صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱  ، 
کد خبر : ۳۰۲۱۱۵

اخبار کوتاه سه‌شنبه 30 خرداد

محمدعلی شاعری، سخنگوی کمیسیون کشاورزی با اشاره به آخرین وضعیت سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: بخش کشاورزی تنها حدود ۵ درصد در سرمایه‌گذاری سهم‌بری دارد، که این رقم بسیار ناچیز است. با وجود این بخش کشاورزی نمی‌تواند به جایگاه خود در اقتصاد ملی دست یابد؛ به همین دلیل توجه به این حوزه ضروری است. به گفته وی، در برنامه ششم توسعه باید سهم سرمایه‌گذاری به ۱۵ درصد افزایش یابد تا شاهد رشد ۸ درصدی در اقتصاد باشیم.
میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که اصلاح‌طلبان چه رایزنی‌هایی را با آقای روحانی در زمینه ترکیب دولت آتی انجام داده‌اند، اظهار داشت: تا آنجایی که من اطلاع دارم تاکنون دیدار رسمی با این موضوع مشخص صورت نگرفته است. با وجود این شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان امیدوار است و این درخواست را مطرح کرده که بتواند با آقای روحانی دیداری انجام دهد که در آن دیدار احتمالاً این موضوع نیز بررسی شود.
خبرگزاری «فلسطین الیوم» به نقل از شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی از وقوع انفجار در یک کارخانه اسلحه‌سازی در منطقه «رمات هشارون» در شمال تل‌آویو  مرکز رژیم صهیونیستی خبر داد. در همین حال تارنمای روزنامه صهیونیستی «معاریف» در مطلبی نوشت: انفجار بر اثر آتش‌سوزی در کارخانه اسلحه‌سازی رخ داده است، این در حالی است که برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند حادثه مذکور بر اثر انفجار یک موشک در حال ساخت روی داده است.
گروه موسوم به «دیده‎بان حقوق بشر» سوریه وابسته به معارضان اعلام کرد: داعش هفت زن و مرد جوان سوریه‌ای را که پیشتر به اسارت گرفته بود، اعدام و فیلم آن را نیز منتشر کرد. اعدام دسته‌جمعی این هفت نفر ادامه جنایت گروه تروریستی تکفیری داعش در تاریخ هشتم ماه جاری میلادی است که در آن هشت جوان سوری را در روستای الباغوز توابع شهر البوکمال در شرق دیرالزور اعدام کرده بودند.
«ییغیت بولوت» مشاور اقتصادی رجب‌طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه در اظهاراتی بی‌سابقه علیه عربستان، حکومت این کشور را قبیله‌ای خواند و گفت: در عربستان همه از پادشاه یک قبیله پیروی می‌کنند. وی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی تی‌آر‌تی خبر ترکیه افزود: حکومت پادشاهی و قبیله‌ای در عربستان را عقل و منطق بشری نمی‌تواند بپذیرد.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات