سیاسی >>  تاریخ معاصر >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۳۱۸۷

هيچ كس به‌خاطر غفلت ستايش نمي‌شود!

امام خامنه ای: حالا برسيد به اين حرفي كه ما مي‌گوييم شما خودي‌ها وقتي سر قضاياي بيهوده اين‌طور با هم درگير مي‌شويد، دشمن سوء استفاده مي‌كند؛ بفرماييد، اين يك نمونه؛ ديديد دشمن چطور استفاده كرد؟! ديديد دشمن چگونه نيش خود را زد؟! اين مسائل را كنار بگذاريد.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی / محمد گنجی

درج نامه محرمانه‌اي با تيتر جنجالي «سعيد اسلامي پيشنهاد اصلاح قانون مطبوعات را داده است» توسط روزنامه سلام و به تبع آن توقيف روزنامه سلام با شکايت وزارت اطلاعات، بهانه اي بود تا شب جمعه (18/4/78) اطلاعيه‌اي دست‌نويس بين افراد کوي دانشگاه تهران تسط دستهاي پنهان و مشکوک توزيع شود که در آن از دانشجويان خواسته ‌شده بود در اعتراض به توقيف روزنامه سلام تجمع و راهپيمايي نمايند.

ساعت 30/22 همان شب حدود 150 نفر در کوي دانشگاه جمع شده و از کوي خارج مي‌شوند و به خيابان مي‌آيند. حضور نيروهاي انتظامي و هدايت تظاهرکنندگان به داخل کوي در ادامه کار سنگ پراکني و شعارها و اهانتها و فحاشي عده‌اي افراد مشکوک و مجهول‌الهويه فضا را پر تنش مي‌کند و در اين بين سه نفر از سربازان نيروي انتظامي توسط اين افراد به گروگان گرفته مي‌شوند. علي‌رغم هشدار نيروهاي انتظامي اهانت‌ها ادامه يافته و دانشجويان حاضر به آزادي گروگانها نمي‌شوند. در اين ميان، صبر نيروي انتظامي به سرآمده و در اشتباهي تاريخي، دستور حمله به کوي دانشگاه توسط «فرمانده نوپو» صادر مي‌شود و در اين ميان به تعدادي دانشجوي بي‌گناه که در ماجرا نقشي نداشتند نيز صدمه وارد شده و خوابگاه آنان نيز تخريب مي‌گردد.

روز جمعه 18/4/78 ، دفتر تحکيم وحدت و برخي جريانهاي مشکوک دانشجويي ، آتش بيار معرکه شده و حادثه شب گذشته کوي را به بحراني ملي مبدل مي‌سازند. جريانهاي سياسي فرصت‌طلب نيز وارد ميدان شده و با تحرک دانشجويان خواستار تداوم تجمعات و کشاندن آن به بيرون دانشگاه مي‌شوند و در اين ميان راديوهاي بيگانه نيز وارد صحنه شده و با اعلام اخبار جعلي و دروغين، فضا را متشنج مي‌سازند.

از روز شنبه با انتشار مطبوعات زنجيره‌اي فضاي عمومي جامعه ملتهب شده و بتدريج درگيريها به سطح شهر تهران کشيده مي‌شود و عناصر نفوذي و فرصت‌طلب و اوباش کنترل اوضاع را از دست تشکلهاي دانشجويي خارج مي‌کنند و خود صحنه گردان معرکه مي‌شوند.

بحران تا روز 23/4/78 با فراز و نشيب‌هاي بسيار و درگيريهاي متعدد در سطح شهر تهران ادامه مي‌يابد تا اينکه در اين روز حضور ميليوني ملت حزب‌الله در راهپيمايي بزرگ مقابل دانشگاه تهران، فضا را بر ضد انقلاب تنگ کرده و فتنه 18 تير به پايان مي‌رسد.

در روزهايي که توطئه دشمن در روزهاي اوج خود قرار داشت، حضرت آيت الله خامنه ای در ديدار با جمعي از دانشجويان و اقشار مردم در تاريخ 21/4/87 اولين مواضع رسمي خود را در اين باره ابراز نمودند و به کالبد شکافي حوادث پرداخت و با راهنمايي‌ها و هشدارهاي خود زمينه مهار آشوب را فراهم نمود.

ايشان در ابتداي کلام ضمن محکوم کردن حمله به خوابگاه دانشجويان فرمودند: « اين حادثه‌ي تلخ، قلب مرا جريحه‌دار كرد؛ حادثه‌ي غيرقابل قبولي در جمهوري اسلامي بود. حمله به منزل و مأوا و مسكنِ جمعي - بخصوص در شب يا در هنگام نماز جماعت - به هيچ وجه در نظام اسلامي قابل قبول نيست.»

معظم له در سخنانشان نکاتي را خطاب به دانشجويان، ملت ايران، احزاب و گروههاي سياسي و دشمنان انقلاب و ايادي داخلي آنان ايراد فرمودند.

حرف ايشان به دانشجويان اين بود كه: «مراقب دشمن باشيد؛ دشمن را خوب بشناسيد؛ مبادا از شناسايي دشمن غفلت كنيد. غريبه‌هايي را كه در لباس خودي خودشان را در همه جا داخل مي‌كنند بشناسيد؛ دستهاي پنهان را ببينيد. هيچ كس به‌خاطر غفلت ستايش نمي‌شود. هيچ‌كس به‌خاطر چشمها را بر هم گذاشتن، مدح نمي‌شود... دانشجو، قشر فاخر و با ارزشي است. دشمن، دانشجو را هدف گرفته است.«

ايشان خطاب به ملت چنين توصيه کردند که «بهوش باشيد. اين معناي حرفهاي مكرّري است كه من در اين چند سال به ملت ايران و به مسؤولان عرض كرده‌ام كه دشمن درصدد نفوذ است. هر پنجره‌اي پيدا كند، وارد خواهد شد؛ هوشياريتان را بيشتر كنيد. دشمن، امنيت ملي ما را هدف گرفته است.»

ايشان خطاب به دشمن ضمن معرفي کردن سازمانهاي جاسوسي غرب به عنوان طرّاحان اين قضايا اعلام داشتند: «اين پولي كه مجلس امريكا تصويب كرد كه بايد براي مبارزه با نظام ايران صرف شود، اين پول و چندين برابر اين پولها كجا مصرف شد؟! معلوم است؛ براي همين‌طور طرّاحيهايي مصرف مي‌شود؛ شكّي نيست. اين دشمنان بدانند كه خواب برگشتن امريكا به اين مملكت، يك خواب پريشان و غيرقابل تعبير است.»

و سر آخر بر سر سردمداران خطوط سياسي و گرايشهاي سياسي چنين عتاب آلود فرياد زد که: «حالا برسيد به اين حرفي كه ما مي‌گوييم شما خودي‌ها وقتي سر قضاياي بيهوده اين‌طور با هم درگير مي‌شويد، دشمن سوء استفاده مي‌كند؛ بفرماييد، اين يك نمونه؛ ديديد دشمن چطور استفاده كرد؟! ديديد دشمن چگونه نيش خود را زد؟! اين مسائل را كنار بگذاريد.»


نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات