حماسه و جهاد >>  حماسه وجهاد >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶  ، 
کد خبر : ۲۹۳۲۵۰
روایت سردار فرجی از شهیدان همدانی و شمسی‌پور

عاشقانی که خود را فدای انقلاب کردند

شهید شمسی‌پور از جمله افرادی بود که بلافاصله بعد از جنگ در قالب گروه‌های تفحص به مناطق مختلف غرب و جنوب رفته و باعث شد پیکر مطهر بسیاری از شهدا در عملیات‌های مختلف به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده شود.
حماسه و جهاد/ به گزارش پایگاه بصیرت، شاید به جرات می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین فرماندهان سپاه در بین گروه‌های مختلف جامعه است. او که همیشه لبخند می‌زند و مهربانی‌اش شهره عام و خاص است و با نیروهای تحت امرش آن‌قدر صمیمی است که آنان را با اسم کوچک صدا می‌زند. این روزها فرماندهی تیپ انصارالحسین(ع) همدان را بر عهده دارد اما هم‌چنان خود را یک رزمنده می‌داند و وقتی با او هم‌‌کلام می‌شوی سادگی و خاکی بودن را کاملا لمس کرده و گویی او هنوز در حال و هوای سال‌های دفاع مقدس است.
سردار مهدی فرجی یادگار هشت سال حماسه و ایثار و فرماندهی که دیگر محاسنش سپید شده هم‌چنان محکم و استوار هر روز لباس نظامی خود را بر تن کرده و برای دفاع از حریم انقلاب و اسلام از هیچ کوششی فروگذار نیست. فرجی خود را مرید سردار همدانی می‌داند و در لابه‌لای حرف‌های خود به کرات از مرادش نام می‌برد.
شاید بتوان گفت سردار همدانی پدر معنوی و مربی حاج مهدی است. فرجی از دوستان قدیمی و صمیمی علی آقا شمسی‌پور بود و برای همین به سراغ او رفتیم تا در گفت‌وگویی کوتاه اما خواندنی با او از شهید جست‌وجوگر نور سردار علی‌رضا شمسی‌پور صحبت کنیم و انصافا تعبیرهای زیبایی در مورد شهدا به ویژه شهید شمسی‌پور داشت که برخی از آنها را به رشته تحریر درآوردن کاری سخت و دشوار است.
او مثل همیشه و با همان صفای باطنی‌اش و کلام شیرینش میزبان ما بود و وقتی در انتهای گفت‌وگو به او گفتم سردار بایست تا عکسی برای روز شهادت بگیرم لبخندی زد و راست‌قامت در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایستاد و آماده گرفتن عکس شد. آنچه در ادامه می‌آید مشروح گفت‌وگو با وی است.

عاشقانی که خود را فدای انقلاب کردند

سردار مهدی فرجی در ابتدا به رابطه عاطفی خود با سردار شهید همدانی اشاره کرد و گفت: سال 1359، فردای روزی که من وارد سپاه همدان شدم به عنوان نیرو در اختیار شهید همدانی قرار گرفتم. رابطه من با ایشان از  آنجا شروع شد و تا زمان شهادت ادامه داشت.
وی افزود: سردار همدانی یک نیروی همه فن حریف بود و بسیار پرانرژی تا جایی که ما گاهی نگران سلامتی او می‌شدیم اما او تا آخرین لحظه دست از مجاهدت و ایثار و تلاش برنداشت.
فرمانده تیپ انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه شهید همدانی یکی از عوامل اصلی وحدت ارتش و سپاه بود، اظهار داشت: این سردار بزرگ و دیگرانی امثال شهید صیاد شیرازی که از دوستان نزدیک شهید همدانی بود، دیگر در تاریخ این مرز و بوم تکرار نخواهند شد.
سردار فرجی با اشاره به ضرورت ادامه راه شهید همدانی و پرداختن به کارهایی که این شهید بزرگوار سفارش بر انجام آنها داشت،‌ گفت: خوشبختانه بنیاد خیریه سردار همدانی در حال راه‌اندازی است و به توصیه اکید ایشان کمک به جبهه مقاومت در سوریه در حال انجام بوده و استان همدان در ارسال این کمک‌ها پیش‌قراول است.
وی بیان داشت: تاکنون بسته‌های مختلف حمایتی از جبهه مقاومت شامل مواد غذایی، لباس و پوشاک... به نام شهدای استان همدان به سوریه ارسال و در بین مردم و نیروهای مقاومت توزیع شده که با واکنش‌های بسیار مثبتی مواجه شده تا جایی که قرار است در آینده نزدیک تعدادی از نیروهای مقاومت با پرچم‌های متبرک حرم حضرت زینب(س) به همدان آمده و از خانواده‌های شهدای استان همدان تقدیر کنند.
سردار فرجی در ادامه با تبریک و تسلیت شهادت سردار شمسی‌پور به همه مردم و خانواده ایشان، اظهار داشت: شهید شمسی‌پور از جمله افرادی بود که بلافاصله بعد از جنگ در قالب گروه‌های تفحص به مناطق مختلف غرب و جنوب رفته و باعث شد پیکر مطهر بسیاری از شهدای ایران در عملیات‌های مختلف به آغوش خانواده‌هایشان بازگردانده شود.

عاشقانی که خود را فدای انقلاب کردند
وی گفت: جست‌وجوی پیکر مطهر شهدا از جمله کارهایی بود که سردار شهید همدانی همواره بر آن تلکید داشت و می‌گفت باید تلاش کنیم تا شرمنده پدران و مادران پیر شهدا نشویم و در این راستا شهید شمسی‌پور جزو اولین کسانی بود که برای تفحص در مناطق عملیاتی حاضر شد.
وی شهید شمسی‌پور را یکی از نیروهای خاص سپاه معرفی کرد و گفت: وی توانایی‌های زیادی داشت. او در زمینه اطلاعات و شناسایی، تیراندازی، غواصی، تخریب و... جزو نیروهای زبده بوده و هر کجا می‌رفت منشأ خیر و برکت بود. توانایی جسمی و نوع تخصص او بی‌نظیر بود.
سردار فرجی با بیان خاطره‌ای از دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: در زمان جنگ شهید شمسی‌پور، دست راست شهید چیت‌ساز بود. در یکی از عملیات‌ها علی شمسی‌پور به همراه شهید علی چیت‌ساز و شهید علی میرزایی به شناسایی می‌روند. چیت‌ساز و میرزایی در همان دوران دفاع مقدس شهید شدند و از آن سه علی، فقط علی شمسی‌پور مانده بود که او هم به جمع دوستان شهیدش پیوست.
وی افزود: شهید شمسی‌پور در سال‌های اخیر پنج مرحله در عراق و برای مبارزه با داعش حاضر شد و بعد از شهادت سردار همدانی به سوریه رفته و در مدت حضورش در آنجا فرماندهی گردان فاطمیون که نیروهای غیرایرانی و از امت اسلامی هستند را برعهده داشت.
سردار فرجی گفت: شهید شمسی‌پور و شهید ترابی کمال و چند نفر دیگر جزو نیروهای ویژه ما در سوریه بودند که آوازه حضور آنها در همه جای سوریه پیچیده بود.
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی شهید شمسی‌پور، عنوان کرد: این شهید بزرگوار با همه رفیق می‌شد. در مدتی که عراق بود و نیز در زمان حضورش در غرب ایران با اهل سنت بسیار رابطه خوبی داشت و حتی با آنها کردی محلی صحبت می‌کرد.
وی اظهار داشت: شهید شمسی‌‌پور و دوستانش نقش به‌سزایی در آزادسازی نبل و الزهرا داشتند. بعد از بازگشت از سوریه و درحالی که همسرش بیمار بود به بنده گفت کار بر زمین مانده‌ای در ارتفاعات کانی‌مانگا در عراق دارم و باید زودتر این کار را به انجام برسانم.
سردار فرجی ادامه داد: شب قبل از شهادتش با من تماس گرفت و گفت کار، خوب جلو رفته است، اینجا شهید باران است. حدود هشت شهید مربوط به عملیات والفجر 4 را پیدا کرده بودند. اما فردای آن روز در حین ادامه کار پای شهید شمسی‌پور برروی یک مین والمر رفت و به فیض شهادت نائل می‌آید.
وی بیان داشت: این افراد اگر شهید نشوند به آنها ظلم شده است اما افسوس رفتنشان می‌ماند برای ما. گفتن شهادت این عزیزان برای خانواده‌هایشان برای من بسیار سنگین و سخت است اما خوش به حال آنها که رفتند و شهید شدند. امثال شهید شمسی‌پور همه عمر خود را برای نظام و انقلاب گذاشت و هیچ دلبستگی به دنیا نداشت. علی‌رغم همه شایعاتی که هست فردی چون شهید شمسی‌پور ریالی بابت حضور در سوریه و عراق دریافت نکرد و تنها با عشق می‌رفت.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات