صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸  ، 
کد خبر : ۳۰۲۰۷۸

اخبار کوتاه دوشنبه 29 خرداد

پسر آیت‌الله کاشانی در واکنش به انتشار اسناد کودتای ۲۸ مرداد از سوی سیا گفت: در سال 2002  نشستی با حضور گروهی از مدعیان کودتا علیه مصدق در کالج سنت آنتونی دانشگاه آکسفورد برگزار شد و من نیز به این نشست دعوت شده بودم. در این نشست مقاله‌ای را با دلایل و مستندات تاریخی فراوان ارائه کردم که در مرداد ماه سال 1332 هیچ کودتایی علیه مصدق انجام نشده و هم او بود که با اجرای طرح انگلستان زمینه صدور فرمان نخست‌وزیری فضل‌الله زاهدی و سپس تسلیم قدرت دولتی به او را فراهم کرد.

ناوگروه نیروی دریایی ارتش چین که در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس پهلو گرفته، تمرین مشترک خود را در آب‌های جمهوری اسلامی ایران با ناوهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد. این تمرین مشترک در تنگه هرمز برگزار می‌شود و در آن دو طرف توان نظامی خود را به نمایش گذاشته و تجربیات‌شان را به اشتراک می‌گذارند.

دفتر عقیدتی‌ـ سیاسی وزارت دفاع قطر اعلام کرد: اولین گروه از نیروهای ارتش ترکیه وارد دوحه، پایتخت قطر شدند. این منبع مسئول افزود: پس از ورود نیروهای ترکیه، اولین تمرینات آموزشی نیز در گردان «طارق بت زیاد» در اطراف دوحه صورت گرفت. نیروهای ترکیه برای تمرینات آموزشی خود چندین دستگاه تانک و تجهیزات سنگین داخل پادگان مستقر کردند.

یک منبع مطلع اظهار داشت: بابک زنجانی در ادعای جدیدی گفته پول‌ها در بانک توکیو است؛ اما با توجه به سابقه قبلی اظهارات وی، نمی‌توان چندان به این موضوع اعتنا کرد. بابک زنجانی تاکنون ادعاهای متعددی درباره محل پول‌ها و اینکه اصلاً پولی در حساب بانک‌های خارجی دارد یا خیر، داشته است.

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پس از شلیک موشک بالستیک میان‌برد به مواضع تروریست‌های تکفیری (مقرّ فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی) در منطقه دیرالزور سوریه و موفقیت‌آمیز بودن شلیک‌ها، در این باره اظهار داشت: دشمنان ما باید هوشیار باشند، ما جواب ترقه‌بازی تروریست‌های تکفیری‌ را با موشک دادیم.

بانک جهانی در آخرین ارزیابی خود اعلام کرد: رشد اقتصادی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس در سال 2017 به 3/1 درصد می‌رسد که کمترین میزان رشد در هشت سال گذشته را نشان می‌دهد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات