صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴  ، 
کد خبر : ۳۰۱۹۹۹

از اعتراض آیت‌الله تا تشکیل نیروی ویژه

1ـ منتخبان شورای شهر تهران می‌توانند شهردار شوند؟
منتخب مردم تهران در انتخابات شورای شهر اعلام کرد: در جلسه منتخبان پیشنهادی برای اطمینان دادن به مردم و رفع دغدغه‌های جامعه بررسی خواهد شد که طبق آن هیچ‌یک از منتخبان شورای پنجم نمی‌توانند برای تصدی هیچ سمتی از شورا استعفا دهند. حجت‌ نظری درباره اینکه گفته می‌شود منتخبان شورا از موضوع احتمال انتخاب شهردار از بین اعضای شورا عبور کرده‌اند، گفت: علت اینکه اعضای شورا به راحتی از بحث ممنوعیت شهردار شدن هر یک از منتخبان گذر کردند، این بود که همه ما در میثاق‌نامه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان پذیرفته بودیم در صورت ورود به شورا، برای تصدی هیچ سمتی از شورا خارج نخواهیم شد. منتخب مردم تهران در انتخابات شورای شهر ادامه داد: البته در همان جلسه پیشنهادی مطرح شد که به منظور بررسی در دستور جلسه آتی قرار گرفته است. این پیشنهاد هم‌راستا و مشابه میثاق‌نامه شورای عالی است و برای اطمینان دادن به مردم و رفع دغدغه‌های جامعه مطرح شده است.

2ـ پیشنهاد تشکیل نیروی ویژه ضد تروریستی

سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست‌ خارجی مجلس، با اعلام اینکه این کمیسیون با هدف بررسی حوادث تروریستی اخیر تهران جلسه فوق‌العاده‌ای را با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و نظامی تشکیل داد، گفت: در این جلسه جمع‌بندی شد که باید شرایط جدید را بشناسیم و برنامه‌های خود را با آن تطبیق دهیم. داعش در کشورهای منطقه از محور مقاومت شکست خورده است و سخت به دنبال جبران شکست‌های خود در کشور ایران اسلامی است. در این راستا، ضرورت دارد اقدامات فوری از قبیل استقرار دستگاه هشداردهنده و طراحی و اجرای برنامه جامع تأمین امنیت در ابعاد مختلف انجام شود. افزون بر این، باید آموزش همه نیروها در دستور کار قرار گیرد تا تمرکز صد درصد بر انجام مأموریت محقق شود و اگر امکان دارد یک نیروی ویژه ضد تروریستی تشکیل شود.

3ـ اعتراض آیت‌الله مکارم به سرنوشت حقوق‌های نجومی

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در مراسم لیالی قدر در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: امروزه فاصله طبقاتی بسیاری در جامعه ایجاد شده و فاصله بین مردم دارا و ندار بسیار زیاد شده است؛ افرادی در خانه‌های بالای یازده هزار متر زندگی می‌کنند؛ ولی مردمی هم هستند که در خانه ۳۰ متری زندگی می‌کنند؛ فاصله طبقاتی امنیت ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این مرجع تقلید در ادامه افزود: افرادی در کشور ما ۱۰ تا ۱۵ شغل دارند؛ ولی جوانان ما به خاطر ۳۰۰ هزار تومن مجبور می‌شوند به یکسری از مشاغل تن دهند. آیت‌الله مکارم‌شیرازی همچنین یادآور شد: ما آخر متوجه نشدیم با اینکه دستگاه قضایی، مجلس، دولت و رسانه‌ها درگیر حقوق‌های نجومی هستند، این مسئله حل شد یا خیر؟ هنوز کسی جوابی برای این سؤال ندارد!

4ـ اتهام‌ اردوغان علیه جمهوری اسلامی ایران
رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگویی تلویزیونی، برخلاف به رسمیت شناختن نقش ایران و همکاری‌هایش در حل بحران‌های منطقه‌ای، مانند سوریه و عراق، تهران را به توسعه‌طلبی در خاورمیانه متهم و اقدامات کشورمان را محکوم کرد. رجب طیب‌اردوغان طی مصاحبه با شبکه آرتی‌پی پرتغال، گفت: «آیا سوریه صحنه بازی برای توسعه‌طلبی فرقه‌ای ایران است؟ بله هست. آیا عراق نیز چنین صحنه‌ای است (برای ایران)؟ بله هست. من این مسئله را توسعه‌طلبی فارسی می‌دانیم تا توسعه‌طلبی فرقه‌ای. باید به طور خاص بگویم که من توسعه‌طلبی فارسی را تأیید نمی‌کنم.» گفتنی است، اردوغان در حالی این سخنان را بر زبان آورده که مقامات عراق و سوریه با تقدیر از کمک ایران برای مقابله با تروریست و حفظ یکپارچگی این کشورها، از رویکرد تخریبی ترکیه همواره شکایت داشته‌اند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات