سیاسی >>  انقلاب اسلامی >> اخبار ویژه
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱  ، 
کد خبر : ۲۹۷۸۰۴
دکتر سید حسین نقوی حسینی:

9دی باید همطراز یوم الله 22 بهمن تبیین شده و گرامی داشته شود

دو خط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور وجود داشته است. یک جریان که میگوید انقلاب اسلامی به دستاوردهای خود رسید و دیگر زمان بازگشت به جامعه جهانی رسیده است. این ایده را از اول انقلاب مرحوم بازرگان داشت، ابوالحسن بنی صدر پی گرفت و امروز هم عده ای می گویند باید با کدخدا سازش کنیم. در نقطه مقابل جریان دوم که انقلابی است می گوید هیچگاه با نظام سلطه سازش نمی کنیم و این حرکت ادامه دارد.
دی باید همطراز یوم الله 22 بهمن تبیین شده و گرامی داشته شودبسیاری از کارشناسان سیاسی معتقدند 9 دی یکی از مهمترین مقاطع تاریخ انقلاب اسلامی و در طراز 22 بهمن است چرا که در 22 بهمن 57 نهال انقلاب اسلامی غرص و پایه گذاری شد و در 9دی 88 زنگاره ها و موانع رشد و نمو این نهال فرو ریخت. در 9دی سال 88 انقلاب جانی تازه یافت و به دنیا نشان داد که انقلاب سال 57 ملت ایران هنوز زنده و پویا است و هر روز در این مسیر پیشرفت می کند. به مناسبت گرامیداشت این روز گفتگویی انجام داده ایم با جناب آقای دکتر سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که در ادامه متن این گفتگو آمده است.

جناب آقای دکتر لطفا بفرمایید که ماهیت روابط سیاسی ایران و قدرت های بزرگ غربی از ابتدای پیروزی انقلاب  تا کنون چگونه بوده است؟ 
کشورهای قلدر و قدرتمند، در راس آنها آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم زنجیره ای استکباری تشکیل دادند و آنرا نظم نوین جهانی نام نهادند. برای پایداری این نظم نهادهایی مانند؛ سازمان ملل، شورای امنیت، دادگاه لاهه، آژانس بین المللی انرژی اتمی، کمیته حقوق بشر، اف ای تی اف و.. را ایجاد کردند. اما سال 57 ملت ایران انقلابی برپا کرد که نظام استکباری را زیر سوال برد. این انقلاب با یک سابقه صد ساله از زمان به دار رفتن شیخ فضل الله نوری شروع شد. چون برای برقراری مشروطه مشروعه تلاش کرد اما شهید شد و پسرش پای چوبه دار با کراوات کف میزد. چرا این موضوع واکاوی می شود؟ برای اینکه کسی در این زمان نگوید فلانی پسر شهید است یا زمانی در کنار امام(ره) بوده است؟ چون اینها هیچکدام ملاک صلاحیت افراد نیست. یادگار و یار امام(ره) بودن فضیلت نیست. منتظری هم یار امام(ره) بود. حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در این باره فرمودند؛ ملاک حال فعلی افراد است. بنابراین عقبه صد سال مبارزه شد انقلاب اسلامی و زنجیره استکباری را پاره کرد. به خاطر این تمام قدرتها به خاطر به چالش کشیدن نظم ظالمانه جهانی با یکدیگر متفق القول شدند تا نظام اسلامی را از پای درآورند. کیسینجر، مشاور امنیت ملی آمریکا بارها گفته است" هر وقت ایران دست از ادعاهای خود بردارد و به محیط جهانی برگردد، دشمنی آمریکا و ایران پایان خواهد یافت." مشکل آنها نه با بمب اتم ایران است و نه با حقوق بشر بلکه مشکل آنها فقط پاره کردن این زنجیره است.
اگر برای آمریکا حقوق بشر و کلاهک های هسته ای مهم بود، رژیم صهیونیستی که 600 کلاهک هسته ای دارد، عضو NPTنیست و هیچ بازرسی از آژانس هم نمی پذیرد و در کودک کشی اش هم که زبانزد است، چرا با آن برخورد نمی کند. مورد جدید آن قطعنامه ضدشهرک سازی است که چند روز پیش در شورای امنیت تصویب شد و نتانیاهو با وقاحت تمام گفت زیر بار آن نمی رود. این در حالی است که در پرونده هسته ای ایران به دنبال گزارش کذب منافقین که " احتمالا ایران دارد کار هسته ای انجام می دهد و به سمت ساختن سلاح هسته ای رفته و احتمالا آن را بکار ببرد" پرونده ما را به شورای امنیت فرستادند. پاکستان در همسایگی ما بمب اتم ساخته است ولی در هیچ یک از این مجامع ساختگی جهانی محکوم نشد. بنابراین مشکل استکبار با حقوق بشر، مساله هسته ای و.. نیست بلکه با اصل نظام مخالفند. هر تاکتیکی را که در مقابله با ایران انتخاب می کنند فقط برای رسیدن به یک استراتژی که همان براندازی است، می باشد.

با توجه به تقابل ذاتی که اشاره کردید نقشه های مختلف جبهه دشمن علیه انقلاب اسلامی تا کنون چه بوده و چیست؟
بعد از انقلاب نیروهای ضدانقلاب معتقد بودند کار انقلاب شش ماهه تمام است. بنابراین تهدیدات از داخل آغاز شد. یک زمانی برای حفظ انقلاب داخل تهران و شهرستانها با گروههای ضدانقلاب می جنگیدیم. بعد تهدیدات از مرزها شروع شد که اوج آن حمله رژیم غاصب صدام با تمام توان بود. از پی72 شوروی تا میراژ فرانسوی تا سلاح های شیمیایی آلمانی و بمب افکن های آمریکایی همه علیه ملت ایران به کار گرفته شد. بیش از 70 کشور نیروی فیزیکی علیه ما داشتند. بنابراین تهدید فیزیکی هم علیه ایران کارگر نشد. بنابراین  تهدیدات را به بیرون منتقل کرده ایم و دشمن بیکار ننشست. در یمن، سوریه، عراق و لبنان، افغانستان برای ما خاکریز زدند تا ما را به مشکل بکشانند. در سوریه برای بقای جمهوری اسلامی می جنگیدیم. آنها که می گفتند نه غزه نه لبنان خواسته و ناخواسته در پازل صهیونیستها بودند. حالا دیدیم که اینهایی که اینقدر دم از مقابله با تروریسم می زدند برای حفظ جان تروریستها در حلب چه ها که نکردند. آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر است. 9دی نشان داد که ملت ایران هیچگاه فریب نمی خورند. ویل دورانت در کتاب تاریخ تمدن خود در جلد پانزدهم این کتاب می گوید؛ «زمانی که اجداد اروپایی ها که آمریکا را تاسیس کردند برای پیدا کردن غذا درختان نارگیل را بالا می رفتند، ایرانی ها حمام، کوچه و خیابان، مجلس و دولت داشتند». حالا اینگونه با ما صحبت می کنند و از موضعی بالا صحبت می کنند. آنها خود را درجه یک و ما را درجه سه می بینند و متاسفانه این باور در بین برخی مسئولین ما هم رسوخ کرده است.
اشاره کردید به رسوخ تفکر غربگرایی در جامعه ایران، لطفا مواضع جریانات فکری داخلی در مواجهه با این موضوع را بیان بفرمایید.
در ملاقاتی که با رئیس مجلس سنای فرانسه بعد از مذاکرات داشتم به من گفت "زمانی که ما سرزمینی نداشتیم شما در ایران دولت و مجلس داشتید." چقدر فردی باید بدبخت باشد که از عینک آنها به ملت ما نگاه کند. خود غربیها به ذکاوت و توانمندی ما معترفند. امروز تهدیدات علیه ما در کشورهای پیرامون خیمه زده است که این از اقتدار جمهوری اسلامی است. چه کسی اوایل انقلاب باور می کرد ایران در عراق موفق به تامین امنیت راهپیمایی اربعین شود و در سوریه موفق به آزادسازی شهر حلب شود. امروز حزب الله تعیین کننده سیاست لبنان شده است. انشاالله این تهدیدات را روز به روز عقب تر می بریم و حتی کار به جایی بکشد که آمریکا و اروپا در کنار مرزهای خود مجبور به دفاع باشند. 
دو خط از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این کشور وجود داشته است. یک جریان که میگوید انقلاب اسلامی به دستاوردهای خود رسید و دیگر زمان بازگشت به جامعه جهانی رسیده است. این ایده را از اول انقلاب مرحوم بازرگان داشت، ابوالحسن بنی صدر پی گرفت و امروز هم عده ای می گویند باید با کدخدا سازش کنیم. در نقطه مقابل جریان دوم که انقلابی است می گوید هیچگاه با نظام سلطه سازش نمی کنیم و این حرکت ادامه دارد.

جناب آقای دکتر در آستانه نهم دی ماه و روز بصیرت قرار داریم. با توجه به گذشت بیش از 7 سال از فتنه 88 و فرکش کردن غبار تردید لطفا ابعاد مختلف این فتنه را تشریح بفرمایید.
 فتنه 88 یکی از نقشه های دشمن برای انتقال تهدیدات خارجی به داخل کشور بود که با بازیگری افراد بظاهر موجهی از داخل نظام که به سران فتنه موسوم هستند صورت گرفت. دشمن موضوع اش انتخابات و رئیس جمهور نشدن کسی نبود . این افراد عاملی برای بازیگر اصلی بودند. گری سیک سال 88 می گوید" ما در تهران اشخاصی داریم که با انگشت اشاره ما حرکت می کنند." آقای موسوی خود چندبار مجری انتخابات بوده و نخست وزیر بوده و میداند در صندوق آرا امکان دست بردن نیست. کروبی چهاربار تا سال 88 از این صندوق بیرون آمده و انتخاب شد، پس چرا ساعت 10 شب 22 خرداد آخوندی وزیر کنونی راه و شهرسازی در کنفرانس مطبوعاتی برای موسوی می گوید من پیروز انتخابات شده ام در حالی که هیچ صندوقی هنوز باز نشده است. دعوا انتخابات نبود بلکه یک لشکرکشی علیه نظام بود. سفارتهای انگلیس، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا در مدت فتنه شبانه روز حتی در تعطیلات باز بودند و خدمات خود به فتنه گران را ارائه می دادند. فتنه 88 یک حرکت براندازانه علیه نظام جمهوری اسلامی بود و اساسا انتخاباتی نبود. اگر شکایت انتخاباتی بود در سازوکار نظام تعیین شده بود. اگر موضوع انتخاباتی بود چرا هنوز هم ادامه دارد؟ چرا رئیس جمهور سه وزیر به مجلس معرفی می کند که همه نقش بارزی در فتنه داشتند. ما به آنها گفتیم فتنه را محکوم کنید در حالی که هیچکدام کلمه فتنه را بکار نبردند. نمی دانند که ما سالم ترین انتخابات دنیا را برگزار می کنیم و روند انتخابات در ایران کاملا مردمی است؟ انتخابات اخیر آلمان من آنجا بودم. اینقدر تبلیغات بارز بود که من تبعه خارجی می فهمیدم در این کشور چه خبر است. اما 38 درصد مردم شرکت کردند و 62 درصد رای ندادند. فتنه 88 چنگ بر چهره پاک جمهوریت نظام بود. آنموقع در مجلس دهم نماینده ای با کمال جسارت می گوید تا کی می خواهید شمشیر فتنه را بالای سر ما نگهدارید؟ تا وقتی جمهوری اسلامی هست فتنه هم هست. چون دشمنان تعارفی با ما ندارند و خواستار براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند. در یوم الله 9دی ملت ایران خروشید و علیه براندازی قیام و به حمایت از ولایت فقیه ایستاد. و این یوم الله همطراز 22 بهمن بوده و باید تبیین شود و هرسال گرامی داشته شود. 

جناب آقای دکتر همانگونه که رهبر معظم انقلاب می فرمایند امروز هم نیاز به بصیرت داریم و یکی از صحنه های غبار آلود فعلی موضوع برجام و نقض آن توسط آمریکاست. در حالی که اکثریت قاطع مسئولین و مردم دم از نقض برجام توسط غرب می زنند عده ای از مسئولین به دنبال توجیه آن هستند. ابعادمختلف نقض برجام توسط آمریکا چگونه است؟
به عنوان شخصی که سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده ام، 4 سال قبل خطرات دشمنی آمریکایی ها را گوشزد کرده ام. آدم به رفیقش چک سفیدامضا نمی دهد چه برسد به دشمنی مانند آمریکا. 11 تعهد ایران اجرا شد و تازه برجام اجرایی شد. دیماه 94 برجام اجرا شد در حالی که ایران قلب راکتور اراک را درآورد، فردو را تعطیل کرد و سانتریفیوژها را به هزار سانتریفیوژ کاهش داد و... حالا پس از این همه کار آمانو رئیس سازمان انرژی اتمی باید بیاید بازدید کند و گزارش به 5+1 و تیم مذاکره کننده بدهد تا تحریم ها برداشته شود که تا به حال بسیاری از این تحریم ها با کارشکنی آمریکایی ها برداشته نشده در حالی که ایران فراتر از تعهدات خود را انجام داده است. 27 دیماه فردای شروع برجام، امریکا 11 مقام ایرانی را تحریم کرد؛ در این یک سال، آمریکا 15بار برجام را نقض کرده است. عراقچی می گوید برجام روی کاغذ اجرایی شده است و برداشته شدن تحریم های سرمایه گذاری ایران فقط روی کاغذ است، چون کنگره آمریکا قانون محدودیت ویزا برای ایران و قانون محدودیت های تجاری را برای ایران تصویب کرد. هر بنگاه اروپایی برای فعالیت اقتصادی در ایران باید از خزانه داری آمریکا مجوز بگیرد. وزارت خزانه داری هم معمولا دوپهلو جواب می دهد و آنها هم ریسک نمی کنند. به همین جهت هیچکدام از بانکهای بزرگ با ما همکاری نمی کنند و فقط بانکهای کوچک و صندوقهای قرض الحسنه محلی که در حال ورشکستگی هستند می خواهند از بازار پرسود ایران برای خود دستاوردی داشته باشند.
با تشکر فراوان از جناب آقای دکتر سید حسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی که وقت خود را در اختیار پایگاه اطلاع رسانی بصیرت قرار دادند.
مصاحبه: مجتبی محمدی


نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات