صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۰۰

از پاسکاری در دولت تا چرخش اردوغان

۱- اردوغان: آمریکایی‌ها به داعش کمک می‌کنند
 اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه به تازگی در سخنانی گفت: مدارکی دارم که نشان می‌دهد ائتلاف تحت رهبری آمریکا به گروه‌های تروریستی در سوریه، از جمله داعش و شبه‌نظامیان کُرد کمک می‌کند. وی افزود: آنها قبلاً ما را به حمایت از داعش متهم می‌کردند، ولی حالا خود به گروه‌های تروریستی، از جمله داعش، یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک کمک می‌کنند. اردوغان پیش از این متحد پر و پا قرص آمریکا در مخالفت با دولت قانونی سوریه بود؛ اما پس از کودتای تابستان که گفته می‌شود کار طرفداران «فتح‌الله گولن» است، مواضع خود را تغییر داده است. رئیس‌جمهور ترکیه در ادامه سخنان به ظاهر ضد آمریکایی خود گفته است، باید عربستان و قطر هم در کنار روسیه، ایران و معارضان میانه‌روی سوری در مذاکرات صلح سوریه شرکت داشته باشند.

۲- پاسکاری نعمت‌زاده و سیف در شکست طرح کارت اعتباری خرید کالا
با گذشت بیش از یک سال از طرح کارت اعتباری خرید کالای ایرانی، سیاست‌گذاری مسئولان با شکست روبه‌رو شده و بیش از هر کس دیگری تولیدکنندگان و مردم متوجه این واقعیت تلخ هستند. نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت سود تسهیلات ۲۱ درصدی بانکی را علت استقبال نکردن مردم می‌داند که با نرخ سود تعیین شده در طرح مذکور مغایر بود و بانک‌ها نتوانستند منابع مالی موجود را به دلیل مابه‌التفاوت سود بانکی تأمین کنند؛ اما سیف، رئیس کل بانک مرکزی تأکید می‌کند در هیچ کجای جهان بانک‌های مرکزی به تأمین منابع برای خرید کالاهای کم‌کیفیت انبار شده موظف نیستند و علت شکست طرح کارت اعتباری، کالاهای انتخاب شده از سوی وزارت صنعت بود.

۳- نامه نمایندگان به لاریجانی برای پخش فایل صوتی ظریف
۴۰ نماینده مجلس طی نامه‌ای خواستار پخش اظهارات وزیر امور خارجه در صحن خانه ملت شدند. در این نامه آمده است: «در راستای اصل ۸۴ قانون اساسی مبنی بر مسئول بودن ما نمایندگان در برابر همه ملت ایران و همچنین اصل ۸۵ قانون اساسی و ضرورت تنویر افکار عمومی در خصوص مطالب آقای ظریف مورخ 95/9/28 در جمع اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی راجع به علل نقض برجام و تحریم‌های ظالمانه و بدعهدی آمریکای جنایتکار، مقتضی است نوار صوت ایشان را با عنایت به اصل ۶۹ قانون اساسی در صحن مجلس شورای اسلامی پخش نمایید.»

▼ تا انتخابات
محمود میرلوحی، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه احتمال دارد جریان متبوعش از افرادی که در انتخابات مجلس ردّ صلاحیت شدند، در فهرست شوراهای شهر و روستا استفاده کند، گفت: چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی از سوی شورای نگهبان در انتخابات‌های گذشته از میدان به در شده‌اند، بنابراین طبیعی است که در انتخابات سال آینده از آنها استفاده شود.
علیرضا مرندی، عضو «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با بیان اینکه این جبهه مجموعه‌ای فراجناحی و فراحزبی است، گفت: اگر به دنبال اتحاد بوده و خواستار حضور مردم هستیم، باید سعه‌صدر داشته باشیم؛ چرا که وقتی همه اقشار در این جبهه حضور جدی دارند، توفیق بیشتری برای انقلاب اسلامی حاصل می‌شود.
حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده مجلس دهم گفت: استفاده از نام‌هایی که حتی در حد وزارت نیز موفق نبوده‌اند یا نام‌هایی که در انتخابات‌های مختلف به هر دلیلی نتوانستند موج انتخاباتی ایجاد کنند، نمی‌تواند مشکل اصولگرایان را حل کند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات