سیاسی >>  انتخابات >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲  ، 
کد خبر : ۲۹۷۷۶۱
بسته انتخاباتی بصیرت

همراه با انتخابات1

جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات چه می‌کند؟/جلسه انتخاباتی حزب کارگزاران در دفتر محسن هاشمی/انتخابات تمام‌الکترونیکی در آستانه اجرایی شدن/واکنش عضو جبهه یکتا به احتمال نامزدی رستم قاسمی در انتخابات/اهداف «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» از زبان سالک

همراه با انتخابات

گروه سیاسی بصیرت در نظر دارد به منظور اطلاع رسانی دقیق، شفاف و جامع، تحولات انتخاباتی را رصد نموده و به صورت خلاصه در اختیار مخاطبین قرار دهد. بدین منظور بسته خبری "همراه با انتخابات" سه شنبه هر هفته در این پایگاه اطلاع رسانی منتشر می شود. امید است که مورد توجه مخاطبین قرار بگیرد.

 

 

تسنیم:
جبهه مردمی نیروهای انقلاب برای انتخابات چه می‌کند؟

علیرضا مرندی، عضو هیئت موسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: هنوز هیچ گزینه خاصی از سوی این جبهه برای انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح نیست.

 

 

نامه نیوز:

اعلام آماده باش به اصولگرایان

حمیدرضا ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه و فعال سیاسی در گفت‌وگو با نامه نیوز در خصوص آخرین وضعیت این حزب گفت: برنامه ما همان برنامه سابق است و طی جلسه ای که 9 دی برگزار می‌شود گزینه خود را معرفی می‌کنیم.اکنون برای اینکه گزینه‌ها سوخت نشوند در مورد آن‌ها صحبت نمی‌کنیم.

 

ایلنا:

حدادعادل برنامه اصولگرایان را رو کرد

غلامعلی حداد عادل در پاسخ به این پرسش که نامزد اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی مشخصی می‌شود و آیا شخصا قصد اعلام کاندیداتوری برای انتخابات دارید، گفت: فعالیت‌های اصولگرایان برای انتخابات در حال انجام است و در آینده نه چندان دور برنامه‌ها و نامزدهای جریان اصولگرا برای انتخابات مشخص و اعلام خواهد شد.

 

 

الف:

تحلیل روزنامه اصلاح طلب از دسته بندیهای اصولگرایان

روزنامه اعتماد در یادداشتی نوشت: از سال ٩٢ و با پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری، معلوم بود که صف‌بندی سیاسی کشور دستخوش تغییراتی خواهد شد و منطبق با روند گذشته ادامه نخواهد یافت. این روزنامه نوشت: قراین و شواهد نشان می‌دهد که اصولگرایان به تفاهم نخواهند رسید و احتمالا با نامزدهای مختلف در انتخابات شرکت خواهند کرد. اما در پایان نوشت: این احتمال وجود دارد که افرادی از طیف‌های مختلف در کنار هم قرار گیرند و با عنوانی تازه (مانند جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی) وارد رقابت انتخاباتی شوند و با معرفی یک نامزد خاص دیگران را به حمایت از آن نامزد تشویق کنند.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان:

کمالی: شورای عالی اصلاح‌طلبان مذاکرات انتخاباتی را شروع نکرده است

حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار با بیان اینکه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هنوز در رابطه با انتخابات شوراهای شهر و روستا و ریاست جمهوری 96 مذاکرات خود را آغاز نکرده است، اظهار داشت: حزب اسلامی کار به تبع عضویت در شورای عالی سیاست‌گذاری، منتظر است تا اصلاح‌طلبان به یک تصمیم جمعی در مورد انتخابات آینده برسند تا با آن‌ها همراهی کنند.

 

 

فارس:

جبهه پایداری همایش برگزار می کند

مجید‌ متقی‌فر سخنگوی جبهه پایداری از برگزاری تجمع گفتمانی به مناسب حماسه مردمی نهم دی با عنوان «9دی؛ احیای انقلاب» در روز پنجشنبه 9 دی‌ماه خبر داد.متقی‌فر گفت آیت‌الله مصباح یزدی در مراسم بزرگداشت حماسه 9 دی سخنرانی خواهد کرد.

 

 

ایرنا:

احتمال تغییر زمان ثبت نام انتخابات شوراها

قاسم میرزایی نکو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا در مورد احتمال تغییر زمان ثبت نام انتخابات شوراها افزود: در مورد تغییر زمان ثبت نام موضوعاتی مطرح شده است که این موضوع در جلسه روز چهارشنبه هفته جاری این هیات با وزرات کشور بررسی و نتیجه نهایی اعلام می شود.

 

 

نسیم:

جلسه انتخاباتی حزب کارگزاران در دفتر محسن هاشمی

جلسه شورای سیاستگذاری حزب کارگزاران سازندگی در خصوص موضوع انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر با محوریت شورای اسلامی شهر تهران در دفتر نشر انقلاب اسلامی در سعادت آباد تهران برگزار شد. گفته می شود دستور کار این جلسه بررسی نحوه حمایت از حسن روحانی در انتخابات آینده است. بررسی اعضای لیست انتخاباتی این حزب در انتخابات شورای شهر تهران و تصمیم در خصوص معرفی محسن هاشمی به عنوان شهردار پیشنهادی لیست حزب کارگزاران از دیگر موضوعات احتمالی مورد بحث در این جلسه بوده است.

 

 

ایسنا:

انتخابات تمام‌الکترونیکی در آستانه اجرایی شدن

معاون مرکز توسعه دولت الکترونیک و فناوری اطلاعات وزارت کشور، سرعت، صحت و دقت را از مهم‌ترین آثار انتخابات الکترونیکی دانست و از تلاش این وزارتخانه برای برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک انتخابات ریاست جمهوری ۹۵ در صورت تایید شورای نگهبان خبر داد.

 

 

ایسنا:

سخنگوی فراکسیون امید: فعلاً گزینه‌ای جز روحانی بین اصلاح‌طلبان مطرح نیست

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده ریاست جمهوری به یک گزینه واحد خواهند رسید گفت که نظر اکثریت اصلاح‌طلبان بر آقای روحانی است و فعلاً گزینه دیگری غیر از ایشان مطرح نیست.

 

 

نسیم:

عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب: اهداف بعد از انتخابات را هم پیگیری می کنیم

مرضیه وحید دستجردی عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا اکنون برای تشکیل جبهه و ورود به انتخابات دیر نیست اظهار داشت: اتفاقا اکنون برای ورود زمان مناسبی است چون قضایا خیلی پخته شده است.
وی خاطر نشان کرد:‌ هرچند ممکن است به نظر آید تا انتخابات فرصت زیادی نیست ولی چون این جبهه فقط اهداف انتخاباتی ندارد و اهداف بعد از انتخابات را هم پیگیری می‌کند، با توجه به جدول زمانبندی که برای خود گذاشته‌ایم احتمالا زمان باقیمانده زمان ناکافی نباشد.

 

 

انتخاب:

واعظ آشتیانی: راهبرد تعدد کاندیدای اصولگرایان، رای روحانی را خراش می دهد

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار سیاسی انتخاب گفت: اصولگرایان در انتخابات آینده می آیند تا شور ایجاد کنند / در سال 1400 است که کاندیدای کارامد جریان راست معرفی می شود / راهبرد تعدد کاندیدای اصولگرایان رای روحانی را خراش می دهد.

 

 

کیهان

تشدید دلواپسی اصلاح‌طلبان درباره ریزش رای روحانی

جلسه سخنرانی محمدعلی نجفی (عضو ارشد ستاد انتخاباتی روحانی) با اصلاح‌طلبان در قم، به جلسه اظهار دلواپسی نسبت به سرنوشت روحانی تبدیل شد.
در حاشیه سخنرانی نجفی، محمد خون‌چمن دبیر حزب جوانان ایران اسلامی طی سخنانی گفت: دکتر روحانی در عرصه خارجی خوب عمل کرده ولی در عرصه داخلی خوب اقدام نکرد و به‌طور قطع رای ایشان ریزش دارد.
وی ادامه داد: در این چهار سال به پایگاه رای آقای روحانی بی‌توجهی شده و کسانی که در ستادهای رقیبان ایشان در سال 92 بودند امروز به عنوان مدیران دولت وی فعالیت می‌کنند و آقای روحانی انتظار نداشته باشد کسانی که در دوره قبل برای ایشان هزینه کردند امسال هم خود را هزینه کنند و خیلی خاطرجمع نباشد که رای گذشته را داشته باشد.

 

 

عصر ایران:

واکنش عضو جبهه یکتا به احتمال نامزدی رستم قاسمی در انتخابات

لطف الله فروزنده از اعضای هیات موسس جبهه یکتا در رابطه با احتمال نامزدی آقای رستم قاسمی از سوی یکتا گفت: در حال حاضر هیچ چیز مشخص نیست و تصور ما این است؛ مقدمات قطعی شدن کاندید به این نحو باشد که ابتدا «گفتمان خدمت با رویکرد انقلابی حاکم و برنامه ها مطرح شود. و طبیعتا پس از طرح برنامه ها مشخص خواهد شد که چه گزینه هایی توانمند هستند برای اینکه برنامه ها مربوطه را ایفا کنند».

 

 

فارس:

اهداف «جبهه مردمی نیروهای انقلاب» از زبان سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشکیل «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» اظهار داشت: مقابله با فساد، رسیدگی به معیشت و اقتصاد مردم و توجه به مسائل اساسی جامعه از اهداف این جبهه است که امیدواریم با روحیه انقلابی و انقلابی‌گری بتواند حرکت بزرگی را ایجاد کند.

 

فارس:

گزینه حزب کارگزاران برای ریاست جمهوری مشخص شد

حسین مرعشی در پاسخ به سوالی درباره گزینه انتخاباتی کارگزاران برای انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت: گزینه ما مشخص است و قطعا روحانی خواهد بود.

 

 

فارس:

"جبهه مردمی نیروهای انقلاب" همایش برگزار می کند

نادر طالب‌زاده عضو هیئت مؤسس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با ابراز امیدواری از پیوستن همه نیروهای جریان انقلابی به این جبهه از برگزاری همایش حامیان این جبهه در آینده نزدیک خبر داد.

 

 

تسنیم:

حمایت «جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین» از «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»

«جبهه آرمان‌خواهان واقع‌بین» با صدور بیانیه‌ای از اعلام موجودیت «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» حمایت کرد.

 

فارس:

کشور رسماً وارد فضای انتخاباتی شد

وزیر کشور طی احکامی اعضای ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره مجلس شورای اسلامی را منصوب کرد.

نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات