تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰  ، 
کد خبر : ۲۹۲۹۷۴

دلایل انتخاب راهبرد حمایت از آرمان فلسطین

بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند حمایت از آرمان فلسطین برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه بردار بوده و تبعات سیاسی و اقتصادی سنگینی را برای کشور به ارمغان می آورد ولی واقعیت این است که حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جهات گوناگون دینی و سیاسی و امنیتی و حتی اقتصادی برای کشورهای منطقه به خصوص ایران اسلامیمان دارای اهمیت راهبردی و کلیدی می باشد
پایگاه بصیرت / حجت الله رجبی
کونوا للظالم خصما و للمظلوم عونا  
بدون شک یکی از سیاهترین و در عین حال غم بارترین و فاجعه انگیزترین دوران زندگی بشر توطئه تشکیل و تاسیس رژیم نامشروع اسرائیل توسط انگلیس و متحدان غربی آندر سال1948 میلادی درقلب جهان اسلام و مرکز حضور ادیان الهی و محل طلوع ادیان ابراهیمی می باشد که در طول این مدت طولانی اشغال از هیچ گونه جنایتی علیه مردم مظلوم و بی پناه فلسطین مضایقه نکرده اند.
 با مروری به جنایات بی شمار رژیم اشغالگر قدس و کشتار بی سابقه ساکنان اصلی و مسلمان فلسطین و آواره کردن میلیونها انسان توسط جلادان رژیم صهیونیستی به ماهیت این رژیم سفاک و همچنین به عمق فاجعه پی خواهیم برد.
این رژیم در حدود 70 سال حاکمیت ننگین و پر از جنایات ضد بشری خود دست کم 6 جنگ بزرگ و پر تلفات را با همسایگان خود به راه انداخته است. که به جز در جنگ 33 روزه با حزب الله لبنان و جنگ غزه در همه این جنگها به دلیل حمایت نظامی آمریکا و متحدان غربی اش پیروز نبرد بوده است.
کشتار تمامی ساکنان دو روستای«الشیخ» و «حواسه» و همچنین کشتار روستاهای «ناصرالدین» و «بیت دارایس» و «دیر یاسین» و «الدوامیه»و «صفصف» در الجلیل و «اللد» نمونه ای از جنایات ضد بشری این رژیم سفاک و خونخوار می باشد که در همان ابتدای تاسیس آن به وقوع پیوست و طی آن هزاران انسان بی گناه و غیر نظامی مظلومانه به شهادت رسیدند.
در سالهای پس از تاسیس این رژیم کودک کش  و سفاک هم شاهد نسل کشی و کشتار وسیع و بی رحمانه مردم بی پناه فلسطین بوده ایم که کشتار «قبیه» ،«کفر قاسم» ،«صبرا» ، «شتیلا» ،«مسجدالاقصی» ،«حرم ابراهیمی» ،«اردوگاه جنین» از جنایات ضد بشری این رژیم می باشد که قلب هر انسان آزادی خواه و عدالت خواهی را به درد می آورد.
 
اهداف صهیونیسم:
صهیونیسم، سالها قبل از اجرای اهداف خود، برنامه های خود را به صورت مکتوب و علنی منتشر ساخته اند؛ اما به دلیل غیر منطقی بودن این اهداف، جدی تلقی نشده و اقدامی قابل قبولی در جهت پیشگیری از آنها به عمل نیامده است.
اهداف صهیونیسم، در تاسیس وطنی ملی برای یهودیان خلاصه می شود. آنها در کنفرانس بال در آغاز سال 1897م فلسطین را به بهانه این که در برهه ای از زمان در آن زیسته اند، انتخاب کردند.  
البته آن چه تاکنون یهودیان از فلسطین به چنگ آورده اند، هدف نهایی آنان را تامین نمی کند، زیرا اسرائیل با مرزهای محدود موجود، تنها پایگاهی عملیاتی و پلی برای رسیدن به اهداف صهیونیسم و هوسها و طمع های یهود است.این نقطه، تنها جای پایی است که یهودیان می خواهند بعدها نقاط دورتر و وسیعتری را تحت تصرف درآورند. یهود وقتی به سایر کشورهای عربی می نگرد، از پشت عینک آرزوها و آمال دور و درازی نگاه می کند که رهبران آنها تصریح کرده و کنگره های آنها تصویب نموده اند  برخی از این اهداف و آمال عبارتند از:
1.    وحدت قوم یهود؛ خواه در نیویورک به زندگی خود ادامه دهد و خواه در حیفا؛ مهم مرکزیت اسرائیل در حیات هر یهودی است.
2.    جمع آوری ملت یهود در وطن تاریخی اش، یعنی سرزمین اسرائیل در حیات هر یهودی است.
3.    حمایت از حکومت اسرائیل که بر اساس دیدگاه انبیا در مورد عدل و صلح بنا شده است.
4.    حفظ هویت ملی یهود از راه تشویق به تربیت یهودی و عبری و ارزش های معنوی و فرهنگی یهود و دفاع از حقوق یهودیت در هر نقطه از جهان
5.    توسعه ارتش انبوه و افزایش نیروی پلیس برای اتمام برنامه های خود؛  در پروتکل هفتم صهیونیسم آمده است: « یکی  از اهداف بزرگ ما که باید نسبت به تحقق آن عنایت ویژه ای داشته باشیم، این است که همه طبقات در همه کشورهای جهان از بین بروند و فقط طبقه پرولتاریا باقی بماند؛ با چند تاییی ملیونر که به منافع ما و پلیس و ارتش ما خدمت کنند.»  
6.    از بین بردن ادیان دیگر در جهان. در پروتکل چهارهم دانشوران صهیون آمده است: «زمانی که پادشاهی خود را بر پا کردیم، اجازه نخواهیم داد هیچ دینی جز دین ما که دین خداوند یکتاست، وجود داشته باشد.»  
7.     احیای زبان عبری.  
8.    حاکمیت بر جهان. در پروتکل اول دانشوران صهیون آمده است: «هدف نهایی ما(صهیونیسم جهانی)حاکمیت بر جهان است و این هدف، جز با خشونت و زور به دست نمی آید.»   
با توجه به ماهیت هولناک و ضد بشری رژیم اشغالگر قدس و هدف شیطانی ایشان مبنی بر تسلط و سیطره بر کل خاور میانه با شعار معروف از تیل تا فرات ، بر همه کشورهای منطقه و همه مسلمین عالم لازم می باشد که اقدامات مناسب را در جهت مقابله با این غده سرطانی انجام دهند چرا که اشغال فلسطین اشغال یک سرزمین و کشور نیست بلکه ایجاد یک کانون استعماری ضد اسلامی، آن هم در قلب جهان اسلام، برای نابودی این دین و جلوگیری از شکل گیری مجدد تمدن اسلامی است؛ از این رو مساله فلسطین علاوه بر بعد دینی، با استقلال و امنیت و منافع ملی کشورهای اسلامی، به ویژه جمهوری اسلامی ارتباط تنگاتنگ دارد.
امام خمینی(ره) به عنوان سردمدار مبارزه با استکبار و استعمار درباره تهدید اسرائیل علیه اسلام و ایران در پاسخ به علمای همدان می گوید: «امروز مسلمین و به خصوص علمای اعلام، در مقابل خدای تبارک و تعالی، مسولیت بزرگی دارند، با سکوت ما نسلهای آتی تا ابد در معرض ضلالت و کفر هستند و مسئول آن، ما هستیم. خطر اسرائیل و عمال ننگین آن اسلام و ایران را تهدید به زوال می کند. من برای چند روز زندگی با عار و ننگ، ارزشی قائل نیستم و از علما و سایر طبقات مسلمین انتظار دارم که با تشریک مساعی، قرآن و اسلام را از خطری که در پیش است نجات دهند.  
همچنین در فرمایش دیگر در مورد تهدید اسرائیل می فرماید: «من بارها گفته ام که اسرائیل از نیل تا فرات را از آن خود می داند و شما را غاصب سرزمینهای خویش می شمرد؛ گر چه جرئت اظهار صریح آن را ندارد.»  
از این رو امام خمینی (ره) با آن بینش الهی خود و خط سیاسی که در حمایت از مظلومان عالم به ویژه مظلومین کشورهای اسلامی داشتند آخرین جمعه روز ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری نمودند تا نام و یاد فلسطین و مظلومیت آن زنده بماند و مسلمانان در این روز، نفرت خود را از صهیونیسم اعلام کنند. ایشان با آگاهی از ویژگیها و اهداف صهیونیزم بین الملل، بارها در مناسبت های مختلف، خطر آن را گوشزد نموده اند: «من همان گونه که بارها در سالهای گذشته قبل و بعد از انقلاب هشدار داده ام، مجددا خطر فراگیری غده چرکین و سرطانی صهیونیسم را در کالبد کشورهای اسلامی گوشزد می کنم و حمایت بی دریغ خود و ملت و دولت و مسئولین ایران را از تمامی مبارزان اسلامی ملت ها و جوانان غیور و مسلمانان، در راه آزادی قدس اعلام می نمایم.»  
دلایل انتخاب راهبرد حمایت از آرمان فلسطین
بر خلاف تصور عده ای که گمان می کنند حمایت از آرمان فلسطین برای نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار هزینه بردار بوده و تبعات سیاسی و اقتصادی سنگینی را برای کشور به ارمغان می آورد ولی واقعیت این است که حمایت از مردم مظلوم فلسطین از جهات گوناگون دینی و سیاسی و امنیتی و حتی اقتصادی برای کشورهای منطقه به خصوص ایران اسلامیمان دارای اهمیت راهبردی و کلیدی می باشد که در ادامه به تعدادی از آنها اشاره خواهیم نمود.
الف) حمایت از مظلوم ویژگی ذاتی انقلاب اسلامی؛  
در اصل154 قانون اساسی آمده است: « جمهوری اسلامی ایران، سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می شناسد. بنابراین در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر، از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می کند.»
بر اساس آیات  و روایات مبارزه با ظالمان و دفاع از مظلوم وظیفه همه بویژه دولتهای اسلامی است. و روایت معروف پیامبر بزرگوار اسلام که می فرمایند: «هر کس فریاد استغاثه مظلومی  را بشنود که مسلمانان را به یاری می طلبد، اما فریاد او را اجابت نکند، مسلمان نیست.»  و در روایتس دیگر از ایشان چنین می خوانیم: « همانا مسلمانان در برابر دشمن متحد و یکپارچه اند.»  مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) هم بارها بر این اصل تاکید کرده است. ایشان در سخنانی با اشاره به اصول سیاست خارجی ایران می فرماید: «چهره جمهوری اسلامی نسبت به دشمنان خدا و متعرضان به حریم ملت ها و شرف انسانیت و استقلال ملتها، چهره معترض و عدم تسلیم است.»  
ب) دفاع از امنیت ملی کشورمان؛
یکی دیگر از دلایل دفاع و حمایت جمهوری اسلامی ایران از فلسطین را می توان تحقق امنیت ملی  کشورمان دانست چرا که هم زمان با تلاش آمریکا و دیگر قدرتهای همسوی آن برای گسترش حوزه نفوذ و سلطه خود و تشویق و تقویت و دفاع همه جانبه آنان نسبت به دولت غاصب صهیونیستی برای تثبیت موقعیت خود و تجاوز به سرزمین های اسلامی و تضعیف دولتها و کشورهای اسلامی و نزدیک کردن حوزه نفوذ خود به مرزهای جمهوری اسلامی ایران از یک سو و مسولیت دفاع شامل و کامل از منافع ملی و مصالح عمومی و ثبات و استحکام نظام اسلامی و پس راندن دشمن از مرزهای امن و تثبیت، تقویت و گسترش حوزه امنیت ملی کشور از سوی دیگر، برای نظام و ملت ما، جز دفاع همه جانبه از ملت ستمدیده فلسطین و حمایت مادی و معنوی از آنان برای دستیابی به حقوق خویش و حاکمیت کامل آنان بر تمام سرزمین فلسطین؛ از مرزهای شمالی لبنان تا حدود جنوبی سینا و از مرزهای شرقی اردن و سوریه تا سواحل غربی مدیترانه راهی دیگر باقی نمی گذارد.
به عبارت بهتر در حوزه دفاع از امنیت ملی، کشوری موفق می باشد که مرزهای دفاعی و امنیتی خود را کیلومترها دورتر از مرزهای سیاسی تعریف نموده و جبهه مقاومت را از مرزهای سیاسی به مرزهای امنیتی انتقال داده و به جنگهای میدانی  روی آورد.
ج) تقدس سرزمین فلسطین؛
این سرزمین برای مسلمانان مقدس است و آنان اهمیت ویژه ای برای آن قائل اند که دلیل این اهمیت را می توان در دو محور ذیل بیان نمود:
الف) وجود مسجد الاقصی؛
مسجدالاقصی یکی از با فضیلت ترین مساجد، نزد مسلمانان است؛ زیرا ایشان، بعد از هجرت هجرت به مدینه، مدت شانزده ماه به سوی بیت المقدس نماز می خواندند پس از آن دستور تغییر قبله صادر شد و موظف شدند هنگاهم نماز به سوی کعبه رو کنند.  
ب) محل معراج رسول اکرم(ص)
نقطه آغاز معراج پیامبر اعظم(ص) در مسجدالاقصی قرار دارد؛ چنان که در قرآن درباره معراج می فرماید: «سبحان الَذی اسری بعبده لیلا من المسجدالحرام الی المسجدالاقصی الَذی بارکنا حوله لنریه من آیاتنا انه هو السمیع البصیر»  «پاک و منزه است خدایی که بنده اش را در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی  که گرداگردش را پر برکت ساخته ایم برد تا برخی از آیات خود را به او نشان دهیم؛ چرا که او شنوا و بیناست.
با توجه به این مطالب دفاع از آرمان فلسطین و همچنین مردم بی پناه و مظلوم این کشور اشغال شده وظیفه همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان می باشد که روز قدس تجلی حضور مردم در دفاع از مظلوم و دشمنی با ظالم می باشد که امید است مردم مومن و انقلابی ایران اسلامی مان با دهان روزه و اخلاص تمام مثل سالهای قبل حضور چشمگیر داشته باشند.
حجت الله رجبی –شهرستان میانه
دلایل انتخاب راهبرد حمایت از آرمان فلسطین
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات