یزد >>  عمومی >> یادداشت سیاسی
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳  ، 
کد خبر : ۲۹۷۴۰۱

نگرانی امام خمینی از تحریف سخنانشان!

در طول تاریخ، اندیشه های ناب الهی که مورد اقبال توده های وسیع مردمی واقع می شدند و ستمگران و جباران از مقابله و حذف آن ناامید می شدند، همواره در معرض آفت تحریف و تفسیر به رای بوده اند.
پایگاه بصیرت / محمد حامد حرزاده
در طول تاریخ، اندیشه های ناب الهی که مورد اقبال توده های وسیع مردمی واقع می شدند و ستمگران و جباران از مقابله و حذف آن ناامید می شدند، همواره در معرض آفت تحریف و تفسیر به رای بوده اند.
تنها راه موثر و کارآمدی که بدون برانگیختن حساسیتها، می تواند به مرور و تدریجی آرمانها و اهداف یک انقلاب ایدئولوژیک را به انحراف کشانده و به یک حرکت خنثی و بی فایده و حتی ضد خود تبدیل کند، حربه تحریف و تقلب در اهداف عالی آن انقلاب است.
دشمنان اسلام و ملت ایران پس از آزمودن همه راه های براندازی انقلاب اسلامی و اطمینان از اعتقاد عمیق مردم به آموزه های اسلامی و اعتماد به راه و حرکت امام خمینی (ره)، به تحریف تاریخ و واژگون جلوه دادن آرمانهای حضرت امام که برگرفته از آموزه های دین مبین اسلام است روی آورده اند. البته در این مسیر خطرناک عده ای از افرادی که یا از ابتدای انقلاب همفکر با امام نبوده اند و صرفا ایشان را همراهی کرده اند و یا کسانی که همفکر بوده اند اما امروز به هر دلیلی (حب مقام، دنیا پرستی، حسادت، فرزندان منحرف و ...) توان همراهی با انقلاب و مردم را ندارند، با هم صدایی با دشمن به تحریف اندیشه های حضرت امام خمینی (ره) روی آورده اند تا توجیه کننده حرکت انحرافی خود باشند و این گونه به جامعه القاء کنند که تضاد افعال و اقوال جدید و قدیم شان ناشی از انحراف از مسیر نیست بلکه امام هم این گونه بوده اند ولی به جامعه بد معرفی شده اند!
اما حضرت امام خمینی (ره) با رهبری هوشمندانه و الهی خود در مقاطع مختلف سعی داشتند راه را بر این منحرفان ببندند. از موارد واضحی که امام (ره) راه را بر هرگونه تفسیر و تحریف بر سخنان و مواضع انقلابی شان بسته اند وصیت نامه سیاسی- الهی حضرتش است.
حضرت امام در اولین بند توضیحات در پایان وصیت نامه این گونه مرقوم فرموده اند که:
"اکنون که من حاضرم , بعضی نسبتهای بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود، لهذا عرض می کنم انچه به من نسبت داده شده یا می شود مورد تصدیق نیست مگر آن که صدای من یا خط من و امضای من باشد یا تصدیق کارشناسان، یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم."
حضرت امام با این توضیح واضح که امکان هیچ گونه بهانه آوردن و یا توجیهی ندارد، انتساب هرگونه متن و یا صوت و تصویری خارج از چارچوب مشخص شده را پیشاپیش تکذیب کرده و مردود دانسته اند. حال چگونه است که برخی از افراد صرفا با بیان خاطراتی از امام که از قضا هیچ گونه شاهدی نداشته و یا شاهدان آن فوت کرده اند، مواردی را به امام نسبت می دهند که با واضحات و تصریحات اندیشه امام که بارها در سخنان و پیام هایشان حتی تا آخرین ماههای حیات شریفشان بر آن تاکید داشتند، در تضاد است.
هوشیاری در برابر خط تحریف اندیشه های امام خمینی وظیفه فوری و مهم مردم ولایتمداری است که از ابتدای انقلاب تاکنون در حمایت و پشتیبانی از انقلاب و ولایت فقیه ایستادگی کرده اند و بار اصلی مشکلات کشور را به دوش کشیده اند. بر خلاف عده ای که جز زحمت و خون دل و ادعاهای گزاف ره آوردی برای ملت مظلوم نداشته اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات