سیاسی >>  امنیتی - دفاعی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۱۶

انهدام کامل تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

فرمانده نیروی زمینی سپاه از انهدام تیم تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران درباره عملیات ضد تروریستی اخیر قرارگاه قدس در منطقه قصرقند استان سیستان و بلوچستان گفت: یک تیم تروریستی تحت حمایت سازمان جاسوسی آل سعود در پنج شنبه گذشته قصد رخنه به کشور برای ایجاد ناامنی و اقدامات تروریستی را داشت که رزمندگان شجاع اسلام پس از محاصره ارتفاعات و در گیری با تروریست ها تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند و مقادیری قابل توجهی سلاح و مهمات از آنان را به غنیمت گرفتند.
سردار پاکپور گفت: در این عملیات تعدادی دیگراز تروریست های مزدور و اجاره ای زخمی و تعدادی نیز متواری شده اند که هم اکنون تحت تعقیب رزمندگان اسلام و نیروهای بومی منطقه هستند.فرمانده نیروی زمینی سپاه تجهیزات همراه این تیم تروریستی را قابل توجه ارزیابی و یادآور شد: علاوه بر انهدام یک دستگاه خودروی بمب گذاری شده حاوی 600 کیلوگرم مواد انفجاری. 15 بمب آماده اقدامات انتحاری و بیش از 700 کیلوگرم انواع مواد منفجره به دست رزمندگان اسلام افتاد.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور هم در این باره گفت: مطلع شدیم در منطقه عمومی پیر سهراب در حد فاصل جنوب قصرقند تا چابهار هم تیم اصلی گروهک حضور دارد که عملیات شناسایی آغاز شد.
سردار مارانی افزود: با توجه به آمادگی کامل نیروها، در منطقه عمومی پیر سهراب ناگهان به این گروه تروریستی برخورد کردیم و در مخفی گاهشان با آنان درگیر شدیم که در همان ابتدا تعدادی از آنان به هلاکت رسیدند که این تلفات باعث عقب نشینی آنان شد و ما به مقرر اصلی آنان دسترسی پیدا کردیم.وی گفت: در تعقیب و گریز، خودرویی کشف شد که این گروهک آن را به 500 تا 600 کیلوگرم مواد منفجره تجهیز کرده و آماده انفجار بود که خوشبختانه نیروها این خودرو را هدف قرار دادند که منهدم شد و بر اثر منهدم شدن آن صدا و انفجار مهیبی در منطقه روی داد.
وی گفت: در پاکسازی از منطقه، تجهیزات سنگینی را که گروهک وارد منطقه کرده بودند کشف شد که این تجهیزات شامل انواع مواد منفجره و چند گالن پیچ و مهره و ساچمه برای ترکش و چند گونی انواع مواد که آماده برای ساختن مواد منفجره بود.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: در این پاکسازی مقادیر زیادی هم مهمات کشف شد که بیش از 15 هزار انواع مهمات تیربار، کلاش، آرپی جی و کلت کمری بود.
سردار مارانی گفت: این کشفیات نشان از این داشت که این گروهک قصد حضور طولانی و عملیات های گسترده داشت.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور گفت: این منطقه در طول سه روز گذشته پاکسازی شده است ، اما نیروی زمینی سپاه در این منطقه حضور دارند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
پربیننده ترین
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات