سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۸  ، 
کد خبر : ۲۹۶۰۴۱
سردار جلالی در گفتگوی ویژه خبری مطرح کرد؛

مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور در حال حاضر تهدیدات اقتصادی است.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: تهدیدات از جنس نظامی به سمت غیر نظامی آمده است بنابراین، مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور در حال حاضر تهدیدات اقتصادی است.
پایگاه بصیرت / پایگاه بصیرت/گروه سیاسی
مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور در حال حاضر تهدیدات اقتصادی است.به گزارش گروه سیاسی سایت بصیرت سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور دیشب دوم آبان در برنامه گفتگوی ویژه خبری در پاسخ به سوال مجری برنامه پیرامون مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور گفت: تهدیدات از جنس نظامی به سمت غیر نظامی آمده است بنابراین، مهمترین تهدید پدافند غیر عامل کشور در حال حاضر تهدیدات اقتصادی است.

وی با بیان اینکه، با توانمندی هایمان تهدید نظامی را به آخر لیست تهدیدات انتقال داده ایم افزود: ترکیبی از فرصت و تهدید در فناوری نهفته است لذا فناوری می تواند فرصت زا و سرویس دهنده باشد.

سردار جلالی با اشاره به اینکه، مهمترین تهدید در قالب جنگ اقتصادی است عنوان کرد: گوشی های هوشمند چندین برابر رایانه های روی میزی از قدرت برخوردار هستند به طوری که مقامات آمریکایی و حتی صدر اعظم آلمان از گوشی های هوشمند استفاده نمی کنند.

وی با بیان اینکه، تمام داده های گوشی های هوشمند در سرورهايي نگه داری می شود که هیچ یک در کشور ما نیست ادامه داد: مصوبه ای در سازمان پدافند غیر عامل کشور برای محدود کردن استفاده مسئولان از گوشی های هوشمند تهیه شده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور با اشاره به اینکه، بخشی از گوشی های هوشمند را با قابلیت بالایی می توان ایمن سازی کرد گفت: در مرکز تحقیقات پدافند غیر عامل نمونه سازی کرده ایم به طوری که60-70 درصد گوشی ها قابل ایمن سازی هستند.

وی با بیان اینکه، آمریکایی ها برای حمله به زیر ساخت های مهم ایران برنامه ریزی کرده اند افزود: خوشبختانه توانستیم این اقدام آمریکا را مدیریت و کنترل کنیم.

جلالی درخصوص رویکرد سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد امنیت غذایی مردم درحوزه محصولات تراریخته نیز اظهار داشت: اولین کاری که باید در این حوزه انجام شود این است که ابزار تولید اطمینان ( آزمایشگاه و اعلام نظر متخصصین) در کشور ایجاد شود تا بتوانیم تشخیص دهیم محصولی که مصرف می شود مطمئن است یا خیر.

وی با بیان اینکه نباید محصولات غذایی مشکوک به کشور وارد شود تاکید کرد: هر محصولی باید شناسنامه دار و تغییرات ژنتیکی انجام شده در آن مشخص باشد ضمن آنکه این محصولات باید دوره تست خود را گذرانده باشند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: از نظر ما زیر ساخت های موجود ، زیر ساخت های کاملی برای تست و حصول اطمینان از مصرف محصولات وارداتی تراریخته به کشور نیست که باید تقویت شود لذا حداقل شرط عقل  این است که در مصرف این کالاها احتیاط کنیم.

جلالی در بخش دیگری از اظهاراتش جنگ خاموش زیستی را یکی دیگر از تهدیدات دشمن علیه ما دانست و گفت: در جنگ های جهانی اول و دوم شاهد مسموم سازی، حملات میکروبی و بیماری های فراگیر بزرگ بودیم که تلفات سنگینی در بر داشت که به نظر می رسد بشر دیگر حمله آشکار زیستی با سلاح های میکروبی را تجربه نخواهد کرد ولی همین اتفاق ممکن است با یک سناریو پنهان صورت گیرد که در این رابطه می توان به ویروس های فرار کرده از آزمایشگاه که نتیجه دست کاری های بشر هستند اشاره کرد.

وی تصریح کرد: انتشار ویروس ابولا و ویروس ایدز دو نمونه از ویروس های دستکاری شده و انسان ساز هستند که در یک سناریو و جنگ خاموش امنیت کشورها را دچار چاش می کنند و امکان پذیری این مسئله علیه ما نیز وجود دارد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در مورد حوادث آتش سوزی ها در پالایشگاه های نفتی کشور نیز بیان داشت: پس از بروز این حوادث ، سازمان پدافند غیرعامل تیمی به محل حادثه فرستاد که نهایتا با همکاری وزارت نفت و شرکت های پتروشیمی نمونه ها بررسی و  گزارشی تهیه کردیم ضمن اینکه از نهادهای امنیتی مثل سپاه، نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات نیز گزارش های مربوطه را دریافت و به این جمع بندی رسیدیم که این حوادث ، سایبری نبوده است.

جلالی ادامه داد: اتفاقات در این حوزه به دلیل عدم رعایت ملاحظات ایمنی بود که با جلسه مشترک با وزارت نفت داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که برای مجتمع های پتروشیمی و شیمیایی فرمانده ای منصوب کنیم.

وی در بخش پایانی این برنامه در مورد حوزه مسئولیتی سازمان پدافند غیرعامل در مدیریت بحران نیز گفت: سازمان مدیریت بحران زیر مجموعه وزارت کشور است و  مسئولیت ما در این حوزه، هماهنگ کننده و به کارگیری نیروهای مسلح در کمک به دولت است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات