صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰  ، 
کد خبر : ۲۹۹۹۴۵

اخبار کوتاه یکشنبه 22 اسفند

یک منبع محلی در استان نینوای عراق از رؤیت «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش در مرزهای عراق و سوریه خبر داد. وی تصریح کرد: البغدادی لاغر شده بود و قادر به تکلم عادی نبود. وی از جراحت‌های پیشین خود رنج می‌دید و از نیروهای خود به دلیل کم‌کاری انتقاد می‌کرد. طبق اطلاعات نهادهای امنیتی، ابوبکر البغدادی و پنج نفر از سرکرده‌های اصلی داعش در منطقه‌ای میان عراق و سوریه مخفی شده‌اند.
اصغر فخریه، قائم مقام وزیر راه‌وشهرسازی با بیان اینکه تاکنون فاینانس ۹۷ فروند هواپیما قطعی شده است، گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای تأمین فاینانس قرارداد ایران‌ایر، مناقصه بین‌المللی انتخاب فاینانسر تا یک هفته دیگر برگزار می‌شود و به دنبال تأسیس شرکت ملی لیزینگ برای خرید هواپیماهای نو هستیم.
معاون امور اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از رشد ۱۰۰ درصدی بودجه سازمان بیمه سلامت در سال ۹۶ خبر داد و گفت: در ابتدای این دولت بار سنگین هزینه‌های دارویی بر دوش بیمه‌ها بود، برای نمونه ۹۰ میلیارد تومان بابت هورمون رشد هزینه کردند که بیشتر آن برای بدنسازی بود.
در ادامه جوسازی‌های مقامات صهیونیستی علیه ایران در سوریه، این بار پایگاه خبری صهیونیستی «آلگماینر» به نقل از منابع امنیتی رژیم اسرائیل مدعی شد، ایران در آستانه توافق با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه برای ساخت پایگاه نظامی در بندر لاذقیه این کشور است.
محمد رفعت، عضو انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت از بومی‌سازی یک قطعه استراتژیک صنعت نفت با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: ایران به جمع چهار کشور سازنده سیستم اندازه‌گیری کیفیت و خلوص بخار آب پیوست.
در ۱۰ ماهه امسال، بدهی دولت به بانک‌ مرکزی با ۳۷/۷ درصد رشد به ۳۳ هزار و ۶۲۰ میلیارد تومان و بدهی بانک‌ها به این بانک با ۳۰/۶ درصد افزایش به ۱۰۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.
همزمان با پایان مدت زمان اجرای قانون جاسوسی‌های سایبری دولت آمریکا، برخی اعضای کنگره این کشور، آژانس امنیت ملی ایالات متحده را برای افشای تعداد افراد هدف این طرح تحت فشار قرار داد‌ه‌اند.
محققان کشور پس از موفقیت در تولید سانتریفیوژ پزشکی با توان ۱۵ هزار دور در دقیقه، موفق به ساخت سانتریفیوژ پزشکی با توان ۲۰ هزار دور در دقیقه شدند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات