آذربایجان شرقی >>  عمومی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲  ، 
کد خبر : ۲۹۴۰۹۳

راستی چه بر سرمان آمده است؟

از سوی دیگر یکی از مسائلی که دشمنان اسلام روی آن بسیار سرمایه گذاری کرده اند، رواج بدحجابی و برداشتن پوشش از سر و بدن خانم هاست و با دلایل پوچ و بی ارزش، پوشش الهی را زیر سوال می برند و آن را نوعی محدودیت برای زن می دانند.
پایگاه بصیرت / قربان امینی
وضعیت نگران کننده حجاب و پوشش زنان و دختران در کشور ما این انگاره را تقویت می کند که گویا مسئولان کار فرهنگی برای ترویج حجاب را فراموش کرده اند.  برداشتن حجاب داخل خودرو، خودنمایی در مراکز تفریحی، بوستان ها، مراکز خرید، اماکن توریستی و مخصوصا شمال کشور، نوعی رفتار ضد فرهنگی است که عواقب دردناکی برای جامعه اسلامی به دنبال دارد.
رفتارهای بدحجابی در حالی در کشور رو به گسترش است که مسئولین فرهنگی در خواب غفلت به سر می برند. برخی خود را به خواب زده اند و عده ای نیز خواستار وضع موجود هستند، تا امروز در برابر موجی از بدحجابی قرار بگیریم. جالب تر اینکه اگر امر به معروف و نهی از منکری صورت می گیرد این بدحجاب ها طرف حق به جانب گرفته و از منتقدین شکایت می کنند که چرا به آنها توهین شد و آزادی شان سلب گردید.
به راستی چه بر سرمان آمده است؟ چرا وضع حجاب و پوشش در کشور ما به اینصورت درآمده است؟ آیا وقت آن نرسیده که از خواب سنگین غفلت چشمان مسئولین فرهنگی باز شده و چاره ای اندیشیده شود؟
برخلاف نظر و ادعای خیلیها، دنیا دنیای زیبایی نیست. دنیا، دنیایی است که در آن آمریکا وجود دارد، صهیونیسم و وهابیت وجود دارد که تفکر حاکم بر آنها علیه اسلام و مسلمین است.
و با توجه به اهمیت حجاب و تاثیر آن در سلامت جامعه اسلامی، دشمنان اسلام هزینه های بسیاری می کنند تا به آن ضربه زده و از این طریق بتوانند به پاکی زنان آسیب وارد نموده و به راحتی بتوانند به تمامی جامعه صدمه زده و به سمت اهداف خود پیش بروند.
دین مبین اسلام برای زن اهمیت فوق العاده ای قائل شده است. زن مظهر ظرافت و جمال آفرینش است. دامن زن، مدرسه بشر است. اصلاح جامعه در گرو تقوای اوست و محیط خانواده مجلس درس و تربیت اوست. زن می تواند با تربیت صحیح فرزندان، امتی را ازوجود آن فرزند بهره مند گرداند. ولی فرهنگ غربی سعی دارد زن را به عنوان یک کالای تجاری و سودمند در دست افراد مختلف قرار دهد و آنقدر شخصیت او را پایین می آورد که به او می گوید : به درون جامعه برو و خود را در معرض دید افراد مختلف قرار بده و وسیله سودجویی آنها قرار بگیر.
نظریه ای که با عنوان فمینیسم (آزادی زنان) از سوی غربی ها مطرح شده، حقوق ابتدایی هر زنی را لگدمال می کند و وقتی که زنان غربی بخواهند از حق خود دفاع کنند صدای آنها را خفه کرده و آنها را به گوشه ای می اندازند.
در دین مبین اسلام برای زن که مظهر ظرافت و جمال است، حجاب و پوشش پیشنهاد شده تا ارزشهای وجودی او محفوظ بماند.
از سوی دیگر یکی از مسائلی که دشمنان اسلام روی آن بسیار سرمایه گذاری کرده اند، رواج بدحجابی و برداشتن پوشش از سر و بدن خانم هاست و با دلایل پوچ و بی ارزش، پوشش الهی را زیر سوال می برند و آن را نوعی محدودیت برای زن می دانند. در منظر خیلیها دلایل آنها شاید شیرین و جالب به نظر آید ولی انسان متفکر و بابصیرت با اندکی تأمل و تحقیق اهداف دشمن را شناخته و فریب آن را نمی خورد.
و آنچه فمینیسم به اصطلاح دنبال آن است تا زن به آزادی برسد در واقع آزادی او را در التذاذ از زن موجب می شود. کسانی که هویت دینی و ملی آنان فاقد استحکام لازم است  همواره از فرهنگ غیرخودی رنگ می گیرند و آنچه دستاورد بیگانگان به خصوص غربی ها باشد در نظر آنها زیبا و ارزشمند جلوه می کند.
یکی از ناهنجاریهای به وجود آمده در دهه های اخیر مسئله پوشش و حجاب و فرهنگ روابط زن و مرد می باشد که فاقد حریم های دینی و ملی رایج در جامعه است که در رفتار و پوشش از آخرین دستاوردهای غرب به سرعت پیروی می کنند.  
بایستی در برابر پدیده بدحجابی واکنش حساب شده و منطقی را در پیش گرفت و بر اساس چارچوب های مدون قانونی عمل نمود.  لازم است بکوشیم تا همگان را با برخورد نیکو و بیان مستدل به حجاب و پوشش اسلامی علاقمند سازیم. البته در برابر کسانیکه با عناد و کینه سعی در گسترش ابتذال و بدحجابی دارند می بایست تحت اشراف نهادهای قانونی ایستادگی کرد.
 
قربان امینی - میانه
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات