مرکزی >>  عمومی >> خبر 2تایی
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶  ، 
کد خبر : ۲۹۶۹۷۵

گلایه علنی رهبری از سهل انگاری در برخورد با نجومی ها

از مجموع مواضع دولت فعلی چنین بر می‌آید که اصولا اعتقادی به وقوع تخلف نداشته و در صدد به فراموشی سپرده شدن این مساله است. مجلس هم متاسفانه حرکت انقلابی بروز نداده است. اما از قوه قضاییه انتظار بیش از اینها بود یعنی خوب بود دادستان به عنوان مدعی العموم وارد عمل شده و متخلفین را احضار کرده و برخورد عبرت آموزی داشته باشد. معلوم نیست تعلل این قوه برای چیست؟؟!
پایگاه بصیرت / حسین رجبی
مساله حقوق های نجوم و پرهیز دولت از برخورد انقلابی با آن یکی از مسائلی است که هرچند دولت سعی در به فراموشی سپردن یا کم رنگ کردن آن دارد اما مردم هنوز هم با سوالات متعددی حول این محور دولت را مسوول اصلی این فسادها می دانند و انتظار دارند که دولت از مرحله بیانیه سازی و تنبیهات جزیی وارد اصل مساله شود.
1 _ موضوع برخورد با متخلفان و دریافت کنندگان حقوق های نجومی شامل قانون مرور زمان نمی شود به شکلی که امام خامنه‌ای مجدداً  در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی از بی نتیجه ماندن مواجهه با آن گلایه کردند.
2_در باره حقوق های نجومی مهم نیست که در کدام دولت شروع شده و گسترش یافته بلکه مهم این است که به تعبیر حضرت آقا این اقدام هجوم به ارزشهای انقلاب اسلامی بوده است.
3 _ دولت مسئولیت مستقیم برخورد با این مساله را دارد ولی به این معنا نیست که سایر قوا و نهادها مسئولیتی ندارند.
4 _ از مجموع مواضع دولت فعلی چنین بر می‌آید که اصولا اعتقادی به وقوع تخلف نداشته و در صدد به فراموشی سپرده شدن این مساله است. مجلس هم متاسفانه حرکت انقلابی بروز نداده است. اما از قوه قضاییه انتظار بیش از اینها بود یعنی خوب بود دادستان به عنوان مدعی العموم وارد عمل شده و متخلفین را احضار کرده و برخورد عبرت آموزی داشته باشد. معلوم نیست تعلل این قوه برای چیست؟؟!
5 _ لازم است میزان دقیق حیف و میل بیت المال،منشاء دقیق بروز این گونه تخلفات، سهم دقیق دستگاهها ، آثار منفی این اتفاق بر جامعه و اعتماد مردم به نظام و اقداماتی که جریان انقلابی می تواند علیه تفکر غیر انقلابی حاکم داشته باشد به دقت بررسی شود.
6 _ متاسفانه مهمتر از حقوق های نجومی ثروتهای نجومی است که دولت فعلی گرفتار آن است .
7 _ عکس العمل نهادها و شخصیت ها و کیفیت مواجهه آنان با این موضوع بهترین معیار شناخت افراد انقلابی از غیر انقلابی است.
8 _ در نهایت باید با هزینه دار کردن تخلف، بازنگری در قوانین، بر انگیختن مردم و مطالبه گری عمومی به همراه روشنگری مانع بروز ای گونه مسایل شویم در عین حال باید مواظب بود موجب ناامیدی مردم نشویم.
8 _ در آخر این که ظاهرا موضوع حقوق های نجومی یقه دولت را رها نخواهد کرد و همچنان تا برخورد مورد انتظار صورت نگیرد استخوان در گلوی آنان خواهد ماند.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات