صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱  ، 
کد خبر : ۳۰۰۴۴۰

نشریه اخبار و تحلیل‌ها دوشنبه 28 فروردین

امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) این کشور به جوان‌های انقلابی و حزب‌اللهی و مؤمن احتیاج دارد. آن کسانی که در تبلیغاتشان، در حرف‌های‌شان حزب‌اللهی را می‌کوبند، بسیجی را می‌کوبند، جوان‌های مؤمن را می‌کوبند، نمی‌فهمند چه‌کار دارند می‌کنند؛ در واقع دارند به کشور و آینده کشور لطمه می‌زنند.(96/1/6)
نشریه اخبار و تحلیل‌ها Word
نشریه اخبار و تحلیل‌ها PDF
▼ حرف روز
انتخابات، دشمن و ما!

مروری بر رفتار انتخاباتی دشمنان انقلاب اسلامی در بزنگاه حدود 40 انتخاباتی که نظام اسلامی در 38 سال از عمر خود برگزار کرده و نصاب جدیدی از روند مردم‌سالاری دینی از نظر کمی و کیفی را در منظر و مرآی مردم جهان قرار داده، نشان می‌دهد:
اولاً، مجموعه فکری و فرهنگی غربی همواره محوریت هدایت سیاسی و رسانه‌ای علیه انقلاب و ایران اسلامی را در شرایط انتخابات برعهده داشته و توانسته است با قدرت رسانه‌ای که در اختیار دارد، یافته‌ها و بافته‌هایی را در این زمینه به خورد مخاطبان دهد. ثانیاً، راهبرد ثابت و همیشگی آنها پیگیری سیاست‌های ضدیت با انقلاب بوده است؛ یعنی اگر راهبرد نظام اسلامی همواره تأکید بر مشارکت حداکثری مردم و انتخاب هوشمندانه بوده، راهبرد نظام سلطه با تاکتیک‌هایی در مقابل آن تعریف شده و از تبلیغ برای کاهش مشارکت و القای بی‌فایده بودن مشارکت در سرنوشت سیاسی که در دهه‌های اول انقلاب بسیار بر روی آن مانور داده می‌شد، گرفته تا القای تصنعی مبنی بر مشارکت قشر خاموشی که به ادعای ثابت نشده آنها اگر به صحنه بیاید، به نفع غرب تمام خواهد شد و ارائه نشانگان و تصریح بر معرفی گزینه‌ای به اصطلاح میانه‌رو برای انتخاب مردم، در برنامه‌های آنها دیده می‌شود.
سیاه‌نمایی علیه نظام اسلامی و متهم‌سازی نهادهای زیرمجموعه آن به دخالت در انتخابات راهبرد دیگر غرب و دشمنان انقلاب در انتخابات‌های ما بوده است. این روزها اگر به رصد و پایش مواضع رسانه‌ای و اظهار نظرات مقامات اروپایی، آمریکایی، صهیونیستی و حتی عربی منطقه نگاهی بیفکنیم، به تناسب زمان بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، به شدت به دنبال رصد مواضع این نهاد انقلابی و تأثیرگذاری در کار آن و تبلیغ سوء علیه آن هستند تا هزینه‌های اعمال حق و قانون را برای این شورا بالا ببرند. در حالی که شورای نگهبان نشان داده است اگر صلاحیت شخصی را احراز نکند، بدون هیچ اغماضی روی نامش قلم قرمز می‌کشد. ماحصل این نوشته، این است که گوش ایرانی‌ها بدهکار ژاژخایی بیگانگان نیست و نباید باشد و همگان باید تکلیف خود را با هدف سعادت کشور انجام دهند.

▼ گزارش روز
فراموش نمی‌کنیم

شقاوت؟ سنگدلی؟ وحشیگری؟ نه، هیچ واژه‌ای نمی‌تواند عمق فاجعه‌ای را که در جریان مبادله اسرای سوری و تعدادی از تروریست‌های تکفیری در سوریه رخ داد، معنا کند؛ دقیقاً روزی که قرار بود خانواده‌های مظلوم سوری پس از مقاومت کم‌نظیر و دو سال محاصره تمام‌عیار در فوعه و کفریا از این حصر ظالمانه خارج شوند، درست آن هنگام که مادرانی که دو سال تمام حتی از تأمین مواد غذایی حداقلی برای فرزندان‌شان محروم بودند و خجل، همان هنگام که مادرانی که روزها حتی آبی برای سیراب کردن فرزندان‌شان نمی‌یافتند، در گوش کودکان‌شان امید و شور زندگی را زمزمه می‌کردند و وعده می‌دادند روزهای سخت تمام می‌شود، فقط کافی است چند ساعت دیگر صبر کنی، دیگر می‌توانی با خیال راحت از خانه بیرون بروی، می‌توانی آسوده بخندی و بازی کنی‌، دیگر تشنه نخواهی ماند... امیدوار سوار بر اتوبوس‌هایی شدند به مقصد آزادی، به مقصد خانه و شهری که در محاصره تروریست‌ها نباشد؛ اما تمام امید مادران و رؤیای کودکان در میان صدای انفجار برای همیشه پایان یافت!
وقتی در میانه راه پس از 48 ساعت معطلی و کارشکنی‌های پی‌درپی تروریست‌ها، عامل انتحاری ضامن بمب را کشید، کودکان سوری تشنگی را برای همیشه فراموش کردند؛ اما هیچ انسانی در هر کجای جهان هم که باشد، هر ملیت و نگرشی هم که داشته باشد نمی‌تواند تصویر پیکر بی‌جان کودکان این فاجعه را فراموش کند، کاری که سیاست‌مداران غربی و عربی به سادگی هر چه تمام‌تر انجام می‌دهند، می‌بینند و انگار ندیده‌اند، می‌بینند و فراموش می‌کنند، فراموش می‌کنند که هیچ موشکی از روی ناوهای آمریکایی به سمت مواضع تروریست‌ها شلیک نمی‌شود، فراموش می‌کنند که هیچ جلسه فوری برای بررسی این فاجعه در سازمان ملل و شورای امنیت و نهادهای حقوق بشری مدعی برگزار نمی‌شود!

▼ خبر ویژه
10 دلیل وجود دارد که روحانی نمی‌تواند رئیس‌جمهور آینده باشد

محمد ارشدی، مسئول ستاد مردمی روحانی در کشور در انتخابات 92، با اشاره به عملکرد چهار ساله دولت یازدهم، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید سال 92 با شعار «اصلاح اقتصاد، برنامه‌ریزی و استفاده از بزرگان اقتصاد» روی کار آمد و قرار شد اقتصاد را به سمت پیشرفت ببرد؛ اما متأسفانه ما شاهد استفاده از نیروهای متخصص و جوان در دولت یازدهم نبودیم؛ در حالی که رشد و پیشرفت کشور و اقتصاد با نیروی کارآمد قابل تحقق است. وی تصریح کرد: نقد اساسی ما به بدنه اقتصادی دولت است؛ چرا که در نظام بانکی و پولی کشور اتفاق خاصی نیفتاده و مدیران قبلی که روحانی قول تعویض آنها را داده بود، عوض نشدند مگر در بدنه بالایی که چند مدیر تغییر کردند که آنها هم به مدیران نجومی تبدیل شدند و روند قبلی تکرار شد. ارشدی درباره امکان رأی‌آوری مجدد روحانی با توجه به کارنامه وی گفت: رأی آوردن مجدد روحانی سخت است و من 10 دلیل دارم که او نمی‌تواند رئیس‌جمهور آینده کشور باشد. وی به طرح برخی از این 10 مورد پرداخت و اظهار داشت: جدایی روحانی از طیف همراهش، استفاده از کابینه پیر، نام‌نویسی آقای جهانگیری و به نتیجه نرسیدن همراهان همیشگی، اثر نگذاشتن در فرهنگ عمومی و اجتماعی و تأمین نشدن قشر فقیر، از جمله مواردی هستند که رأی آوردن روحانی را با سختی مواجه کرده است.
 
▼ اخبار
1ـ جنایت‌های داعش با ایزدی‌های عراق

خیری بوزانی، مدیر کل امور ایزدی‌ها در وزارت اوقاف اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ و تصرف شهر سنجار شش هزار و 417 ایزدی، از جمله سه هزار و 547 زن را ربود. بوزانی گفت:‌ تعداد کسانی که از اسارت داعش نجات یافتند، دو هزار و 963 نفر، از جمله هزار و 70 زن و هزار و 571 کودک است، این در حالی است که هنوز سه هزار و 454 نفر دیگر در اسارت این گروه تروریستی هستند. این مسئول ایزدی افزود: تعداد کل ایزدی‌های ساکن عراق حدود ۵۵۰ هزار نفر است، حدود ۳۶۰ هزار ایزدی در حال حاضر از مناطق خود آواره هستند‌ و تاکنون هزار و 293 ایزدی در مناطق‌شان به دست داعش کشته شده‌اند که در نتیجه آن هزار و 759 کودک، پدر؛ ۴۰۷ کودک دیگر مادر و ۳۵۹ کودک نیز هر دو را از دست دادند. افزون بر این، داعش ۶۸ زیارتگاه و آرامگاه را بمب‌گذاری و منفجر کرده است.

2ـ تنها 10 درصد

سازمان امور اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشکری و کشوری با توجه به نرخ تورم به میزان 10 درصد اعلام شد که سه درصد بیشتر از نرخ تورم است. همچنین، حداقل حقوق کارکنان با 15 درصد افزایش به میزان 10 میلیون و 350 هزار ریال تعیین شده است. این سازمان در زمینه افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه‌بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: افزون بر افزایش درصدی حقوق، در اجرای بند (هـ) تبصره (12) قانون بودجه سال 1396 کل کشور به منظور همسان‌سازی حقوق بازنشستگان سطوح پایین از افزایش بین 10 تا 27 درصد برخوردار خواهد شد.

3ـ «سورپرایز» پوتین درباره ابوبکر بغدادی!

روزنامه صهیونیستی «علام هزیه» نوشت: نیروهای ویژه روسی با همکاری نیروهای سوریه توانسته‌اند «ابوبکر بغدادی» سرکرده ارشد گروه تروریستی داعش را در عملیات ویژه پیچیده‌ای دستگیر کنند. این روزنامه افزود: سازمان اطلاعاتی روسیه به دستور رهبران ارشد روسیه درباره این موضوع پنهان‌کاری کرده است. این روزنامه صهیونیستی همچنین نوشت: پوتین می‌خواهد پس از پایان کار بازجویی از سرکرده داعش، سورپرایزی برای غرب آماده کند. بر پایه این گزارش، پیش از انتشار این خبر، برخی خبرها حکایت از پرواز غیر عادی نیروی هوایی روسیه در پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه دارد که علل آن روشن نشده است.

▼ تا انتخابات
ناصر ایمانی، کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نام‌نویسی آقای قالیباف مسلماً صحنه انتخابات را پرشور و گرم می‌کند، خاطرنشان کرد: ایشان رقیب بسیار جدی برای روحانی خواهد بود و قاعدتاً با حضور وی انتخابات رقابتی‌تر می‌شود و روحانی طبیعتاً با دردسر بیشتر روبه‌رو خواهد شد. وی در عین حال نام‌نویسی معاون اول دولت در انتخابات ریاست‌جمهوری را بدعتی بسیار زشت از سوی اصلاح‌طلبان و حامیان دولت و توهین به افکار عمومی ملت دانست.
دهمین نشست شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی عصر روز یکشنبه (27 فروردین) طبق روال هفته‌های گذشته به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان و با حضور اعضای شورای مرکزی برگزار شد. در این جلسه درباره فعالیت تبلیغاتی چهار نامزد جبهه مردمی و نیز تشکیل ستاد کاندیداها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.
محسن رهامی، رئیس کمیته انتخابات احزاب اصلاح‌طلب درباره فعالیت این کمیته برای انتخابات شوراها، گفت: اعضای این کمیته در حال تهیه لیست هستند و تلاش‌مان این است که ائتلافی با شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان تشکیل دهیم؛ اما ممکن است لیست جدا ارائه کنیم.

▼ اخبار کوتاه
در آستانه انتخابات دولتی که تمام همت خود را صرف حذف یارانه‌بگیران کرده بود، تصمیم به افزایش سه برابری یارانه برخی اقشار ضعیف گرفت! و قرار است حقوق بازنشستگان را افزایش دهد. این در حالی است که روحانی حتی در تبلیغات ریاست‌جمهوری خود یارانه دادن را صدقه‌ای نامیده بود که دولت به مردم می‌دهد و  مقامات و مسئولان دولتش بار‌ها و بار‌ها از پرداخت یارانه‌ها گلایه کرده و هر بار به بهانه‌ای پرداخت یارانه را مورد هجمه قرار داده بودند.
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادها درباره نام‌نویسی تعداد زیادی از افراد در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: مجلس پیش از این قانونی را برای تفسیر رجل سیاسی و مدیر و مدبر بودن کاندیداهای این انتخابات تصویب کرده بود که مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت. وی افزود: اکنون هم این آمادگی وجود دارد که شورای نگهبان مصوبه قبلی مجلس را تأیید کرده یا ایرادات آن را برای اصلاح به مجلس ارجاع کند.
شرکت بین‌المللی بزرگ «آسپن فارمسوتیکالز» آفریقای جنوبی، که در زمینه تولید داروهای درمان سرطان فعال است، در مذاکرات خود با مقامات سازمان‌ها و وزارتخانه‌های بهداشت و درمان کشورهای ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و ولز آنها را تهدید کرد در صورت عدم صدور مجوز برای افزایش قیمت داروهای این شرکت و تنها به منظور افزایش قیمت داروها، این داروها را معدوم خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: بارش‌های متناوب باران در استان در چند روز گذشته موجب شده است 80 میلیون مترمکعب آب از طریق رودخانه‌ها و در جریان سیلاب‌های اخیر وارد دریاچه ارومیه شود. هم‌اکنون میزان آب ورودی به دریاچه ارومیه 660 مترمکعب در ثانیه است که در سه روز گذشته تداوم داشته است.
عفت مرعشی و فاطمه هاشمی همسر و دختر هاشمی رفسنجانی صبح روز یکشنبه (27 فروردین) از فرودگاه امام خمینی(ره)، ایران را به مقصد انگلیس ترک کردند. مقصد سفر همسر و دختر آیت‌الله هاشمی «لندن» عنوان شده، با این حال تاکنون خانواده و نزدیکان آقای هاشمی درباره علت این سفر اظهار نظر نکرده‌اند.
سیف، رئیس کل بانک مرکزی گفت: رقم دقیق بدهی دولت به بانک مرکزی از منظرهای مختلف متفاوت است؛ اما آنچه در دفاتر نظام بانکی کشور وجود دارد، رقمی حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان است.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات