صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶  ، 
کد خبر : ۲۹۹۳۰۴

از تردید تا بحران

۱ـ «بحران معلم» در آموزش و پرورش
فرج کمیجانی، دبیر کل مجمع فرهنگیان انقلاب اسلامی در سی‌وچهارمین نشست شورای مرکزی خانه احزاب ایران، با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش، اظهار داشت: با وجود همه تأکیدات در توجه بیشتر به آموزش و پرورش، اما در عمل اتفاقی نیفتاده است. بودجه آموزش و پرورش ۳۲ هزار میلیارد تومان است که ۹۹ درصد آن صرف حقوق کارکنان می‌شود؛ بنابراین وزارت آموزش و پرورش با یک درصد اداره می‌شود. دبیر کل مجمع فرهنگیان انقلاب اسلامی با طرح این پرسش که چگونه وزارتخانه بزرگی، مانند آموزش و پرورش می‌تواند با یک درصد از بودجه، خود را اداره کند و چرا کسی به فکر مشکلات این مجموعه نیست، گفت: تا سال ۱۴۰۰، ۳۲۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند؛ در حالی‌ که دانشگاه فرهنگیان سالیانه فقط ۱۰ هزار معلم را استخدام می‌کند و این مسئله می‌تواند وزارت آموزش و پرورش را با یک بحران روبه‌رو کند.

۲ـ جدال دادستان ایالت واشنگتن با ترامپ

باب فرگوسن، دادستان کل ایالت واشنگتن گفت: این دادستانی از تمامی راهکارهای حقوقی برای به چالش کشیدن دستور مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهوری این کشور استفاده خواهد کرد. وی در گفت‌وگو با شبکه «ای‌بی‌سی» این احتمال را که این مبارزه حقوقی ممکن است به خلع ترامپ بینجامد، رد نکرد. گفتنی است ایالت واشنگتن در دادگاه علیه رئیس‌جمهور درباره فرمان مهاجرتی‌ وی شکایت کرده و قاضی فدرال آن را به طور موقت متوقف نموده است. هفته گذشته نیز دادگاه استیناف واشنگتن برخلاف درخواست دولت ترامپ برای لغو حکم قاضی، آن را تأیید کرد. فرگوسن در پایان گفت: انگیزه‌های نادرستی پشت این دستور بوده است. این گونه کارها بی‌سابقه است و از نظر حقوقی ایجاد پیش‌زمینه برای اعمال یک قانون درست نیست. نباید اجازه داد چنین پیش‌زمینه‌هایی برای اهداف خاص، شکل حقوقی به خود بگیرد. این خلاف قانون اساسی است.

۳ـ جریان‌های سیاسی نباید ائتلاف کنند
سرلشکر فیروزآبادی، مشاور رهبری درباره ضرورت وجود اتحاد ملی و آشتی ملی گفت: به نظر من الآن هم اتحاد ملی و آشتی ملی وجود دارد و حضور مردم در راه‌پیمایی ۲۲ بهمن نشانه همین مسئله است. وی افزود: بین جریان‌های سیاسی نباید ائتلاف شود، جریان‌های سیاسی محل مباحثه است و باید با هم بحث کنند تا بهترین حرف‌ها از دل این بحث‌ها بیرون بیاید. اگر بخواهند همه یک حرف بزنند و همه آن را تأیید کنند، فضا مانند مرداب می‌شود که مرداب به دلیل سکون می‌‌گندد.

▼ تا انتخابات
جاگاریان، سفیر روسیه در ایران اعلام کرد: هر نامزدی که پس از انتخابات، رئیس‌ جمهور ایران شود، برای آن شخص احترام قائل هستیم و با این کشور مناسبات برقرار می‌کنیم؛ چرا که جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی روسیه جایگاه خاصی دارد و روابط سنتی و دیرینه‌ای بین دو طرف برقرار بوده است. بنا به گفته وی، چند هفته پیش یکی از خبرگزاری‌ها، روسیه را به دخالت در امور داخلی ایران به نفع یکی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ متهم کرده بود.
پایگاه اینترنتی «قنطره» با اشاره به نقش‌ رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در حمایت از رئیس‌جمهور ایران، نوشت: حتی پیش از درگذشت وی هم به دلیل ناامیدی مردم از سیاست‌های روحانی، درباره امکان انتخاب مجدد وی تردیدهایی وجود داشت.
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تأکید کرد: آخرین پیشنهادات برای تدوین فهرست اصلاح‌طلبان در شورای شهر ۳۰ درصد سهمیه به جوانان، ۳۰ درصد سهمیه به بانوان و ۴۰ درصد نیز متعلق به اعضای فعال شورای فعلی شهر است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات