صفحه نخست >>  عمومی >> آخرین اخبار
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰  ، 
کد خبر : ۳۰۳۱۵۹

اخبار کوتاه چهارشنبه 4 مرداد

رژیم صهیونیستی به اظهارات اخیر رئیس‌جمهوری ترکیه درباره مسجدالاقصی واکنش نشان داد و آن را «بی‌دقت، تحریف شده و بی‌اساس» خواند. در همین راستا، سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفت: او بهتر است با مشکلات کشورش مقابله کند. امپراتوری عثمانی خیلی وقت است که دورانش به سر آمده است. گفتنی است، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در سخنرانی اخیر خود در آنکارا گفته بود، اسرائیل می‌خواهد قدس و مسجدالاقصی را به بهانه مبارزه با تروریسم از مسلمانان بگیرد.
بهرامی، رئیس سازمان عقیدتی‌ـ سیاسی نیروی انتظامی برخورد فوری و صحیح با هنجارشکنان و کسانی که چهره جامعه را مخدوش می‌کنند، از جمله انتظارات مهم رهبر معظم انقلاب از نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: به تازگی با تعریفی که در فضای مجازی از خودرو به عنوان حریم خصوصی شده، عده‌ای بر آن شدند که بدون پوشش رانندگی کنند که باید گفت داخل خودرو بنا به فتوای مراجع و علما یقیناً حریم عمومی محسوب می‌شود.
دیروز جلسه شورای پول و اعتبار برای چندمین بار پیاپی به دلایل نامعلومی لغو شد. گفتنی است، دستور کار معطل مانده این شورا بررسی رأی هیئت انتظامی بانک‌ها درباره تخلفات دو بانک کشور است. براساس روال کاری شورای پول و اعتبار، این شورا باید دو هفته یک بار تشکیل جلسه دهد؛ اما اکنون 56 روز از آخرین جلسه شورای پول و اعتبار می‌گذرد.
روزنامه جمهوری اسلامی از قول یک منبع نزدیک به بیت امام خمینی(ره) نوشت: «حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی از ماجرای کنار گذاشته شدن دکتر حمید میرزاده از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون هیچ دخالتی در امور این دانشگاه نداشته و ندارد.»
وزارت کار برنامه اشتغال فراگیر را برای ایجاد ۹۷۰ هزار شغل تهیه و ابلاغ کرد؛ اما معاون اشتغال وزیر کار معتقد است، ظرفیت ایجاد شغل در کشور تنها ۴۵۰ تا ۵۰۰ هزار شغل است و مابقی با مداخله درست در بازار کار امکان‌پذیر است.
معاون بین‌الملل اتاق ایران درباره تجارت غذای حلال گفت: ۸۰ میلیارد دلار کسری تأمین غذای حلال در جهان است که ایران در افق ۱۴۰۴ می‌تواند سالیانه حداقل یک درصد از این نیاز را جبران کند.
وزیر انرژی روسیه اعلام کرد: روسیه و ایران برای فروش 12 هواپیمای سوخو سوپرجت 100 توافق کردند و احتمال دارد در آینده نیز قراردادی برای فروش 30 هواپیمای دیگر امضا کنند.
نظرات بینندگان
آخرین مطلب
ارسال خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه سایت ایمیل خود را وارد نمایید.
نشریات