صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱  ، 
کد خبر : ۲۹۶۲۱۴

اخبار کوتاه یکشنبه 9 آبان

یک مقام ترکیه‌ای که نام وی فاش نشده، اعلام کرده است، از ۲۲ اکتبر (۲۹ مهر ماه) به بعد پس از فعال شدن سامانه‌های ضد هوایی روسی و هشدار ارتش سوریه به ترکیه، جنگنده‌های ترک در قالب عملیات سپر فرات قادر به انجام عملیات هوایی در مناطق شمال سوریه نبوده‌اند. گفتنی است، در پی حملات جنگنده‌های ترکیه به شمال حلب، ارتش سوریه در تاریخ ۲۰ اکتبر ضمن هشدار به ترکیه، اعلام کرد: در صورت نقض حریم هوایی این کشور جنگنده‌های ترکیه را هدف قرار خواهد داد.
عربستان مدعی شد، یک نفر را به اتهام ارتباط با ایران بازداشت کرده است. روزنامه «الوطن» عربستان این فرد را «تروریست» خوانده و مدعی شده است، وی در پرونده‌های مربوط به تروریسم و امنیت ملی عربستان نقش داشته است. این روزنامه ادعا کرد، ریاض تاکنون چهار نفر را به عنوان «ایرانی‌های تروریست» در عربستان بازداشت کرده که حکم یک نفر از آنها صادر شده است، پرونده فرد دیگری در دست بررسی است و بازجویی از دو متهم دیگر نیز ادامه دارد.
به تازگی وزیر خارجه کانادا از تلاش برای احیای روابط دوجانبه با ایران خبر داده است. به نوشته پایگاه «عاروتص شوع»، این خبر را «استفان دیون» وزیر خارجه کانادا در شورای روابط خارجی مونترال اعلام کرده و گفته است: «در حال تلاش برای از سرگیری روابط‌مان با ایران هستیم تا از ارزش‌ها و منافع خود و دوستان‌مان، از جمله اسرائیل [رژیم صهیونیستی] محافظت کنیم.»
رئیس کمیته امور مسلح مجلس سنای آمریکا به ترکیه درباره متوقف کردن حملات علیه گروه‌های کُرد در شمال سوریه، هشدار داد. جان مک‌کین طی بیانیه‌ای در وبگاه شخصی و صفحه توئیتر خود نوشت: بارها گفته‌ام رویکرد بی‌ملاحظه دولت اوباما در قبال سوریه سبب فاجعه استراتژیک در مرزهای ترکیه شده است.
فرشاد مؤمنی، از فعالان اصلاح‌طلب گفت: با توجه به تخلفات انجام گرفته در دوره قبلی آقای زنگنه، باید نسبت به قراردادهای جدید نفتی (IPC) حساسیت بیشتری به خرج داد. واقعیت این است که در دولت اصلاحات در قراردهای نفتی خطاهای بسیار بزرگی صورت گرفته است.
بابک ناخدا، نماینده وزارت جهاد کشاورزی در برنامه ثریا گفت: بذرهای مونسانتو کاملاً سالم است و از واردات محصولات تراریخته ناگزیریم؛ در حالی که منتقدان محصولات تراریخته می‌گویند، اسناد متقن نشان می‌دهد، تراریخته‌ها ارمغان شرکت‌های صهیونیستی هستند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات