سیاسی >>  اندیشه سیاسی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۲۹۷۳۳۳
مولوی دوست محمد دورواخ در گفتگو با بصیرت

علما شیعه و سنی جلسات هم اندیشی و اخوّت داشته باشند

وحدت و ید واحده در اسلام، ریشه قرآنی و دینی قوی دارد؛ آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد و این موضوع مساله ای قرآنی و الهی است، اما وحدتی که این همه خداوند در قرآن به آن توصیه کرده متاسفانه در میان مسلمانان کمرنگ و حتی به فراموشی سپرده شده بود و به برکت انقلاب اسلامی و توسط امام راحل عظیم الشان احیا و زنده گردید.
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی
علما شیعه و سنی جلسات هم اندیشی و اخوت داشته باشندجنایات تروریست های تکفیری در جهان اسلام و در رأس آنها داعش، جای هیچ گونه شکی باقی نگذاشته است که دشمن جهت از بین بردن اسلام، سعی در ترویج و حمایت از روایت های نادرست و منحرفانه از اسلام دارد تا با این کار هم امت اسلامی را دچار تفرقه سازد و هم چهره اسلام را مخدوش کند و بر طبل اسلام هراسی بکوبد. امروزه جنایت های تروریسم تکفیری، چهره از این ترفند دشمن کنار زده و سبب هوشیاری مسلمانان جهان و توجه بیشتر آنها به وحدت اسلامی شده است.  
ائمه جمعه و جماعات اهل سنت در ایران اسلامی نیز بر این موضوع واقفند و تنها راه نجات امت اسلام را در وحدت و همدلی مسلمانان می دانند.
مولوی دوست محمد دورواخ، امام جمعه اهل سنت شهرک کوهک سیستان و بلوچستان، که بیش از 20 سال است امامت جمعه این منطقه را بر عهده دارد، در گفتگو با خبرنگار بصیرت بر این مسئله تأکید کرد و گفت: وحدت و ید واحده در اسلام، ریشه قرآنی و دینی قوی دارد؛ آیات و روایات متعددی در این زمینه وجود دارد و این موضوع مساله ای قرآنی و الهی است، اما وحدتی که این همه خداوند در قرآن به آن توصیه کرده متاسفانه در میان مسلمانان کمرنگ و حتی به فراموشی سپرده شده بود و به برکت انقلاب اسلامی و توسط امام راحل عظیم الشان احیا و زنده گردید.
امام جمعه اهل سنت کوهک، در پاسخ به این سوال که چرا دشمنان از اتحاد مسلمانان نگران هستند؟ گفت: مستکبرین و کفار می دانند وحدت موجب قدرت و اقتدار ما می شود و با ترفند تفرقه بینداز و حکومت کن سالهاست که منابع جهان اسلام را به غارت می برند، به همین دلیل ترس جدی دارند که منافع نامشروع آنها به خطر بیفتد.
ایشان در توضیح سوء استفاده داعش و تکفیری ها از اسلام گفتند: متاسفانه داعش و گروه های تکفیری، فقط اسم دین را یدک می کشند. اینها باطل هستند و اصلا بویی از اسلام نبرده اند و اقدامات آنها خلاف اسلام و قرآن است.
مولوی دوست محمد دورواخ در پاسخ به این سوال که علما و بزرگان شیعه و سنی چه نقشی می توانند در  تقویت  وحدت اسلامی ایفا کنند؟ گفت: اعتقاد جدی دارم، علمای شیعه و سنی باید طلایه دار وحدت باشند، البته این امر زمانی میسر است که جلسات هم اندیشی و اخوت بین خودشان داشته باشند، چرا ما علما جلسات ماهیانه بین خودمان نداشته باشیم، تا هنگامی که مقام معظم رهبری نکته و مطلبی را مطرح می کنند ما به نحو احسن آن را به مردم منتقل کنیم؟ در حالی که مواضع واحد در مقابل دشمنان وظیفه جدی علماست.
ایشان در توضیح نقش عربستان در اختلاف افکنی بین مسلمانان گفت: عربستانی ها استقلال ندارند و آلت دست آمریکایی ها هستند؛ هر طوری آنها برنامه ریزی کنند، عربستانی ها هم در آن مسیر هستند و از خودشان عزمی ندارند. توصیه می کنم آنها هم از انقلاب اسلامی ایران الگو بگیرند و استقلال داشته باشند تا وحدت کامل شود
امام جمعه اهل سنت کوهک در پایان یادآور شد: الحمدلله استقلال ایران در دنیا معروف است و خود منادی وحدت شده است و این هدف بزرگی است و برای رسیدن به آن باید این الگو را به جهان صادر کنیم و لازمه آن هم تقویت قدرت ما در همه ابعاد است./

گزارش از: یاسر میر

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
0
1
انشاالله با اتحاد مسلمانان ریشه گروههای تکفیری خشکیده شود
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۶
1
0
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات