بوشهر >>  عمومی >> پرونده سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵  ، 
کد خبر : ۲۹۴۴۹۴

مرام پهلواني و قهرماني

حرکت ارزشمند رستمي که کار خود را در مواجهه با سنگين‌ترين وزنه با نام خالق هستي آغاز کرده بود، با واکنش شايسته ۴۹ نفر از همسران شهداي مدافع حرم همراه شد و آنان در نامه‌اي از کيانوش رستمي قدرداني کردند
پایگاه بصیرت / مهدی سعیدی
 مرام پهلواني ريشه در تاريخ ايران زمين دارد. پهلواناني چون پورياي‌ولي و جهان پهلوان تختي همواره الگوي جوانان وطن بوده‌اند. ملت شریف ایران نیز انتظار دارند که این روحیه در میان همه ورزشکاران استمرار یابد. در اين روزها که همه ملت چشم‌انتظار کسب مدال‌هاي رنگين از سوی ورزشکاران در المپيک ريو هستند، اولين مدال‌هاي طلاي کشور را پهلوانان رشته وزنه‌برداري به دست آوردند. کيانوش رستمي و سهراب مرادي دلاورمرداني هستند که سرود کشورمان را در برزيل طنين‌انداز کردند.
اما آنچه در اين ميان بيش از هر چيز ديگر تحسين‌برانگیز است، آن است که کیانوش رستمي خوش‌رنگ‌ترين مدال المپيک را به شهداي مدافع حرم تقديم کرد و مرادي نيز در اقدامي ارزشمند طلاي خود را به رهبر معظم انقلاب اسلامي هدیه نمود. اين حرکت ارزشمند رستمي که کار خود را در مواجهه با سنگين‌ترين وزنه با نام خالق هستي آغاز کرده بود، با واکنش شايسته ۴۹ نفر از همسران شهداي مدافع حرم همراه شد و آنان در نامه‌اي از کيانوش رستمي قدرداني کردند. در تحسين رفتار رکورددار المپيک نکات فراواني را مي‌توان يادآور شد؛ از جمله اینکه اين اقدام رکورددار المپيک به شايستگي حکايت از آن دارد که عشق و ارادت به فرهنگ جهاد و شهادت در بين جوانان‌مان همچنان جاري است و جوانان ما به خوبي مي‌دانند که پهلوانان واقعي کساني هستند که براي دفاع از ارزش‌ها، ارزشمندترين گوهر وجود خود را به معرکه خون و آتش برده و با نثار جان‌شان در تاريخ اين سرزمين جاودانه شده‌اند. همچنین، اين اقدام نشان داد که همه تهمت‌ها و تخريب‌ها براي کم‌رنگ کردن مقام والای شهداي مدافع حرم که رسانه‌هاي بيگانه آن را دنبال می‌کنند، تا چه اندازه بی‌اساس و بی‌تأثیر بوده است.
با این اقدام بی‌شک، ارزش و بهاي طلاي قهرمان‌مان دو چندان شده و تا نام شهداي مدافع حرم در اين سرزمين باقي است نام پهلوان کرمانشاهي نيز باقی خواهد ماند و به تعبير همسران شهداي مدافع حرم: «قهرماناني که کربلاييان زمان را نام مي‌برند، کاري زينبي مي‌کنند که موجب ماندگاري عنوان قهرماني‌شان گرديده و پهلواني را لايق و شايسته مي‌گردند.»
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات