تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۵  ، 
کد خبر : ۲۹۰۷۶۴

پاسداران و ضرورت وجود سپاه در جامعه

پاسدار، سرباز مطیع ولایت و حافظ انقلاب اسلامی و ارزش‌هاست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رصد دائمی مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی وظیفه سپاه است و از منظر ایشان معنای پاسداری یعنی حفظ حالت پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی، پاسداری از حرکت انقلاب و پیشرفت انقلابی.
پایگاه بصیرت / علی محمّد عزّتی

شاید برخی بپرسند اکنون که دیگر چندین سال از دوران دفاع مقدس سپری شده است، وجود سپاه در جامعه چه ضرورتی دارد یا اصلاً نقش و وظیفه سپاه چیست و این نهاد چه کارکردی در جامعه دارد.
قبل از این که به این سوالات و سوالات مشابه آن پاسخ داده شود بایستی ابتدا مروری داشته باشیم بر چگونگی و علت پیدایش این مجموعه. چون اگر شناخت درستی از علل تشکیل آن نداشته باشیم درک واقعیات برای ما میسر نخواهد بود.
با شکل گیری انقلاب اسلامی و از آنجا که هدف از این انقلاب مبارزه با ظلم و ستم و دستگیری از محرومان و مستضعفان جامعه اسلامی است، امام خمینی(ره) گروه هایی خودجوش را سازماندهی و منسجم کرد و با تعریف ساختاری ویژه ، آن را با واژه بسیج نام‌گذاری نمود و سپاه؛نهادی است تأسیس شده از سوی ایشان برای جذب، آموزش، سازماندهی و بکارگیری این نیروی عظیم مردمی در راستای حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی و دستاودهای آن.
دشمنان کوردل همواره در تلاش‌اند تا با برنامه ریزی های شبانه روزی خود، طعم شیرین انقلاب اسلامی را بر مذاق این ملت تلخ نمایند و با پایه ریزی دوباره حکومت طاغوت و استکبار در جامعه، اموال و منابع این کشور را به تاراج برده، ناموس مردم را به حراج گذارند و با برقراری آزادی کذایی، آزادی به معنای واقعی را از آنان صلب کنند چرا که آنان، آزادی را در بی بند و باری جنسی خلاصه می کنند و با مشغول نمودن کشورهای مستعمره در لذات جنسی و لاابالی گری، به منافع نامشروعشان به راحتی دست می یابند.
سپاه از ابتدای شکل گیری تا کنون خوش درخشیده است:
از آنجا که هدف از تأسیس این نهاد مقدس، حفظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است، با بیداری و هوشیاری کامل، هر زمان و هر مکانی که احساس کرده است تهدیدی علیه انقلاب اسلامی وجود دارد، وارد صحنه شده و با عملکردی به‌هنگام و صحیح، دسیسه های منافقان داخلی و دشمنان خارجی را خنثی کرده است.
-  با هجوم نظامی عراق به پشتیانی استکبار جهانی و ده ها کشور دیگر به خاک کشور برای نابودی انقلاب اسلامی، وارد صحنه شده و با انجام عملیات‌های مختلف به شکلی باور نکردنی معادلات نظامی دنیا را بر هم ریخت و با عِدّه و عُدّه ای غیرقابل مقایسه با عِدّه و عُدّه دشمن، 8 سال در برابر زیاده خواهی های آنان ایستاد و نگذاشت حتی یک وجب از خاک کشور به تصاحب دشمن درآید(حال آن که که در 200 سال گذشته قبل از انقلاب، همواره شاهد جدا شدن بخشی از سرزمینمان توسط دشمن بودیم) و با این پیروزی پایه های انقلاب اسلامی را استوارتر کرد و به دشمن فهماند که با حمله نظامی نمی تواند این ملت را از پای درآورد.
- ملموس‌ترین فعالیت سپاه پس از جنگ تحمیلی در دو بعد سازندگی و حفظ امنیت کشور بود. از یک سو با گروهک های ضد انقلاب و منافقان کوردل جنگید و امنیت را در جامعه حاکم کرد و از سوی دیگر با تشکیل گروه های جهادی مختلف به بازسازی ضایعات ناشی از جنگ و محرومیت زدایی از کشور پرداخت.
- در وهله بعد سپاه وارد عرصه های مختلف سازندگی شد و در جهت رشد و بالندگی انقلاب اسلامی و خودکفایی کشور تمام توان خود را به کار برد. با رفع محرومیت از روستاهای کشور، رشد و شکوفایی در عرصه های علمی و فناوری، بالندگی نظامی و تولید و ساخت تجهیزات و ادوات نظامی و ... پله های ترقی کشور را فراهم کرد و با آماده سازی بسترهای لازم، زمینه رشد فعالیت‌های علمی و شکوفایی استعدادهای درخشان جامعه را فراهم کرد.
- با هجوم فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دشمن، وارد صحنه شد و با بصیرت افزایی و روشنگری آحاد ملت، تهدیدات سیاسی و فرهنگی را در هم شکست و با فراهم سازی زمینه های اشتغال آسان، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات زود بازده و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی، کشور را در عرصه های مختلف اقتصادی به خودکفایی رساند و تحریم‌ها را بی اثر کرد.
- با انجام خدمات مستشاری در کشورهای مسلمان منطقه، فراتر از مرزهای کشور با دشمنان جنگید و عرصه دخالت و هجوم نظامی را بر آنان تنگ کرد و شکست های مفتضحانه آمریکا، اسرائیل و جیره خواران منطقه‌ای آن‌ها در منطقه را رقم زد.
- با انجام رزمایش های مختلف و به نمایش گذاشتن قدرت دفاعی کشور، نقش بازدارندگی خود را به خوبی ایفا کرد، به گونه ای که امروز دیگر حتی فکر حمله نظامی به ایران هم به ذهن دشمن خطور نمی کند.
- با دستگیری جاسوسانی که به انحای مختلف سعی در نفوذ از مرزهای آبی، خاکی و هوایی کشور دارند، کام دشمن را تلخ کرد و اشک را در دیدگانشان جاری ساخت و رعب و وحشت را در دلشان حاکم کرد.
عملکرد و دستاورهای سپاه قابل شمارش نیست و با مرور این دستاوردها به راحتی می توان دریافت که وجود سپاه در جامعه چقدر ضرورت دارد.
پاسدار، سرباز مطیع ولایت و حافظ انقلاب اسلامی و ارزش‌هاست و بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) رصد دائمی مسائل داخلی، منطقه ای و بین المللی وظیفه سپاه است و از منظر ایشان معنای پاسداری یعنی حفظ حالت پیش روندگی و پیش برندگی انقلاب اسلامی، پاسداری از حرکت انقلاب و پیشرفت انقلابی.
از آنجا که دشمن در صدد نفوذ در این کشور است و به درستی دریافته است که تا زمانی که سپاه پاسداران و بسیج وجود دارد، این امکان برایش میسر نیست؛ تمام توان خود را برای ایجاد شکاف بین سپاه پاسداران و مردم با ایجاد جوّ سپاه هراسی، بسیج هراسی و پاسدار هراسی، به کار گرفته است و با قصد نفوذ در برخی از مسئولان جامعه، سعی در تسهیل این امر دارد.
باید مراقب جریان نفوذ دشمن بود و با دقت در فرمایشات رهبر بصیر و شجاع کشور و تبعیت از فرامین ایشان، همواره در مسیر چراغ پر فروغ انقلاب، گام برداشت تا توطئه های دشمن مانندهمیشه خنثی شده و انقلاب اسلامی باروری خود را حفظ و تداوم بخشد و انشاء الله پرچم این انقلاب مقتدرانه به دست صاحب اصلی آن - حضرت بقیه الله الاعظم‌(عجل‌الله تعالی فرجه ‌الشریف)- سپرده شود.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات