صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰  ، 
کد خبر : ۳۰۲۹۴۶

اخبار کوتاه چهارشنبه 28 تیر

«علیرضا نوذری‌پور» قائم‌مقام مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با بیان اینکه هدر رفت واقعی آب شرب در شهر تهران 11 درصد است، گفت: از حدود 350 لیتر سرانه مصرف آب شرب هر تهرانی در روزهای گرم سال، 5/38 لیتر پیش از رسیدن به دست مصرف‌کننده در شبکه توزیع آب هدر می‌رود و 5/311 لیتر آب شرب به طور متوسط در هر شبانه‌روز به ازای هر نفر به مصرف می‌رسد.
طبق مطالعات رسمی سیمای سلامت ایرانیان، در میان جمعیت ۸۰ میلیونی ایران حدود ۱۲ و نیم میلیون نفر نشانه‌هایی از اختلالات روانی را دارند که از این میان حداقل دو میلیون و دویست هزار نفر در سال ۹۵ به مراکز روانشناسی مراجعه و درمان شده‌اند. بر اساس این گزارش، در بین جمعیت ۱۵ تا ۶۴ سال این میزان به 6/23 درصد رسیده که در آقایان نسبت به خانم‌ها کمتر است.
سردار جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به تهدیدات موجود در این عرصه گفت: گوشی‌های هوشمند همراه کاربردهای زیادی دارند، اما در کنار آن دو دسته تهدید فردی و اجتماعی را نیز شامل می‌شوند؛ بنابراین، هم می‌توانند فرصت باشند و هم تهدید که تهدیدشان برای مسئولان بیشتر است؛ گفتنی است، از طریق این گوشی‌ها امکان شنود، مکان‌یابی، دسترسی به اطلاعات و... وجود دارد.
حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع انتخاب کابینه دوازدهم، اظهار داشت: رئیس‌جمهور وزرای کار‌آمد، متخصص، شجاع و جسور را انتخاب کند. وی افزود: در برنامه ششم آمده که همه مسئولان از ابتدای فروردین اموال و دارایی‌های خود را به سامانه معرفی کنند، چرا مسئولان اموال خود را معرفی نمی‌کنند؟ اینها زمینه اشرافی‌گرایی است.
«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق در نشست خبری هفتگی خود از افزایش بودجه نیروهای بسیج مردمی خبر داد و با تأکید بر استمرار حمایت از نیروهای بسیج مردمی، گفت: برخی به دنبال مصادره تلاش‌های این نیروها هستند. گفتنی است، نیروهای بسیج مردمی عراق نقش ویژه و کم‌نظیری را در آزادسازی موصل ایفا کردند.
میرمحمد صادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی گفت: بر اساس توافق انجام شده بین بانک مرکزی و یازده بانک، قرار بر این شده است که از ابتدای مرداد تا پایان شهریور ماه حدود ٥٠٠ هزار فقره تسهیلات ازدواج به منظور کاهش صف متقاضیان در انتظار پرداخت شود.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات