صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۶۸۶۳

اخبار ویژه روزنامه های 4 آذر 1395

کیهان

آقای هاشمی!وطن فروشان و پیاده نظام جنگ نیابتی جناح نیستند

هاشمی رفسنجانی می‌گوید خداوند از کسانی که بخواهند از بسیج برای اهداف جناحی خود استفاده کنند، نمی‌گذرد.
وی در دیدار اعضای بنیاد بیماری‌های خاص به راه‌پیمایی میلیونی شیعیان در اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: همدلی میلیونی مردم با اسرای عاشورا و حضور در کربلا، برخاسته از یک عشق مقدس است که سال به سال نیز این عشق و ارادت افزونتر می‌شود.
وی آینده‌نگری امام راحل را برای تاسیس بسیج، آن هم در سال 58 که هنوز جنگ عراق علیه ایران شروع نشده بود، ستود و گفت: حماسه عقلانی بسیج در 8 سال دفاع مقدس چنان بود که شرق و غرب و ارتجاع را همراه با بعثی‌ها به بهت فرو برد که پس از پیروزی نظامی، در سازمان ملل حکم به پیروزی سیاسی ایران دادند.
هاشمی بزرگترین امتیاز بسیج را مردمی بودن و همراهی آن با همه آحاد جامعه دانست و گفت: خداوند از کسانی که بخواهند از بسیج برای اهداف جناحی خود سوء استفاده کنند، نمی‌گذرد.
وی گفت: به اعتراف دوست و دشمن آن چه که انقلاب اسلامی را از کوران اتفاقات شوم مانند شورش‌ها، ترورها، تجزیه‌طلبی‌ها و مهمتر از همه جنگ عبور داد و پیروز کرد، بسیج مردمی بود و امروز هم بسیج پایه امنیت کشور است.
این سخنان هاشمی به نوعی حکم علیه خود است؛ چرا که برخلاف اول انقلاب که در نقطه مقابل تروریست‌ها و عوامل نفوذی شورش و آشوب قرار داشت، در شورش و آشوب سال 88 کنار دست فتنه‌گران ایستاده بود و بنزین بر آتش آشوب می‌ریخت. به این معنا اگر بسیج و بسیجی‌ها (جوشیده‌ از متن مردم)، آن فتنه و آشوب نیابتی را مهار کردند، آقای هاشمی از جماعت وطن‌فروش حمایت کرد که به یادگاران دفاع مقدس و میراث گرانقدر امام راحل(ره) می‌گفتند «توپ تانک بسیجی دیگر اثر ندارد». آیا در حماسه‌آفرینی‌هایی مانند نهم دی، این بسیجی‌ها بودند که جناح شده بودند یا برخی یاران سابق امام بودند که به چرب و شیرین دنیا‌طلبی آلوده شده و به دشمن سواری می‌دادند؟!  آقای هاشمی دچار کدام مصیبت فکری شده بود که در جبهه مشترک با هتاکان علیه امام حسین علیه‌السلام (صاحب اصلی اربعین و عاشورا) و امام خمینی(ره) قرار داشت؛ جماعتی که مرگ بر اصل جمهوری اسلامی و ولایت فقیه می‌گفتند و اذعان داشتند «انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است». آیا دشمنان اصل نظام و انقلاب و اسلام و امام حسین(ع) هم یک جناح در کنار جناحی دیگر بودند و بسیج باید نسبت به آنها بی‌تفاوت می‌بود یا مانند آقای هاشمی به پروژه ضدانقلابی آنها کمک می‌رساند؟!

قرارداد با شرکت بد عهد و مفسد فرانسوی را اقتصاد مقاومتی جا نزنید

اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، با اشاره به گزارش وزیر نفت از انعقاد قرارداد با شرکت توتال برای اجرای فاز 11 پارس جنوبی، این اقدام وزارت نفت را کاری مهم ارزیابی کرد و گفت: این اقدام در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی انجام شده که هم منجر به انتقال فناوری‌های نوین به کشور می‌شود و هم استفاده از ظرفیت‌های داخلی را مورد توجه قرار داده است.
19 آبان گذشته موافقت‌نامه‌ای به ارزش 8/4 میلیارد دلار جهت توسعه فاز 11 پارس جنوبی بین شرکت ملی نفت ایران با کنسرسیومی به مدیریت شرکت توتال فرانسه با سهم 50/1 درصد، سی‌ان‌پی‌سی‌ چین با سهم 30 درصد و پتروپارس ایران با سهم 19/9 درصد امضا شد و این در حالی بود که هنوز چارچوب پرابهام و اشکال قراردادهای جدید نفتی به تصویب نظام نرسیده  است.
اعتماد  به توتال در حالی است که شرکت مذکور در گذشته بر سر برخی قراردادهای نفتی نقض عهد و پیمان شکنی کرد و همچنین در برخی قراردادها متوسل به رشوه و فساد و فریب شده است.
سازمان دیده‌بان شفافیت و عدالت پیش از این با انتشار اسناد رشوه توتال به بعضی مقامات نفتی ایران در سال‌های گذشته نوشت: چرا به جای معرفی و مجازات رشوه گیرنده از توتال برای این شرکت فاسد فرش قرمز پهن می‌کنند؟
این سازمان تصریح کرده است: شرکت فرانسوی توتال برای ورود به صنعت نفت ایران طی سال‌های 1995 تا 2004 (ده ساله 1374 تا 1383) 60 میلیون دلار به یک مقام دولتی ایران رشوه داد و با اعمال نفوذ آن مقام توانست مبلغ 150 میلیون سود خالص اضافی به چنگ آورد؛ به عبارت دیگر، با احتساب 60 میلیون رشوه پرداختی، حداقل 210 میلیون دلار از منابع ملت مظلوم ایران به نفع یک مقام دولتی فاسد ایرانی و یک شرکت فاسد فرانسوی به یغما رفت. شرح این فساد در بیانیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شده در 29 ماه مه 2013 آمده است.
همین فرایند برای فاز 2 و 3 پارس جنوبی تکرار شد. در سپتامبر 1997 (اول پاییز 1376) قرارداد این دو فاز بین شرکت ملی نفت ایران و توتال امضا شد. از سپتامبر 1997 تا نوامبر 2004 (7 ساله 1376 تا 1383) لااقل در 12 مرحله، بیش از 44 میلیون دلار به همان مقام دولتی داده شد. این مبلغ پرداخت شد تا «مقام ایرانی از نفوذ خوداستفاده کند و مصوبه شرکت ملی نفت ایران را در ارتباط با پارس جنوبی برای توتال به دست آورد». مصوبه‌ای که قرارداد ناشی از آن «سود 40 درصدی را برای توتال تضمین کرد.» به یاد داشته باشید که این عدد بیش از دو برابر بالاترین نرخ بازدهی سرمایه در چنین قراردادهایی است.
رهبر معظم انقلاب پیش از این به مسئولان دستگاه‌ها تذکر داده‌اند که کارهای غیرمرتبط به اقتصاد مقاومتی را به عنوان بیلان و گزارش کار در عرصه اقتصاد مقاومتی منتشر نکنند.

سقوط آزاد محبوبیت دولت بعد از اجرای برجام!

به گزارش «پایش» به نقل از نظرسنجی ماه گذشته یک موسسه معتبر دانشگاهی، محبوبیت روحانی نسبت به مرداد سال گذشته (بعد از توافق) به طور محسوسی کاهش یافته است. در نظرسنجی مرداد 94 همین موسسه و تنها چند روز پس از توافق هسته‌ای، 61 درصد پرسش‌شوندگان گفته بودند به روحانی بسیار علاقه‌مندند و 28 درصد نیز خود را تا حدی علاقه‌مند به وی توصیف کرده بودند. این رقم در تازه‌ترین نظرسنجی به 30 درصد بسیار علاقه‌مند و 44 درصد تا حدی علاقه‌مند کاهش یافته است.
در همین حال در پاسخ به سؤالی درباره وضعیت اقتصادی، تنها 37 درصد پاسخ‌دهندگان وضعیت را خوب توصیف کرده و 59 درصد وضعیت را بد دانسته‌اند. این در حالی است که دو سال پیش یعنی در آذر ماه 93، 53 درصد پرسش‌شوندگان وضعیت را خوب و 45 درصد بد دانسته بودند.
همچنین این نظرسنجی نشان می‌دهد امیدواری مردم به بهبود وضعیت اقتصادی در سه سال ریاست جمهوری روحانی، اکنون در پایین‌ترین سطح قرار دارد و 48 درصد مردم معتقدند وضعیت در حال بدتر شدن است، این در حالی است که فقط 37 درصد می‌گویند وضعیت اقتصادی در مجموع در حال بهتر شدن است. 

شوک گران کردن برق به تولید کنندگان و مردم!

روزنامه جام جم در گزارشی نوشت: مردم در شوک گرانی برق هستند. قبوض جدید برق نشان می‌دهد که گرانی برق لحاظ شده و یک بند به نام بدهی گذشته در آن گنجانده شده است.
این در حالی است که برای گرانی برق هیچ خبر یا اطلاع‌رسانی نشده و وزارت نیرو یکباره دست به چنین اقدامی زده است. برخی مسئولان وزارت نیرو عنوان می‌کنند که اعمال این گرانی با مجوز مجلس بوده و دولت کار غیرقانونی نکرده است اما نمایندگان مجلس از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند.
ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو دوشنبه در یک نشست خبری درباره افزایش 10 درصدی قیمت برق مشترکان خانگی اظهار نظر کرد و با تأکید بر این که گرانی 10 درصدی تعرفه برق، موضوع جدیدی نیست، گفت: امسال با توجه به قانون مصوب و اجازه دولت، برق مصرفی و تعرفه‌ها 10 درصد به صورت میانگین افزایش یافت که این موضوع، ‌از ابتدای امسال اعمال شده است.
حسن بهرام‌نیا، عضو کمیسیون انرژی مجلس در این باره گفت: افزایش قیمت برق در بودجه امسال پیش‌بینی نشده و با توجه به شرایط رکود کشور، رشد قیمت حامل‌های انرژی نیز به صلاح کشور نیست.
روزنامه آرمان نیز ضمن بررسی موضوع نوشت: افزایش قیمت برق به تشدید رکود در میان صنایع منتهی می‌شود. افزایش 20 درصدی قیمت برق صنایع به معنای بالا رفتن هزینه‌های تولید و در واقع شلیک تیر خلاص به صنایع و واحدهای تولیدی کشور است. متأسفانه نگاه کوتاه مدت به مسائل و ارائه راهکارهای مقطعی تولیدکنندگان را با مشکلات حاد و نفس‌گیر مواجه ساخته است.
به عنوان مثال افزایش 20 درصدی قیمت برق صنایع قطعاً مشکلات آنها را دو چندان می‌کند. شاید در کاهش مصرف برق افزایش بهای برق خانگی مؤثر واقع شود و مردم را به استفاده صحیح ترغیب کند، اما صنایع برای ثبات تولید خود مجبور هستند همان مقدار قبل را استفاده کنند. کاهش مصرف برق در صنایع، افت کیفیت و کمبود تولید را به همراه خواهد داشت و در این شرایط ما نمی‌توانیم داعیه حضور در بازارهای بین‌المللی و رقابت با دیگر کشورهای جهان را داشته باشیم. همچنین افزایش روزافزون نرخ بیکاری یکی از مشکلاتی است که اقتصاد کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند. اما با ایجاد هزینه‌های این چنینی برای تولیدکنندگان آنها نه تنها نمی‌توانند نیروی انسانی جدیدی را بکار بگمارند، بلکه اقدام به تعدیل نیرو و کاهش دستمزد کارگران و کارمندان خود می‌کنند.

رونمایی از برنامه انتخاباتی دولت بی کارنامه با جنجال مشهد

«غوغازیستان وتجدیدنظرطلبان، که برای آنها همواره هدف وسیله را توجیه می‌کند. «علی مطهری بما هو علی مطهری»، موضوعیتی ندارد. خصوصاً آنکه در پاره‌ای موارد، دیدگاه‌های فرهنگی این دو فرسنگ‌ها ولو در ظاهر فاصله دارد.»
روزنامه جوان در تحلیلی با عنوان «هشتگ شرمندگی» نوشت: در ماجرای لغو همایش غیرقانونی شورای موسوم به اصلاح‌طلبان خراسان رضوی که علی مطهری قرار بود سخنران آن باشد، یکی از روزنامه‌ها با آب و تاب فراوان تیتر زد: «رأس امور کجاست؟ و علی مطهری را معادل مجلس معرفی کرد! رئیس جمهور محترم برای نخستین بار ابراز «شرمندگی» کرد و دستور پیگیری به وزرای کشور و دادگستری داد.
این شرمندگی البته نه از آن جنسی بود که در جلسه مشترک دولت و مجلس شورای اسلامی، در تیر ماه امسال در زمینه حقوق‌های نجومی وعده‌اش را داده بود که اگر «دولت در جایی که احیاناً غفلتی شده باشد در عذرخواهی از مردم لکنت زبان نخواهد داشت.»
این شرمندگی نه از بابت عمل نکردن به قول‌های گشایش اقتصادی 100 روزه است که در هر تریبون با ربط و بی‌ربط، پیش و پس از انتخابات ریاست جمهوری فریادش زده شد، همچنانکه رئیس جمهور در همان جلسه مشترک دولت و مجلس تصریح کرد: اگر جایی نیاز به عذرخواهی داشت، بدون شک و تردید باید از مردم عذرخواهی کنیم چرا که مردم «ولی نعمت»های ما هستند.
و صد البته این شرمندگی نه از جنس تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانه‌ها و رکود حاکم بر کسب و کار در فضای پسابرجام (این آفتاب تابان) است که منتقدان بی‌سواد و بی‌شناسنامه دولت، گلابی‌ها و مواهب آن را نه می‌بینند و نه درک می‌کنند.
این شرمندگی حتی از آن جنسی نیست که اکنون و پس از گذشت سه سال و نیم از عمر دولت «تدبیر و امید!» بیایند و شجاعانه از «ولی نعمتان» خود عذر بخواهند که دیگر نمی‌توان پشت «شعار» پنهان شد و همه تقصیرهای عالم را از گذشته تا ناکجاآباد، متوجه دولت گذشته کرد. مردم و از جمله آن 50/7 درصدی که به این دولت اعتماد کردند «شعور» دارند.
دولت تدبیر و امید در کنار این همه شعارهای ریز و درشت اقتصادی وعده کرده بود «عزت» رابه پاسپورت ایرانی بازگرداند. نتیجه آن شد که دولت خبیث آل سعود، ویزای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برای پیگیری وضعیت شهدای منا، امضا نکرد و وزیر خارجه کشورمان مجبور شد مقابل امیر شیخ‌نشین کویت زانو بزند و نه تنها عزت را بازنگرداند که باعث تحقیر 80 میلیون ایرانی شد. عزت ملت ایران نه تنها باز گردانده نشد که توسط مقامات آمریکایی متهم شدیم به اینکه: فریب و نیرنگ بخشی از ژن ایرانیان است. واکنش ما، اما اکتفا به برخی جملات اتو کشیده، بی‌خاصیت و دیپلماتیک بود تا مبادا خاطر عضو ارشد تیم مذاکره کننده آمریکایی را مکدر کرده باشیم و زیر میز مذاکره بزنند.
انتخابات در پیش است و ملت محک خواهند زد، هرآنچه که از دولت تدبیر و امید تجربه کرده‌اند، دولتی که دستش از هر وعده‌ای خالی است، کدام مسیر را برگزیند که اذهان مردم رااز مطالبات به حق آنها منحرف سازد. آیا راهی جز ایجاد دو قطبی اجتماعی و شکاف فرهنگی مانده است؟ کافی است نگاهی به صفحات نخست روزنامه‌های تجدیدنظرطلب و حتی دولتی بیندازید تا این آرایش را بهتر درک کنید. همایشی غیرقانونی در مشهد تدارک دیده می‌شود، «علی مطهری» برای سخنرانی انتخاب می‌شود و مراجع قضایی به هر دلیلی دستور لغو همایش را صادر می‌کنند. تیم عملیات روانی بلافاصله دست به کار می‌شود، و بی‌آنکه بپرسد چرایی و چگونگی این تصمیم چیست، انگشت اتهام را به سمت نماینده ولی فقیه و امام جمعه مشهد اشاره می‌رود و داستان‌ها در فضای مجازی می‌سرایند که خراسان خودمختار شده است وقس علی هذا. سپس موج نامه‌نگاری‌ها آغاز می‌شود و تمام قوای کشور را درگیر مسئله‌ای می‌کنند که نه دردی از مشکلات مردم را درمان می‌کند و نه مرهمی بر زخم آنها می‌نهد. گویا ستاد تبلیغات انتخاباتی دولت تشکیل شده و افتخار قیچی کردن روبان به علی مطهری سپرده شده است.

وطن امروز

نامه دبیر ستاد حقوق بشر به موگرینی درباره گروهک تروریستی منافقین

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با ارسال نامه‌ای خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی درباره جنایات گروهک تروریستی منافقین علیه کشورمان هشدار داد و خواستار رفع مصونیت قضایی از سوی کشورهای غربی به این گروهک تروریستی شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ستاد حقوق بشر، در بخشی از نامه محمدجواد لاریجانی با اشاره به جنایات گروهک تروریستی در کشور و ترور 12 هزار انسان بی‌گناه، آمده است: مردم بی‌گناه دیگر کشورهای منطقه از جمله عراق و سوریه نیز شاهد جنایت‌های این گروه بوده‌اند. تنها در یکی از جنایت‌ها که به «انفال کردها» مشهور است و از فوریه تا سپتامبر 1988 در استان‌های کرکوک، دیاله، نینوا و صلاح‌الدین اجرا شد، بیش از 3000 روستا نابود و بیش از 182 هزار جمعیت بی‌دفاع با همکاری نیروهای منافقین به طرق فجیعی از جمله زنده به گور کردن، بریدن سر، تیرباران‌های جمعی و سوزاندن به قتل رسیدند. این نامه می‌افزاید: متأسفانه با این حال شاهد آن بوده و هستیم که این نهاد تروریستی با چنین کارنامه سیاهی، از همان ابتدا در برخی کشورهای اروپایی تشکیلات اداری داشته و عوامل آن به‌رغم درخواست‌های بی‌شمار و مستند جمهوری اسلامی، بدون هیچ محدودیت و پیگرد قضایی، آزادانه در کشورهای اروپایی تردد کرده و برخی از این کشورها تبدیل به مکانی امن برای آنان شده‌اند. در پایان این نامه از موگرینی و دیگر مقامات ذی‌صلاح اروپایی خواسته شده تا با درنظر گرفتن جنایت‌های گسترده ارتکابی توسط گروهک تروریستی منافقین، ضمن اقدام جدی برای جلوگیری از فعالیت آزادانه عناصر این نهاد تروریستی در اروپا، سران و عوامل جنایتکار آن را به پای میز محاکمه کشانده و پاسخگو کنند.

اراده‌ای برای مقابله با تروریسم وجود ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حقیقت تلخ تروریسم معلول عدم اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی برای مقابله با آن است. علی لاریجانی در دیدار باروت پاخور رئیس‌جمهور اسلوونی که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان سفر کرده است، با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت: حقیقت تلخی که وجود دارد حضور شوم پدیده تروریسم در منطقه ماست و طی سال‌های اخیر روند حرکت آن رشد تأمل‌‌برانگیزی داشته که معلول عدم اهتمام و اراده جدی سیاسی در سطح بین‌المللی و روش‌های نادرست مقابله با آن است. وی افزود: در عراق، دولت، نیروهای مسلح و نیروهای مردمی این کشور به توفیقات مهمی در مبارزه با گروه‌های تروریستی در موصل دست یافته‌اند. درباره سوریه نیز ما از همان ابتدای بحران در این کشور معتقد به اتخاذ رویکرد سیاسی بودیم و گذشت زمان این حقیقت را اثبات کرد که توسعه دموکراسی در یک کشور با پراکندن تروریست‌ها در خاک آن و تسلیح و حمایت از آنها امکان‌پذیر نیست. لاریجانی درباره یمن نیز تأکید کرد: اقدامات قهری علیه یمن به گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه منتج ‌شده است. در این دیدار باروت پاخور گفت: موضوع تروریسم در منطقه و جهان واقعاً شکل نگران‌کننده‌ای به خود گرفته است و در حال حاضر اراده سیاسی محکمی برای مبارزه جدی علیه آن در سطح بین‌المللی مشاهده نمی‌شود و لازم است یک تلاش همگانی در این باره صورت پذیرد.  

مراسم ختم حجت‌الاسلام پورمحمدی در تهران برگزار شد

 مراسم ختم حجت‌الاسلام شیخ عباس پورمحمدی عصر دیروز در مسجد بلال صداوسیما با حضور شخصیت‌های سیاسی برگزار شد. به گزارش فارس، در این مراسم حسین دهقان وزیر دفاع، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش، سیدمجتبی خامنه‌ای فرزند رهبر معظم انقلاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول رئیس قوه‌قضائیه، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر، سیدحسن قاضی‌زاده‌هاشمی وزیر بهداشت، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، رمضان شریف مسؤول روابط عمومی سپاه پاسداران و برخی شخصیت‌های سیاسی حضور داشتند. حجت‌الاسلام حاج‌شیخ عباس پورمحمدی شامگاه دوشنبه هفته گذشته پس از تحمل رنج بیماری جان به جان‌آفرین تسلیم کرد. پورمحمدی عالم خستگی‌ناپذیر در دوران انقلاب بود و با مجاهدت‌های خود رفسنجان را به شهری انقلابی و محل رفت‌وآمد روحانیان طی دوران انقلاب تبدیل کرده بود و منزل وی یکی از پایگاه‌های انقلاب اسلامی در دوران رژیم ستمشاهی بود.

«بسیج مردمی» پوزه دشمنان را به خاک مالیده است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در پیامی به مناسبت هفته بسیج نوشت: بسیج در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیای مقاومت اسلامی تبلور معناداری یافته است. در پیام سرلشکر محمد باقری آمده است: بسیج آینه مجسم هوشمندی، بصیرت، فداکاری‌ها و وفاداری‌های تاریخ‌ساز و نماد قله‌های عظمت علمی، فرهنگی، ورزشی و... ملت ایران در روند تکاملی انقلاب اسلامی و پیشرفت و تعالی کشور است. این پیام می‌افزاید: از برکات بسیج، باید نقش تاثیرگذار آن در عرصه‌ بازدارندگی و اقتدار دفاعی ایران اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح را نیز مورد تاکید قرار داد که میرایی آمال و آرزوهای جبهه دشمن را سبب شده است. باقری تاکید کرد: با گذشت حدود
3 دهه از آخرین پیام امام راحل به مناسبت هفته بسیج و نگاه حکیمانه ایشان که بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، بسیج در فراسوی مرزهای ایران و در جغرافیایی مقاومت اسلامی و ضدصهیونیستی و مقابله با تروریسم، و فتنه داعش تبلور معناداری یافته است، «بسیج مردمی» این کشورها پوزه دشمنان قسم خورده اسلام ناب محمدی(ص) را به خاک مذلت مالیده‌ است و به فضل الهی تشکیل «بسیج جهان اسلام» به برکت «شجره طیبه بسیج» ملت ایران، شدنی است.

هیچ یک از موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است

فرمانده نیروی هوافضای سپاه می‌گوید هیچ یک از موفقیت‌های جمهوری اسلامی ایران از راه سازش حاصل نشده است. سردار حاجی‌زاده در همایش ملی مانور قدرت در دانشگاه تبریز با اشاره به پیشرفت‌های صورت گرفته در حوزه نظامی و دفاعی گفت: سوال اصلی این است که فناوری و طراحی نظامی سخت است یا حوزه‌های غیرنظامی؟! چرا در حوزه‌های پیچیده نظامی موفقیم اما در حوزه‌های سهل‌تر اقتصادی و صنعتی ناموفقیم؟وی افزود: مگر در کشور 2 رهبر داریم؟! منویاتی که رهبری به فرماندهان نظامی ابلاغ می‌کنند چه تفاوتی با منویات ارائه‌شده نسبت به مسائل اقتصادی دارند؟! ماهواره‌بر سیمرغ ساخت ایران، ماهواره‌های سنگین را حمل می‌کند اما در عرصه اقتصادی لنگ هستیم. وی گفت: به تعبیر امام راحل با توسل به آمریکا، ضعف خود را آشکار نسازیم. ما رفتار با دشمن را باید از آمریکا یاد بگیریم، هیچ یک از موفقیت‌های ایران از طریق سازش حاصل نشده است. اگر در دوران جنگ تن به پیشنهادات آمریکا می‌دادیم، مرز ایران با عراق پشت دروازه‌های اهواز بود. وی با اشاره به توافقات اخیر صورت گرفته با غربی‌ها بیان داشت: آمریکا در برجام امتیازاتی که در گذشته از ما گرفته بود، پس داد و چیزهای جدید و سنگینی گرفت. حاجی‌زاده افزود: من پیشنهاداتی به مدعیان مذاکره و تعامل می‌دهم، 10 هزار کیلومتر اطراف منطقه را در اختیار تعامل‌گرایان قرار می‌دهیم به شرط اینکه از ما استمداد نطلبند، بروند از طریق مذاکره امنیت آن منطقه را تامین کنند. تا زمانی که کاسه گدایی خود را به سمت آمریکا دراز کنیم به هیچ جایی نخواهیم رسید.

امکان واردات یک سوزن بدون اجازه غرب را هم نداریم


کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه با بازرسی‌های جدید حتی امکان خرید یک سوزن بدون اجازه غرب را نداریم، گفت: چگونه مسؤولان معامله چند صد میلیاردی خرید هواپیما را بدون اینکه هنوز اطمینانی از غرب داشته باشند امضا کرده و روی آن حساب می‌کنند؟ پیروز مجتهدزاده در گفت‌وگو با «راه دانا» با بیان اینکه از دید سیاستمداران کلان آمریکا اساساً برجامی وجود ندارد، خاطر نشان کرد: رفتارهای اخیر آمریکا نشان داده است وضع سابق ایران که دائماً به هر بهانه‌ای از سوی آمریکا تحریم می‌شد تغییری نکرده است و برجام هم نتوانست مانع اجرای سیاست‌های آمریکا در قبال ایران شود. وی اذعان داشت: هنگام خرید هواپیما بارها اعلام کردیم ابتدا از اجرایی شدن برجام از سوی طرف غربی مطمئن شوید سپس برای خرید هواپیما هزینه کنید اما مسؤولان توجهی نکردند؛ اکنون نگران هستیم هزینه‌هایی که برای خرید هواپیما می‌شود هم به عنوان دارایی بلوکه‌شده از سوی غرب ثبت و ضبط شود. مجتهدزاده با بیان اینکه با بازرسی‌های جدید حتی امکان خرید یک سوزن بدون اجازه غرب را نداریم، تصریح کرد: چگونه مسؤولان معامله چند صد میلیاردی خرید هواپیما را بدون اینکه هنوز اطمینانی از غرب باشند امضا کرده و روی آن حساب می‌کنند؟

ایران

پاسخ ایران به ادعاهای رژیم صهیونیستی

سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل، ادعاهای رژیم صهیونیستی علیه ایران را بی اساس خواند و گفت: این رژیم جنایتکار و اشغالگر در موقعیتی نیست که به طرح این گونه ادعاها علیه ملت‌های دیگر از جمله ایران بپردازد. به گزارش ایرنا، در نامه غلامحسین دهقانی که به صورت سند شورای امنیت نیز منتشر می‌شود، آمده است: ایراد اتهامات فله‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقض قطعنامه‌های متعدد شورای امنیت توسط رژیمی که خود بی‌شرمانه همه قطعنامه‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در محکومیت اشغالگریش طی دهه‌های گذشته را به استهزا گرفته نیز خود داستان خنده‌داری است.  «دانی دانون»، نماینده دائم رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، دیروز مدعی شد که ایران از طریق سفرهای تجاری به حزب‌الله لبنان اسلحه و مهمات منتقل می‌کند. او روز سه‌شنبه نیز در نامه‌ای به شورای امنیت مدعی شد که ایران به منظور توسعه ذخیره موشکی حزب‌الله لبنان،‌ اسلحه و مهمات به این کشور منتقل می‌کند.

نامه 150 نماینده برای برخورد با خاطیان لغو سخنرانی علی مطهری

150 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای، خواستار برخورد با خاطیان در ماجرای لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد شدند. به گزارش خانه ملت، اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رئیسه مجلس در پایان جلسه علنی دیروز از نامه نمایندگان درباره ممانعت از سخنرانی نایب رئیس مجلس در مشهد مقدس خبر داد و گفت که نمایندگان در این نامه خواستار برخورد سریع و ‌قاطع با خاطیان و جلوگیری از تکرار اعمال قانون و تأکید بر اجرای دقیق قانون شدند.

تحقیق و تفحص از شهرداری به جریان می‌افتد

نایب رئیس مجلس خبر داد که تحقیق و تفحص از شهرداری تهران به جریان می‌افتد.  به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان نماینده تهران در نطق میان دستورش با اشاره به بحث تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در رابطه با املاک نجومی، اظهار کرد: باز هم اعلام می‌کنم بیش از سه هفته از حضور شهردار تهران در کمیسیون عمران گذشت اما با وجود گزارشی که آمده، آنها اقدامی نکرده‌اند. شما دستور بفرمایید کمیسیون عمران در مورد بحث املاک نجومی اقدام لازم را انجام دهد. مسعود پزشکیان که ریاست جلسه را برعهده داشت، پاسخ داد: مسأله تحقیق و تفحص موردنظر شما هم در هیأت رئیسه مطرح شده است و قرار شده است به جریان بیفتد.

بررسی شکایت از قاضی‌پور در مجلس

منوچهر جمالی نوبندگانی سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از برگزاری جلسه این هیأت خبر داد و گفت:‌ با توجه به شکایت خبرنگار روزنامه ایران از نادر قاضی‌پور در جلسه صبح چهارشنبه مقرر شد از شاهدان این قضیه دعوت شود تا در جلسه بعدی در این باره تصمیم‌گیری کنیم. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: بنا بر آخرین تصمیم هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان قرار است مسعود پزشکیان به عنوان رئیس این هیأت، فیلم و فایل صوتی ضرب و شتم خبرنگار روزنامه ایران توسط نماینده ارومیه را مشاهده کند و پس از بررسی مجدد در جلسه بعدی هیأت که با توجه به تعطیلی هفته آینده قرار است در روز چهارشنبه دو هفته آینده برگزار شود، تصمیم‌گیری نهایی انجام شود.

جمهوری اسلامی

گرامی‌مقدم: رئیس قوه قضاییه با آمران لغو سخنرانی قانونی مطهری برخورد کند

سخنگوی حزب اعتمادملی گفت: رئیس قوه قضاییه به‌عنوان حامی و بانی عدالت با آمران لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برخورد کند.
اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن محکوم کردن لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس به‌دستور دادستان مشهد گفت: مهمترین آسیب این حادثه که موجب وهن نظام جمهوری اسلامی است، پایمال شدن بخش‌هایی از قانون اساسی بود؛ چرا که لغو این سخنرانی علی‌رغم اخذ مجوز و انجام هماهنگی‌های لازم، انجام شده و نهاد دادستانی مشهد بدون هماهنگی با دیگر دستگاه‌ها، اقدام به ممانعت از برگزاری این سخنرانی قانونی کرده است.
او گفت:‌ ضروری است رئیس جمهور به‌عنوان مجری قانون اساسی با ورود جدی به موضوع، اجازه ندهد قانون اساسی این‌چنین پایمال شود.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در توضیح علت ممانعت از انجام سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به نظر می‌رسد آن‌چه موجب انجام چنین اقدام‌های غیرقانونی می‌شود، منافع جناحی است.
سخنگوی حزب اعتماد ملی گفت: باتوجه به این‌که شش ماه تا انتخابات ریاست‌جمهوری فرصت داریم، به نظر می‌رسد این افراد قصد دارند برای مقابله با موفقیت‌ها و کامیابی‌های دولت، سخنرانی‌های فعالان سیاسی حامی دولت را برهم زده و اقدام‌هایی از این دست را به‌عنوان برنامه اصلی خود تا زمان برگزاری انتخابات در دستورکار قرار دهند.
حزب شورای مرکزی حزب اعتماد ملی یادآور شد: با این حال آن‌چنان که در گذشته نیز بارها ثابت شده، این‌گونه حرکت‌ها و اقدام‌های غیرقانونی برای ایجاد محدودیت در مسیر رقبای سیاسی، جز نتیجه منفی برای عاملان آن راه به جایی نمی‌برد و مردم نیز در انتخابات‌های سال 92 و 94 با «نه» بزرگی به که این اقدام‌ها گفتند، نشان دادند که این اقدام‌ها بی‌تاثیر است.
او گفت: شایسته است رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه و رئیس قوه مقننه در قبال این رفتارهای غیرقانونی، واکنش قانونی نشان دهند؛ چرا که این مسائل خلاف اصل آزادی بیان است.
گرامی‌مقدم در پایان تصریح کرد: همچنین انتظار می‌رود علاوه بر رئیس‌جمهور و رئیس قوه مقننه، رئیس قوه قضاییه نیز به‌عنوان حامی و بانی عدالت، اقدام‌های لازم را به انجام برساند و با آمران لغو سخنرانی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی برخورد کند.

احسان شریعتی: لغو سخنرانی نمایندگان جامعه مدنی قابل پذیرش نیست

استاد فلسفه و فرزند دکتر علی شریعتی گفت: لغو سخنرانی نمایندگان جامعه مدنی از نظر حقوقی قابل پذیرش نیست و ایجاد این نوع محدویت‌ها هم به نفع جامعه دانشگاهی نیست.
احسان شریعتی در پاسخ به این پرسش ایرنا که واکنش جنبش دانشجویی نسبت به لغو سخنرانی علی مطهری و صادق زیباکلام چیست؟ افزود: نمایندگان مجلس و استادان دانشگاه نمایندگان جامعه مدنی هستند و باید اجازه داد آنان با مردم حرف بزنند.
سخنرانی علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت مجمع مشورتی اصلاح طلبان خراسان رضوی قرار بود با موضوع تحلیل واقعه کربلا در روز اربعین حسینی در مشهد برگزار شود که با دستور دادستان عمومی و انقلاب این شهر لغو شد.
بدنبال لغو این سخنرانی و واکنش‌های متعدد به این موضوع، هیاتی از وزارت کشور برای تحقیق و بررسی جوانب مختلف موضوع لغو سخنرانی علی مطهری وارد مشهد شده است.

فومنی: آقای رئیس‌جمهور مردم در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارند

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات گفت: آقای رئیس‌جمهور مردم در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارند.
حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو تسنیم با اشاره به نامه رئیس‌جمهور به وزرای کشور و دادگستری درباره لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد، اظهار کرد: بنده از پیگیری رئیس‌جمهور درباره لغو سخنرانی آقای مطهری ممنونم اما ای‌کاش آقای رئیس‌جمهور دغدغه حل مشکلات معیشتی مردم را داشت و یک نامه به وزرای اقتصادی خود می‌نوشت و می‌گفت مردم در وضعیت اقتصادی بدی قرار دارند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات افزود: از رئیس‌جمهور خواهش می‌کنم با صدور نامه‌ای به وزرای اقتصادی از آنها بخواهد که تا پایان عمر دولت یازدهم در حوزه اقتصادی کمر همت را نسبت به رفع مشکلات مردم ببندند.
فومنی تاکید کرد: به‌عنوان دبیرکل یک حزب از رئیس‌جمهور درخواست می‌کنم مشکلات معیشتی مردم را حل کند.
فومنی اضافه کرد: به‌عنوان فردی که به آقای روحانی رای داده است از او خواهش دارم که به مشکلات مردم رسیدگی کند.

مصباحی‌مقدم:جلسه مشترک جامعه روحانیت با احزاب اصولگرا به بعد از ماه صفر موکول شد

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز از موکول شدن جلسه مشترک این تشکل سیاسی‌_مذهبی با احزاب اصولگرا به بعد از ماه صفر خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدتقی مصباحی‌مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ درباره زمان جلسه مشترک با اصولگرایان برای انتخابات 96 که قرار بود تا پایان ماه صفر برگزار شود، از موکول شدن جلسه مشترک این تشکل سیاسی‌- مذهبی با احزاب اصولگرا به بعد از ماه صفر خبر داد.
مصباحی‌مقدم با اشاره به تشکیل جلسه جامعه روحانیت به ریاست موحدی کرمانی اظهار داشت: در این جلسه گزارشی توسط آقای محمدی عراقی از اعضای شورای مرکزی جامعه روحانیت درباره راهپیمایی اربعین ارائه شد.
سخنگوی جامعه روحانیت ادامه داد: آقای محمدی عراقی گزارشی از فعالیت ستادهای مردمی که در ایران و شهرهای همجوار عراق ایجاد شده بود ارائه و به حضور بیش از 12 هزار نفر از نیروهای شهرداری در مسیر نجف تا کربلا پرداخت.
وی تصریح کرد: در این گزارش اشاره شد که تا سال گذشته 26 ملیت در راهپیمایی اربعین حضور داشتند که این رقم امسال به دو برابر یعنی 50 ملیت از اروپا،‌ آفریقا و آسیا افزایش یافته بود.
مصباحی‌مقدم با اشاره به بایکوت خبری راهپیمایی عظیم اربعین از سوی رسانه‌های غربی- عربی یادآور شد: کثرت شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی پیش‌بینی‌ها را به هم ریخت طوری که چندین بار با کمبود امکانات مواجه و بلافاصله آن را جبران کردند.
سخنگوی جامعه روحانیت مبارز همچنین خاطرنشان کرد: در جلسه شورای مرکزی جامعه روحانیت آیت‌الله تسخیری نیز گزارشی از عملیات موصل و اقدامات حشدالشعبی برای مقابله با داعش ارائه داد.

شجاعی: اعتدال و توسعه برای انتخابات 96 با اصلاح‌طلبان ائتلاف می‌کند

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه گفت همراه با اصلاح طلبان به استقبال انتخابات 96 رفته و ائتلاف خوبی را با هم خواهیم داشت.
اسماعیل شجاعی سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با مهر، در خصوص انتخابات 96 گفت: ائتلاف حزب اعتدال و توسعه و دوستان اصلاح طلب از سال 92 آغاز شد آن‌ها از کاندیدای ما حمایت کردند،کاندیدای خودشان بزرگوارانه انصراف داد و از آقای روحانی حمایتی همه جانبه داشتند. در انتخابات 94 در مجلس هم با آنان ائتلاف کردیم و در قالب ائتلاف امید در انتخابات مجلس شرکت کردیم.
وی ادامه داد: هیچ چیزی تا الان ائتلاف ما را دچار مشکل نکرده است و فکر می‌کنم در این شرایط کاملا همراه با اصلاح طلبان به استقبال انتخابات 96 خواهیم رفت و ائتلاف خوبی را با هم خواهیم داشت.
سخنگوی حزب و اعتدال و توسعه گفت:برای دولت آینده نیز تلاش خواهیم کرد کادر سازی کرده و نیروهای مناسب را برای حضور در کابینه به رئیس‌جمهور پیشنهاد دهیم، قطعا دولت بعدی با تغییراتی همراه خواهد بود و افراد تواناتر و جوان‌تری در دولت حضور خواهند یافت.
وی تاکید کرد: من اطلاع دارم که آقای روحانی دارند تلاش می‌کنند نیرو‌های جدید و جوان را در دولت بعد جای دهند و این موضوع را به عنوان استراتژی جدی تلقی می‌کنند.
شجاعی با بیان اینکه نقش احزاب، کادر سازی و پیشنهاد کادر مناسب است گفت: در دور بعد آقای روحانی قطعا کابینه جوان‌تری خواهند داشت.

کولایی: لغو سخنرانی مطهری ضرورت تلاش برای پاسداری از قانون اساسی را یادآوری می‌کند


یک فعال سیاسی گفت: مساله لغو سخنرانی علی مطهری فرزند رشید نظریه پرداز شهید انقلاب اسلامی در جوار حرم هشتمین پیشوای عدالت و آزادی شیعیان ضرورت تلاش همه جانبه را برای پاسداری از قانون اساسی یادآوری می‌کند.
الهه کولایی در گفت و گو با ایرنا با ابراز تاسف از لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس افزود: سخنرانی در بزرگداشت اربعین حسینی از سوی یکی از نمایندگان ملت و نایب رئیس مجلس واقعیتی دردناک و تکان دهنده است.
وی با بیان این که این اتفاقات در مسیر اجرای قانون تاسف انگیز است، خاطرنشان کرد: در شرایط حساس کنونی، انتظار می‌رود همه اجزا و بخش‌های قدرت در کشور پاسدار حرمت قانون باشند.
فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: خوشبختانه برای برخورد با قانون گریزی نهادهای نظارتی و به ویژه خود مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار هستند. کولایی تصریح کرد: انتظار می‌رود در شرایط کنونی که مردم جهان با قانون شکنی قدرت‌های جهانی به صورت سیستماتیک و پایدار روبرو هستند، این الگوی اصلاح از درون کشور نور امید برای غلبه بر قانون گریزی و تقویت قانون مداری را منتشر کند.

اعتماد


سخنراني رييس‌جمهور اسلووني در صحن علني مجلس

رييس‌جمهور اسلووني گفت: فضاي تحرك و مانور بسيار بالايي ميان دو كشور وجود دارد و اعتقاد دارم براساس اعتماد و احترام و منافع مشترك بين دو كشور مي‌توانيم به نفع مصالح دو كشور اقدامات متعددي را اتخاذ كنيم. به گزارش خبرآنلاين، باروت پاخور در جلسه علني ديروز مجلس پيش از ناطقان ميان دستور به پشت تريبون رفت و گفت: جناب آقاي رييس و نمايندگان محترم جمهوري اسلامي، امروز افتخار بزرگي است كه من به عنوان رييس‌جمهور اسلووني از اين تريبون با شما صحبت مي‌كنم. وي اظهار كرد: من امروز سفري به كشور زيباي شما داشتم و ملاقات‌هاي بسيار خوبي را با مردم خوب ايران داشتم و هدف من ايجاد روابط سياسي اقتصادي و ساير زمينه‌ها ميان جمهوري اسلامي ايران و جمهوري اسلووني است. پاخور ادامه داد: قصد دارم سفارت جمهوري اسلووني در تهران را يك بار ديگر افتتاح كنم. رييس‌جمهور اسلووني گفت: مذاكرات بسيار خوبي را رهبران سياسي ايران و همچنين با رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران داشتم و در طول مذاكرات متوجه شدم كه فضاي تحرك و مانور بسيار بالايي ميان دو كشور وجود دارد و اعتقاد دارم براساس اعتماد و احترام و منافع مشترك بين دو كشور مي‌توانيم به نفع مصالح دو كشور اقدامات متعددي را اتخاذ كنيم و اين در جهت صلح و امنيت خواهد بود. وي در پايان اظهار كرد: خودم براي سال‌ها عضو و رييس پارلمان اسلووني بودم و مي‌خواهم جمله‌اي را خدمت شما عرض كنم كه پارلمان هسته اصلي دموكراسي در هر كشوري است و من به شغل شما احترام مي‌گذارم و بهترين آرزوها را براي شما دارم.

نحوه انتخاب نمايندگان مجلس تغيير كند

محمد رضا باهنر، دبيركل جامعه اسلامي مهندسين و رييس جبهه پيروان خط امام و رهبري كمتر از ديگر اصولگرايان نگران است. او معتقد است در نهايت همه نحله‌هاي اصولگرايي به وحدت خواهند رسيد و مي‌توانند رقيبي خطرناك براي روحاني معرفي كنند. با اين حال به دولت نيز نمره قبولي مي‌دهد و احتمال بالاي تداوم رياست‌جمهوري روحاني را دور از نظر نگه نمي‌دارد:
  در مجلس كنوني دقيقا سه «دسته» فعاليت مي‌كنند، گروه اول متعهد به جريان اصلاح‌طلبي هستند، دسته دوم خود را متعهد به اصولگرايان مي‌دانند و گروه سوم را «وغيره‌ها» تشكيل مي‌دهند. اين گروه سوم به اقتضاي مسائل و اتفاقات موضع‌گيري مي‌كنند و يك مسير و جهت به عنوان حزب سوم را دنبال نمي‌كنند.
 يك خلأ قانوني در امر برگزاري انتخابات مجلس وجود دارد كه مرتفع شدن آن مي‌تواند به نفع همه جريان‌ها شود. در برگزاري انتخابات مجلس، نتيجه نهايي به صورت مطلق محاسبه مي‌شود، در حالي كه در بيشتر كشورها به صورت تناسبي افراد انتخاب و به پارلمان راه پيدا مي‌كنند. در انتخابات اسفندماه گذشته اصولگرايان در تهران 40 درصد از آرا را كسب كردند و اصلاح‌طلبان (ليست اميد) 60 درصد راي آوردند. در بسياري از كشورها در چنين موقعيتي به تناسب آرا، افراد از احزاب موجود وارد مجالس قانونگذاري مي‌شوند، اما در ايران چون محاسبه به صورت مطلق انجام مي‌شود اتفاقي شبيه مجلس دهم رخ مي‌دهد كه ليست اميد «سي» بر «صفر» پيروز مي‌شود، دقيقا مانند اتفاقي كه در مجلس نهم رخ داد و اكثريت قاطع تهران را نمايندگان اصولگرا تشكيل دادند.
  قطعا اصلي‌ترين راهبرد ما براي انتخابات آتي، رسيدن به «وحدت» است. اگر به وحدت برسيم مي‌توانيم يك رقابت عادلانه و عالمانه داشته باشيم. پايداري هم ساز جداگانه از اصولگرايان نمي‌زند.
 از يك منظر ديگر بايد توجه داشته باشيم كه دكتر روحاني فعلا دوره اول خود را مي‌گذرانند و تجربه كنوني كشور ما هميشه روساي جمهور دو دوره‌اي را نشان مي‌دهد. هرچند شخص آقاي روحاني يك تفاوت با ساير روساي جمهور دارد و آن اين است كه، تعداد راي‌هاي ايشان براي رييس‌جمهور شدن بسيار لب مرز بود، پس اگر ايشان بخواهند دوباره رييس‌جمهور شوند، بايد به «رويش»هاي راي خود بيشتر فكر كنند. زيرا «ريزش»هايي نيز براي آراي آقاي روحاني وجود دارد كه مي‌تواند ايشان را در مسير راي آوري دچار مشكل كند.
 در عرصه رقابت رفتن آقاي احمدي‌نژاد را مي‌توان اين‌گونه بررسي كرد؛ اگر احمدي‌نژاد مي‌ماند، قطعا ميان اصولگرايان شكاف ايجاد مي‌شد، زيرا همين الان هم برخي طرفدار «جدي» و «تعصبي» آقاي احمدي‌نژاد هستند،
 اصولا رييس‌جمهوري كه در قدرت قرار دارد اگر به مرحله دوم وارد شود، به دليل روحيه «نو» طلبي مردم ايران از عرصه كنار مي‌رود. برخي نيز فكر مي‌كنند شخص رييس‌جمهور خوب عمل كرده است. به‌طور كل همچنان معتقدم اگر رييس‌جمهور به «رويش»هاي راي خود توجه نكند، قطعا با مشكل مواجه مي‌شود.

آرمان

مقام معظم رهبري رحلت آيت‌ا... موسوي اردبيلي را تسليت گفتند

مقام معظم رهبري با صدور پيامي رحلت فقيه و عالم بزرگوار آيت‌ا... آقاي حاج سيدعبدالكريم موسوي اردبيلي را تسليت گفتند. متن پيام تسليت حضرت آيت‌ا... خامنه‌اي به شرح زير است:«بسمه تعالي، فقيه و عالم بزرگوار مرحوم مغفور آيت‌ا... آقاي حاج سيد عبدالكريم موسوي اردبيلي رحمت‌ا... عليه دارفاني را وداع گفته و به لقاء‌ا... پيوستند. اين ضايعه را به خاندان گرامي و فرزندان محترم و همه شاگردان و ارادتمندان و مقلدان ايشان تسليت عرض مي‌كنم. ايشان علاوه بر تلاش‌هاي علمي و فقهي، در دوره‌اي دشوار مسئوليت سنگين رياست قوه قضائيه جمهوري اسلامي را بر دوش داشتند و در همه حوادث و قضاياي مهم دوران حيات مبارك امام راحل در شمار فعالان و خدمتگزاران برجسته كشور به شمار مي‌رفتند. فعاليت‌هاي فرهنگي و تاسيس دبيرستان و دانشگاه نيز صفحات مهمي از زندگي پربار اين عالم بزرگوار را تشكيل مي‌دهد. متضرعانه از خداوند متعال مسالت مي‌كنم كه روح ايشان را مشمول رحمت و فضل خود قرار دهد و عمل صالح ايشان را مقرون اجر جزيل سازد و با اجداد طاهرينش محشور فرمايد. سيد علي‌خامنه‌اي ۳ آذر ۱۳۹۵.»

پيام تسليت آيت‌ا... هاشمي براي درگذشت موذن‌زاده

در پي درگذشت آقاي سليم موذن‌زاده اردبيلي، آيت‌ا... هاشمي‌رفسنجاني پيام تسليتي صادر كرد. متن پيام بدين شرح است: درگذشت هنرمند متعهد و ذاكر اهل بيت (ع)، استاد سليم موذن‌زاده اردبيلي باعث تاسف و تالم خاطر گرديد. هنروري كه چون اسلافش با صداي دلنشين در اذهان ماندگار است و آثاري كه براي مسائل عبادي و عزاداري‌ها از خود به جا گذاشته، تا هميشه از ثواب آن برخوردار خواهد بود. با آرزوي علوّ درجات براي آن فقيد سعيد و صبر و اجر بازماندگان، اين مصيبت را به مردم خطّه آذربايجان، به‌ويژه مردم استان اردبيل و به ويژه خاندان و خانواده موذن‌زاده تسليت مي‌گويم.

معامله اقلام قاچاق و ممنوعه اطراف حرم

نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي گفت: اقلام قاچاق و ممنوعه و لوازم لوكس همه در مشهد و اطراف حرم معامله مي‌شود و اين بسيار بد است. تسنيم نوشت؛ آيت‌ا... سيد احمد علم الهدي افزود: ارباب نفوذ و قدرت جلوي بسياري از مسائل را در بحث تعزيرات مي‌گيرند. مراجعه به ما در اين بحث زياد است و در عين حال خط قرمز ما در بحث تعزيرات است تا آقايان كار خود را انجام دهند. نماينده ولي فقيه در استان خراسان رضوي اظهارکرد: وضعيت مشهد در كشور با اين حجم بازار و صنوف و زائر در كشور بسيار منحصر به فرد است و نياز به اين دارد كه براي شهر مشهد حساب جداگانه باز شود تا امورات مربوط به زوار امام‌رضا(ع) كنترل شود. وي تصريح كرد: برخورد شما بايد بسيار قاطعانه و حساب شده باشد و حتي نيروهايي كه براي برخورد نياز است به ويژه در بحث انتظامي بايد خودتان انتخاب كنيد.

درخواست دولت از مجلس درباره‌آلودگي هوا

معاون امور مجلس رئيس‌جمهوري گفت: دولت خواستار در اولويت قرار گرفتن بررسي لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا در مجلس است. حسينعلي اميري افزود: هيات وزيران در جلسه مورخ ۲۶/۸/۱۳۹۵ موافقت نمودند كه اين لايحه با اولويت در دستور كار مجلس شوراي اسلامي قرار گيرد. وي اظهارکرد: نامه تقاضاي اولويت براي لايحه اصلاح قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا امروز براي آقاي دكتر لاريجاني رئيس محترم مجلس ارسال شد. معاون پارلماني رئيس‌جمهوري ابراز اميدواري كرد با توجه به مشكلات فراواني كه آلودگي محيط زيست براي اقشار مختلف مردم به ويژه در شهرهاي بزرگ دارد، اين لايحه با همكاري نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي هرچه زودتر به قانون تبديل شود.

شرق

آنهایی که از مفاسد اقتصادی دم می‌زنند خودشان  بیشتر مشکل دارند


خانه ملت: عزت‌الله یوسفیان‌ملا، نماينده آمل و لاريجان، روز گذشته در نطق میان‌دستور خود، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، با اشاره به مشکل اشتغال جوانان و اقتصاد، گفت: تصور می‌کردم مجلس دهم وارد قوانین نمی‌شود و حتما حدود سه ماهه اول را روی مسائل اشتغال و اقتصاد تمرکز می‌کند و به جای وعده‌ها در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها، عمل می‌کنیم؛ اما باز هم این مجلس به نطق‌ها خلاصه شد و هنوز حرکتی نداشته‌ایم. او درخصوص وضعیت کیان خانواده و بانوان، گفت: از بانوان محترم و فهیمی که این دوره وارد مجلس شده‌اند، خواهش می‌کنم در دادگاه‌ها خانواده و مراکزی که زنان حضور دارند، حاضر شوند و ببینند این خانم‌ها چه دارند و وضعیت آنها را ببینند. بنده حدود ٣٠ سال در قوه قضائیه بوده‌ام. بچه‌های طلاق، به‌مراتب بهتر از بچه‌های ازدواج‌های مجدد تربیت می‌شوند؛ این موضوعات را سال‌ها بررسی کرده‌ام و باید فکری اساسی برای آنها شود. یوسفیان‌ملا در ادامه به مسائل فقر در کشور اشاره و گفت: آمار پیوند اعضا و فروش کلیه را ببینید، در همه دنیا پیوند‌گیرنده در نوبت است؛ اما با کمال تأسف، در کشور ما، فروشنده در نوبت است؛ یعنی آن‌قدر تعداد فروشنده‌های کلیه زیاد شده که نیاز به نوبت دارد. او با اشاره به مفاسد اقتصادی اظهار كرد: همان‌هایی که بیشتر از مفاسد اقتصادی دم می‌زنند و شعار می‌دهند، خودشان بیشتر مشکل دارند. از دولتی که تنفیذ رهبری را داشته و رأی مردم را دارد، باید حمایت شود؛ چرا‌که اگر حمایت نشود، راه را به اشتباه رفته‌ایم؛ اما حمایت هم، این نیست که ایرادات را نبینیم و نگوییم. از طرف دیگر، با کمال تأسف، بسیاری از بزرگان دولت زمانی‌که‌ از این سمت میز به آن سمت میز می‌روند، منتقد می‌شوند؛ اما وقتی پشت میز کار می‌کنند، انتقاد نمی‌پذیرند.

نمایندگان با افتخار نامه تشکر از دستگاه دیپلماسی را امضا کردند


ایلنا: علیرضا رحیمی، نماینده مردم تهران در مجلس، در واکنش به انتشار مطلب روزنامه کیهان که با تیتر «موضع تهاجمی کنگره آمریکا و بیانیه فله‌ای ۲۰۰ نماینده ما» در روز اول آذرماه به چاپ رسید، گفت: موضعی که این روزنامه درباره بیانیه اخیر نمایندگان مجلس مطرح کردند، موضعی غیرواقع‌بینانه، بی‌مبنا و غیرمنصفانه است. او گفت: اولا ۲۰۰ نماینده مجلس جزء یک طیف سیاسی نیستند و امضای نمایندگان مختلف از همه طیف‌های سیاسی حاضر در مجلس پای این بیانیه است؛ چراکه این بیانیه هم به لحاظ قانونی و هم به لحاظ اخلاقی و هم به لحاظ وظیفه نمایندگی برای ترغیب و تشویق تیم دیپلماسی کشور و برای دفاع از مصالح و منافع ملی تهیه شد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت این است که اقدام‌هایی که تاکنون ازسوی مسئولان وزارت خارجه انجام شده، به پشتوانه مردم و نمایندگان بوده و اتفاقا در بیانیه قدردانی نمایندگان مجلس صراحتا بر فرمایشات مقام معظم رهبری درباره قدردانی ایشان از تیم دیپلماسی تأکید شده و رهبری بارها فرموده‌اند که اگر نقدی داریم، انتقادمان نسبت به عملکرد طرف مقابل است؛ نه متوجه تیم دیپلماسی و فرزندان انقلاب در دستگاه دیپلماسی وزارت امور خارجه. عضو فراکسیون امید یادآور شد: دلیل اینکه نمایندگان در بیانیه قدردانی از تیم دیپلماسی به بدعهدی آمریکا اشاره نکردند، هم‌زمانی تهیه بیانیه با گزارش شش‌ماهه نخست نحوه اجرای برجام در مجلس بود که در آن صراحتا بر موارد بدعهدی آمریکا تأکید شده بود و درمجموع این مسئله منافاتی با محکوم‌کردن بدعهدی آمریکایی‌ها ندارد. او گفت: با این حساب امضای بیانیه‌ای در حمایت و قدردانی از تیم دیپلماسی از سوی ۲۰۰ نماینده مجلس، اوج هوشمندی و انجام وظیفه به نمایندگی از ملت است و اینکه ۲۰۰ نماینده را به نادانی یا انتساب به طیفی خاص متهم کنند، کمال بی‌انصافی و عدم واقع‌بینی این روزنامه است. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس همچنین با اشاره به بیانیه روز سه‌شنبه و با امضای ۲۲۰ نماینده در محکومیت اقدام اخیر آمریکا در تمدید تحریم‌ها به ‌مدت ۱۰ سال، گفت: این بیانیه از مدتی پیش در دست تهیه بود و قطعا ارتباطی به مطلب روز دوشنبه این روزنامه اصولگرا ندارد. رحیمی در پایان تصریح کرد: به‌هرحال موضوع بیانیه‌ای که به امضای ۲۰۰ نفر از نمایندگان رسید، موضوعی ملی بود و نمایندگان مجلس ضمن انجام وظیفه خود به‌عنوان نمایندگان ملت، با افتخار نسبت به تهیه و امضای این بیانیه قدردانی اقدام کردند.

رئیس‌جمهور ۱۴ آذر برای ارائه لایحه بودجه ۹۶ به مجلس می‌رود

تسنیم: حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، درباره زمان ارائه لایحه بودجه سال ٩٦ کل کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی، گفت: تمامی تلاش دولت این است که لایحه بودجه را در موعد قانونی خود به مجلس ارائه دهد. او افزود: از هفته گذشته تاکنون هیأت دولت در سه نوبت جلساتی را در رابطه با تهیه لایحه بودجه برای سال ٩٦ برگزار کرده و یکشنبه ١٤ آذرماه حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برای ارائه قانون بودجه عمومی کشور به مجلس می‌رود




نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات