافات ظاهری کنار هم جمع شوند، این شهدا هستند که خودنمایی می کنند و این اختلافات را تبدیل به انسجام می کند و زائران همدل و همزبان می شوند.
راهیان نور، روحیه انقلابی
راهیان نور روحیه انقلابی را بوجود آورده و تقویت می کند، روحیه ای که نیاز امروز ماست، روحیه ای که دیروز در شهدا بود و ما امروز با حضور در محل عروج شهدا آن را از ایشان هدیه می گیریم.
راهیان نور، رابط بین نسل ها
ایجاد ارتباط عمیق بین نسل سوم و چهارم با نسل های اول و دوم انقلاب امری بسیار مهم و حیاتی برای استمرار نظام است، فکر و نظام اسلامی وقتی مستمر می گردد که آرمان هایی که نسل های اول انقلاب داشتند نیز به شکلی به نسل های حاضر منتقل شود، یکی از این آرمان ها، ایثار جان در راه خداست که نسل جوان آن را به شکلی در این سرزمین ها ی نور لمس می کند تا بتواند به شکل عملی در راه دفاع از حریم اسلام جان فشانی کند. بی شک الگوی جوانان شجاعی که داوطلبانه برای دفاع از حریم آل الله به کشورهای سوریه و عراق اعزام می شوند؛ همین شهدای هشت سال دفاع مقدس سرزمینمان می باشند و این یعنی ارتباط بین نسل ها.
راهیان نور، مظلومیت
راهیان نور مهم است چرا که سر دادن شعار مظلومیت است، مظلومیت ملت ایران را جایی نمی توان نشان داد مگر در مناطق عملیاتی راهیان نور. مکانی بسیار مقدس برای بیان حقایق و واقعیات جنگ و ظلم دشمنان. خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده که عاقبت امر وارث زمین مظلومین خواهند بود.
راهیان نور، صحنه کارزار حق علیه باطل
وقتی جوانی آن صحنه ها را از نزدیک مشاهده می کند و گریه می کند در حقیقت ضمن محکومیت باطل، مبارزه خود را با آن بویژه نظام سلطه که آن جنایات را آفریده، مطرح می کند و این چیزی جز مصداقی برای آن فقره "وسلاحه البکاء" که در دعای کمیل یاد شده، نیست. سلاحی که حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پدرشان استفاده کردند.
راهیان نور، پاسداشت مقام شهید؛ در جایی از راهیان نور نیست مگر اینکه ذکر شهدای دفاع مقدس نباشد ، و این چیزی جز پاسداشت مقام شهید و شهادت نیست.
آری راهیان نور مهم است تا زائران بتوانند به نعمت جنگ پی ببرند...
جنگ برای ما واقعاً نعمت بود. نعمتی که داشته های معنوی و قدرت نظامی ایران را به رخ جهانیان کشید.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۳
1
6
يادمان ياران دوکوهه از ابتداي سال 1392 توسط تعدادي از جوانان منطقه 18 تهران (مسجد حضرت صاحب الزمان"عج"- بلوار معلم) جهت نشر فرهنگ دفاع مقدس و شناخت و ترويج معارف عاشورايي در سيره شهداء بنيان نهاده شد و تا امروز به صورت منسجم و منظم با استعانت از درگاه فيض الهي و عنايات خاصه شهيدان والامقام به فعاليت پرداخته است.
فعاليت يادمان بصورت هفتگي در روزهاي جمعه (6 ماهه اول سال) از اذان مغرب و عشاء الي 22:30 و روزهاي پنج شنبه (6 ماهه دوم سال) از ساعت 14 الي اذان مغرب و عشاء در جوار مزار مطهر پنج شهيد گمنام دفاع مقدس واقع در منطقه 18 تهران بزرگراه شهيد آيت الله سعيدي - بلوار معلم - بوستان قائم برگزار ميگردد.
از اهم برنامه هاي يادمان ميتوان به : ايستگاه صلواتي - غبارروبي و عطر افشاني مزار شهدا - نماز جماعت - زيارت عاشورا - ختم کلام الله مجيد بصورت حزب خواني - پخش آواهاي دفاع مقدس - روايتگري و خاطره گويي رزمندگان و نمايش فيلم مستند جنگ اشاره نمود.
فاخلع نعليک شما هم دعوتيد
وب نوشت : www.yaranedokoohe.blogfa.com
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۷
2
3
سلام متاسفانه این اردوها با توجه به زد وبندهای پشت پرده ان انتخاب مربیان یا سرپرست های ناشی بکلی توانایی های اموزشی وتربیتی خودرا از دست داده وبه چیزی غیر قابل استفاده وبی محتوا تبدیل شده است
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات