صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲  ، 
کد خبر : ۳۰۰۵۹۰

اخبار کوتاه شنبه 2 فروردین

معروفان، معاون شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به تأمین ذخایر استراتژیک کالاهایی، همچون برنج و شکر برای ماه مبارک رمضان گفت: برای تنظیم بازار برنج با توجه به بررسی آمارها سه میلیون و ۲۰۰  هزار تن میزان مصرفی کشور است که رقمی حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن آن در داخل کشور تولید می‌شود و مابقی آن چیزی حدود ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن را از کشورهایی، همچون پاکستان، هند، تایلند و اروگوئه وارد می‌کنیم.
ولی‌عهد عربستان با ارسال پیامی به وزیر خارجه بحرین، به وی گوشزد کرد که منامه باید در زمینه برقراری رابطه با ایران تابع سیاست‌های دیکته شده ریاض باشد. بن نایف، وزیر خارجه بحرین را تهدید کرد، اگر به تلاش برای آشتی با ایران ادامه دهد، او را از منصبش عزل خواهد کرد. وی تأکید کرد: نه او و نه پادشاه بحرین اجازه چنین تصمیمی را ندارند.
روزنامه «گاردین» گزارش داده است، بانک‌های انگلیس حساب‌های بانکی اتباع ایرانی را بسته‌اند. برخی از بانک‌ها تحریم‌ها علیه ایران را دلیل این اقدام بیان کرده‌اند. شرکت مشاوران حقوقی بلک‌استون در انگلیس که وکالت شاکیان ایرانی در دادگاه را به عهده دارد، می‌گوید: بیش از ۶۰ نفر از اتباع ایرانی تاکنون به دلیل تبعیض‌ نژادی از بانک‌های انگلیسی شکایت کرده‌اند.
وزیر اطلاعات با اشاره به ناامنی در کشورهای مختلف، گفت: امروز امنیت پایدار در کشور وجود دارد. در ایران اسلامی همه توطئه‌های دشمنان در تور اطلاعاتی سربازان گمنام قرار گرفت و در سال ۹۵ بیش از ۳۰ برنامه بمب‌گذاری به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) کشف و خنثی شد که فقط پنج مورد آن را به مردم اطلاع‌رسانی کردیم.
تاجگردون، نماینده مجلس دهم در برنامه دست‌خط گفت: در جریان بررسی حقوق‌های نجومی تخلف ۱۵۰ و ۲۵۰ میلیارد تومانی هم داشتیم. نقدینگی رشد فزاینده‌ای پیدا کرده و در چهار سال اخیر، سالی ۲۰ تا ۳۰ درصد بالا رفته است. وی افزود: فرمانده تیم اقتصادی دولت مشخص نیست و نظارت در سازمان برنامه و بودجه تعطیل است.
بانک مرکزی اعلام کرد: در راستای راه‌اندازی سامانه نهاب (نظام هویت‌سنجی الکترونیکی)، كليه مشتريان بانک‌ها لازم است با مراجعه به شعبه‌های بانک خود، از صحت ثبت اطلاعات شناسنامه‌ای‌شان اطمینان حاصل کنند. در غير اين‌صورت، ارائه خدمات بانکی به حساب‌هایی که اطلاعات آنها ناقص است، پس از نیمه اردیبهشت امکان‌پذیر نخواهد بود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات