تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳  ، 
کد خبر : ۳۰۰۹۰۹

پیامدهای حضور مردم در عرصه انتخابات

ارج نهادن به مقام شامخ شهدا، بیمه نمودن مهم ترین شاخصه نظام جمهوری اسلامی اصل ولایت مطلقه فقیه، پشتیبانی از رهبری معظم انقلاب، حفظ تمایت ارضی و حاکمیت نظام اسلامی، حفظ استقلال و آزادی، حفظ ارزش ها و دستاورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و ... نمونه هایی از پیامدهای حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات هستند
پایگاه بصیرت / گروه سیاسی/ امیر فتحی
 پیامدهای حضور مردم در عرصه انتخاباتهرچه انتخابات پرشورتر باشد, عظمت ملت ایران بیشتر در چشم مخالفان و دشمنان دیده خواهد شد؛ برای ملت ایران حرمت بیشتری خواهند گذاشت دوستان شما هم در دنیا خوشحال می شوند.    (رهبر معظم انقلاب )
آنچه که مردم سلحشور ایران را بعد از مدت ها از چتر استعمار رهایی بخشید ،روحیه استعمار واستکبار ستیزی بود که در آنها زنده شد و این موهبت الهی از طریق امام خمینی (ره) میسر شد . ایشان با عزم الهی و راسخی که داشتند راه مبارزه  با کفر را در پیش گرفتند و در این راه  مردم انقلابی را همراه کردند و نور الهی و امید را در دل های خسته آنان روشن نمودند و مدرس مکتب انقلاب الهی اسلامی برای ملت قهرمان ایران زمین شدند .ایشان در واقع زنگ استقلال و آزاد زیستن را برای ما و تمام آزادی خواهان نواختند و نوای این ترنم توسط دول منطقه وبین الملل همیشه روشن است. حتی تاثیر این انقلاب امروز هم روی کشورهای منطقه بی تاثیر نیست و انقلاب های متعدد حاصله که لقب بیداری اسلامی برآن نهاده اند دستمایه این امرخطیر است . انقلاب اسلامی درحقیقت انفجار ارزش ها و به ظهور رسیدن هنجارهای دینی در مقابل ولنگاری های متفاوت در سطح  آن جامعه بود . این انقلاب محصول مردمانی بود ازقشرضعیف اجتماع و سلاح حقیقی آن ایمان و تقوا و توکل در آن زمان ازحصول نتیجه این انقلاب بود بدین ترتیب در اصطلاح نام این انقلاب را انقلاب پابرهنگان نهادند که حامی اصلی آن خداوند متعال بود . از 22 بهمن 1357 که انقلاب شکوهمند اسلامی به پیروزی رسید و ملت طعم آزادی را بعد ازحکومت منحوس پهلوی چشیدند در سال 1358 درطی یک رفراندوم عمومی با کسب 98% از آرا آن را به عنوان نظام مستقر برگزیدند از آن زمان تاکنون مردم پای آن ایستادند و به حرمت خون مطهر شهدا تا بحال با سرما وگرمای آن ساختند ومی سازند وبا چنگ و دندان با رهبری داهیانه ولی امر مسلمین حضرت آیت ا...خامنه ای (مدظله) بر قدمت این در گرانمایه افزودند . امروز کشورهای غرب زده وحامیان مدرنیسم و تمدن بشری در طول این سی واندی سال که از عمر انقلاب سپری می شود با دست اندازی ازطریق عمال داخلی وخارجی و با خرج های کلان و ایجاد شبکه های مخرب و تولید برنامه ومحتوا در جهت براندازی این ارمغان الهی گام برداشتند وحتی با نفوذ در لایه های دستگاه حکومتی و اختلاس و اخذ حقوق های نجومی و ...جرقه ایجاد موج نارضایتی را برای ملت همیشه در صحنه ایران رقم زدند . اما به حول و قوه الهی تا به حال در این رهکده چیزی جز ناکامی برای آنها حاصل نشده است . در هر دوره از انتخابات های حساس و سرنوشت ساز دشمن ایجاد کارشکنی می کند و هدف اصلی آنها ایجاد زدگی از ولایت و نظام است . اگر دقت داشته باشیم رهبری معظم انقلاب در هر دوره از انتخابات توصیه معظم له قبل از فکرو تدبر و تحقیق برای یک انتخاب اصلح تاکید برحضورحدکثری دارند.ضد انقلاب با سم پاشی رسانه ای برمشکلات عمومی جامعه اعم از گرانی و بیکاری و ... که انجام می دهد بدین ترتیب در عدم حضورمردم خلل ایجاد می کند . در مقابل عمل منفور این افراد باید چنین بیان کرد که قسمت بیشتر این نابسامانی ها مردم هستند همانطور که با دستان خود سرنوشت خود را رقم می زنند ، مسئولیت دارند با انتخاب آگاه و بر مبنای شایسته سالاری شایسته ترین را برگزیدند.گاهی این شایسته سالاری در ریاست جمهوری درست عمل می شود وشخصی همچون حضرت  آیت ا... خامنه ای بر مسند قدرت می نشیند و گاهی نادرست عمل می شود و شخصیتی نظیر بنی صدر ملعون بر مسند می نشیند که خیانت عظیمی بر کشور و نظام و مردم روا می دارد . این بستگی به نگرش و بینش سیاسی مردم جامعه دارد و این سم پاشی باید با بصیرت ملت فکور ایران مبدل به پادزهر گردد.
2 خواسته مهم رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خویش در مشهد مقدس  نسبت به انتخابات 1396
الف) آنچه من عرض میکنم و در درجه‌ی اوّل برای این حقیر مهم است، شرکت عمومی در انتخابات است و اینکه همه‌ی آحادی که میتوانند رأی بدهند و مشمول قانونند وارد انتخابات بشوند و انتخابات را پُرشور کنند؛ این اوّلین خواسته و مهم¬ترین خواسته‌ی ما است.

ب)آنچه در مورد انتخابات من عرض میکنم این است که در امر انتخابات مُرّ قانون باید عمل بشود؛ مُرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه‌ی انتخابات ملّت هرچه شد، این معتبر است، این قانون است. بنده در انتخاباتها دخالت نمیکنم؛ هیچ‌وقت به مردم نگفته‌ام و نمی گویم این کس را انتخاب کنید، آن کس را انتخاب نکنید. فقط یک جا بنده دخالت میکنم و آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بِایستند و با مزاحمت در مقابل رأی مردم، رأی مردم را بشکنند. هرکس بخواهد با نتیجه‌ی آراء ملّت دربیفتد، بنده در مقابلش می¬‌ایستم.

پیامدهای حضور مردم در پای صندوق های رای  در انتخابات متفاوت از قبیل ریاست جمهوری شامل مفاهیم موارد ذیل می باشد :
1- ارج نهادن  به مقام شامخ شهدا 
2- بیمه نمودن  مهم ترین  شاخصه  نظام جمهوری اسلامی  اصل ولایت مطلقه فقیه
3- پشتیبانی  از رهبری معظم انقلاب 
4- حفظ تمایت ارضی و حاکمیت نظام اسلامی 
5- حفظ استقلال و آزادی 
6-  حفظ ارزش ها و دستاورهای نظام مقدس جمهوری اسلامی 
7- نقض سکولاریسم و حفظ و تداوم اسلام سیاسی 
8-  حفظ دموکراسی و نقض  دیکتاتوری 
9- با انتخاب اصلح جامه عمل پوشاندن به رهنمودهای رهبری اعم از حمایت از تولید داخلی واقتصاد مقاومتی وعدم وابستگی به خارج  
10- آزادی بیان و رسیدن به فضای توام از صمیمت و تهی از خفقان سیاسی .


نویسنده امیر فتحی



نظرات بینندگان
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات